Welke addons? Nieuwe setup :)!

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Levy
Controller
Controller
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:00
Locatie: Waalwijk

Welke addons? Nieuwe setup :)!

Bericht door Levy »

Hallo nederlandse simmers!

In 2011-2012 speelde ik vrij fanatiek FSX.
Nu 5-6 jaar later wil ik het simmen weer oppakken.

Ik heb veel rond gekeken, het valt me op dat er heel veel addons zijn etc etc. Daarnaast is er een Steam editie. Dit maakt het allemaal niet zo lastig om weer te beginnen met simmen, aangezien ik de juiste installatie/aankoop keuzes wil maken.

Ik zou heel graag van jullie willen weten, welke add-ons en platform (steam of boxed) jullie adviseren. Ik vind vooral het vliegen in Europa leuk.

Mijn PC Setup:
- i7-6700K (at) 4.6ghz watercooled
- GTX 1060 (6GB) - licht overclocked
- 16 GB RAM
- 256GB SSD & 2 TB HDD

Ik hoor het graag als jullie meer informatie nodig hebben.
Elke reactie wordt heel erg gewardeerd!! [vlieg] [vlieg]
Laatst gewijzigd door Levy op 17 apr 2017, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel Core i7 6700K (at) 4.6 GHZ
DDR4-2666 16GB
GTX-1060 (6GB)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Nieuwe setup

Bericht door arno »

Levy schreef: Ik vind vooral het vliegen in Europa leuk.
Welkom terug dan maar :ap:
Je zou NL2000 kunnen downloaden. Een hele verbetering voor Nederland en is gratis.
http://www.nl-2000.com/nuke/
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
Levy
Controller
Controller
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:00
Locatie: Waalwijk

Re: Nieuwe setup

Bericht door Levy »

Bedankt!

Adviseer jij Steam of Boxed?

Ik heb nog onder andere Aerosoft EHAM.
Echter heb ik bizar lage FPS met deze add-on, wat is een 'goede' add-on voor Schiphol?
(Ik heb een vrij goed systeem, dus het zou wel wat aan moeten kunnen.)

Daarnaast zie ik mensen op youtube met wel 30 add-ons in 1 filmpje.
Ik zou heel erg graag weten, welke add-ons nou echt verschil maken.
Ik sta volledig open voor payware add-ons.

Echter heb ik geen idee wat ik moet kopen.
Zo zie ik bijvoorbeeld wel 10 payware add-ons voor EHAM

Veel verschillende aanbieders 'Weather/Scenery/?Mesh?/PerformanceImprovers/TrafficAI etc etc"
Ik ben opzoek naar een aantal addons die goed met elkaar samenwerken en het liefst A of B kwaliteit.
Intel Core i7 6700K (at) 4.6 GHZ
DDR4-2666 16GB
GTX-1060 (6GB)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Welke addons? Nieuwe setup :)!

Bericht door arno »

Ik gebruik geen payware addons. Er is zoveel gratis freeware( af en toe ook beter dan payware) dat ik me daar wel mee red.
In onderstaand onderdeel worden de payware addons besproken. Misschien kan je daar eens meelezen wat men daar al over schrijft.
http://www.dutchfs.nl/forum/viewforum.php?f=105
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
Levy
Controller
Controller
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:00
Locatie: Waalwijk

Re: Welke addons? Nieuwe setup :)!

Bericht door Levy »

Gebruik jij alleen NL-2000 en de rest gewoon standaard?
Intel Core i7 6700K (at) 4.6 GHZ
DDR4-2666 16GB
GTX-1060 (6GB)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Welke addons? Nieuwe setup :)!

Bericht door arno »

"ja". Ook voor standaard aircrafts en scenery vind je op de diverse grote websites updates .
www.flightsim.com en www.avsim.com zijn grote aanbieders van freeware( er zijn er nog veel meer). Daarnaast ook : http://www.freewarescenery.com/fsx.html met alleen maar gratis scenery
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
Levy
Controller
Controller
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:00
Locatie: Waalwijk

Re: Welke addons? Nieuwe setup :)!

Bericht door Levy »

Ok, top.
Wat gebruik je voor AI?
En wat voor Weather?
Intel Core i7 6700K (at) 4.6 GHZ
DDR4-2666 16GB
GTX-1060 (6GB)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Welke addons? Nieuwe setup :)!

Bericht door arno »

Voor beiden de basis wat in FSX zit. Maar......laat alles van mij niet de leidraad zijn voor jouw beslissingen. Ik wil alleen aangeven dat met
alleen de default/basis ook te vliegen is en je geen payware nodig hebt. Wil je meer/beter dan zijn er de payware-zaken. Maar die vragen ook weer meer capaciteit van je systeem
en kan je kans op mindere fps geven/stutters.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
Levy
Controller
Controller
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:00
Locatie: Waalwijk

Re: Welke addons? Nieuwe setup :)!

Bericht door Levy »

Ok, ik snap je!

Ik hoop dat dit forum nog actief genoeg is dat iemand mij kan helpen betreft eventuele payware.

Ik kan me herinneren dat het een paar jaar terug wat drukker was, klopt dat?
PS: Zie jij FSX nogsteeds als #1?

Ik zie iets over 'Prepar3d', maar zo te zien is dit 200 euro ofzo?
Wat houd het precies in? En waarom zou ik P3D kiezen ipv FSX?
Intel Core i7 6700K (at) 4.6 GHZ
DDR4-2666 16GB
GTX-1060 (6GB)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Welke addons? Nieuwe setup :)!

