Windstilte rond ENFL

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Windstilte rond ENFL

Bericht door PW053 »

Steeds als ik in de buurt van ENFL (Floro- Noorwegen) ga vliegen, word het windstil.....
Onafhankelijk van een radiaal. :oops:
Het gebeurd niet abrupt, maar loopt langzaam terug naar 000-0kns. :hm

Maar..... als ik mijn vliegtuig verplaats via "world" >>"Go to airport" ENFL word de wind wel geladen en lijkt ook synchroon te zijn aan de real life weerkaart :?
Ik gebruik FSX SE en REX 2 compleet met alle update's.

Komt dit misschien iemand bekend voor :?:

Mvg, Frank [vlieg]
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Windstilte rond ENFL

Bericht door FlipS »

Het komt mij in zoverre bekend voor dat ik op Lelystad altijd mooi en windstil weer heb. Kom ik boven het vaste land, dan wijzigt het weer geleidelijk naar real world weather. Vlieg ik terug, dan kom ik wederom in mooi en windstil weer. Dat is wel handig als ik VFR vlieg en in dikke mist terechtkom, dan kan ik altijd uitwijken naar Lelystad. Maar als je echt real world weather wilt hebben, is dit natuurlijk niet bevredigend.
Het real world weather van FSX heeft dus zeker wat tekortkomingen. De weather engine van FSX is ook wat 'sober' en het aantal wolkentypen is nogal gering. Ik heb begrepen dat je al deze problemen kunt oplossen met een weer add-on. Ik heb daar zelf nog geen tijd aan besteed.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Windstilte rond ENFL

Bericht door PW053 »

Dank voor je reactie :dup:
REX 2 is de weer-addon, FlipS.
REX "stuurt" het weer (en textures) naar FSX, waarvan de weer machine automaties naar "User defined weather" gaat.
De getallen en wolken etc. komen exact overeen met wat REX van internet haalt.

Bij EHLE doet zich hier het probleem niet voor, niet op de runway, ook niet op 4000 ft :hm

Mvg, Frank.
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Windstilte rond ENFL

Bericht door FlipS »

Weet je waar REX 2 het weer ophaalt? Ik meen dat FSX (default) het weer ophaalt via Jeppesen. Ik vraag me dus af of er ergens iets misgaat in de communicatie tussen FSX en Jeppesen. Als dat zo is, dan zou het kunnen dat REX 2 het weer ergens anders ophaalt en er ergens anders een bug zit.
Ik ben benieuwd of anderen die net zoals ik nog steeds default Real World Weather gebruiken ook altijd mooi weer en windstilte hebben op EHLE, zoals ik ook benieuwd ben of andere gebruikers van REX 2 altijd windstilte hebben op ENFL.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Windstilte rond ENFL

Bericht door PW053 »

Tijdje geleden alweer..
Door toeval iets ontdekt, als ik in REX een opgeslagen weer type wil gebruiken op locatie ENFL loopt REX vast.....
Plus FSX start niet op.
Het maakt daarbij dus niet uit of er een internetverbinding is of niet.
Als ik opgeslagen weer op locatie EHAM (bijvoorbeeld) selecteer en ga vervolgens een vlucht maken met daarin waypoint ENFL blijft het weer wel goed werken :?
Het probleem word kennelijk veroorzaakt door REX.


Mvg, Frank
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Windstilte rond ENFL

Bericht door PW053 »

Het probleem is opgelost :D
En die oplossing bestond uit een update/upgrade van REX 2 (heb ik op dvd) naar REX 3 (Essentials) :dup:
REX stuurt regelmatig notificaties per email.
Eentje daarvan had ik gemist na complete herinstallatie 2016 :?

Mogelijk heeft iemand anders hier ook wat aan :idea:

Mvg, Frank [vlieg]

Edit: tekst gecorigeerd
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Windstilte rond ENFL

Bericht door PW053 »

Terug bij af (al een aantal keren meegemaakt). Na verloop van tijd is het weer windstil rond ENFL. 0 weer :twisted:
Rara................

Mvg, Frank.
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Plaats reactie