Bericht door arno »

Microsoft heeft fsx verkocht en de rechten zijn overgegaan op Lockheed Martin. Fsx wel via Steam beter te spelen. Naast Steam is er ook nog Xplane . Van beiden is er genoeg info te vinden op het www.
Zelf gebruik ( = payware) ik dit niet.

http://www.prepar3d.com/ ( Academic License, schaffen de meesten aan)) en http://www.x-plane.com/

Inderdaad is het wat minder druk dan enkele jaren terug. De teloorgang heeft een beetje te maken met het wegvallen van Microsoft FSX. Verder zijn veel jongeren met spelletjes op
telefoon en tablet bezig. Hier zijn ook wel weer het laatste jaar wat oudgedienden( net als jij) terug gekomen. Het blijft toch "trekken". En we zijn het enige Nederlandse forum voor fsx/p3d/xplane
dus komen er ook wel nieuwe gebruikers bij.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
Levy
Controller
Controller
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:00
Locatie: Waalwijk

Re: Welke addons? Nieuwe setup :)!

Bericht door Levy »

Ik heb altijd grote voorkeur gehad voor FSX, maar die boxed version blijft crashen terwijl ik maar een minimaal hoeveelheid add-ons heb.

Ik ga eens een kijkje nemen bij X-Plane 11. Op hun site staat dat het 64 bit is, dat zou mooi zijn.
Nooit gedacht dat X-Plane ooit op mijn PC te vinden zou zijn, maar lets see
Intel Core i7 6700K (at) 4.6 GHZ
DDR4-2666 16GB
GTX-1060 (6GB)
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Welke addons? Nieuwe setup :)!

Bericht door FlipS »

De oude boxed version van FSX kan heel stabiel draaien, maar als je toch opnieuw begint, zou ik Steam Edition, Prepar3D of X-Plane kiezen.
FSX Steam Edition en Prepar3D zijn verbeterde en mooiere versies van FSX. Vooral Prepar3D heeft de grafische kwaliteit flink verbeterd. Daar heb je dan wel een zwaardere pc voor nodig dan voor FSX Steam Edition. FSX Steam Edition stelt ongeveer dezelfde eisen aan je pc als de oude boxed version.
Ik meen dat de reguliere prijs van Steam Edition ongeveer € 30,- is; de Academic Version van Prepar3D ongeveer € 45,-.

FSX, Steam Edition en Prepar3D zijn 32 bits. Deze toepassingen hebben als beperking dat niet meer dan 4 GB RAM toegewezen kan worden. Vooral door mooie scenery is deze hoeveelheid snel bereikt. X-Plane is 64 bits en dat programma kan veel meer RAM toegewezen krijgen. Als je in X-Plane een mooie vlucht maakt, wordt al gauw 40 GB RAM gebruikt. Ik zag een demo van scenery van Parijs in X-Plane: veel gedetailleerder en realistischer dan wat in een 32 bits toepassing mogelijk is. Adembenemend! X-Plane is dus veel mooier maar ook duurder dan FSX, Steam Edition en Prepar3D en je hebt een zwaardere pc nodig met niet alleen een zware cpu maar ook veel RAM en een zware videokaart. Ik denk dat de configuratie die je nu hebt heel geschikt zou moeten zijn voor FSX en Steam Edition, met Prepar3D kom je waarschijnlijk al aan grenzen en X-Plane zou te zwaar kunnen zijn. Dat hangt overigens ook af van de 'zwaarte' van de add-ons die je installeert.

Voor FSX, Steam Edition en Prepar3D is vrij mooie payware scenery van ORBX FTX. Die bouwer maakt wereldomvattende pakketten maar ook pakketten voor kleine gebieden. Voor Europa is er een pakket voor Engeland en een pakket voor Noorwegen. Die laatste zijn uiteraard gedetailleerder dan de wereldomvattende pakketten. Op de scenery van ORBX kun je dan weer zeer gedetailleerde vliegvelden installeren; ook weer van ORBX FTX. Er zijn nog niet veel Noorse vliegvelden maar wel een stuk of tien Engelse.
NL2000 wordt steeds mooier maar ook steeds zwaarder. Vroeger had ik nog 24 fps boven NL2000 maar nu zit ik vaak rond de 16.
Voor België is Belgium2012 als freeware. Dat is op dezelfde manier opgebouwd als NL2000 maar er zijn gebieden met veel bomen en gebouwen en gebieden die nog helemaal kaal zijn. Voor Nederland is in feite geen payware meer (alleen enkele vliegvelden) en dat geldt ook voor België. De payware vliegvelden van Aerosoft voor Nederland en België zijn mooier dan de freeware versies maar intussen wel sterk verouderd.

X-Plane kent (nog) geen AI verkeer, FSX, Steam Edition en Prepar3D wel.

In het algemeen is payware mooier en/of beter dan freeware maar de mooiste freeware is stukken mooier en/of beter dan de slechtste payware. Zoek daarom altijd naar recensies en mooie screenshots. Er geldt ook: hoe recenter, hoe gedetailleerder.
Ik denk dat er op dit moment nog altijd meer add-ons zijn voor FSX, Steam Edition en Prepar3D dan voor X-Plane, maar voor die laatste komen ook steeds meer add-ons uit; zowel payware als freeware.
FSX, Steam Edition en Prepar3D hebben veel meer gebruikers dan X-Plane waardoor je veel meer kennis en ervaringen kunt uitwisselen. Zo heeft elke simulator voor- en nadelen en het hangt van je eigen wensen af welke simulator voor jou het meest geschikt is.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie