France Photoreal scenery

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kaasjager
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2009, 10:36
Locatie: Ermelo

Re: France Photoreal scenery

Bericht door kaasjager »

Beste Greencan,
Ik wil je enthousiasme niet temperen maar de FrancePR sceneries kan je nog mooier maken door bijbehorende agn. bestanden te downloaden. Het nadeel is echter dat de framerates drastisch naar beneden gaan.
Hier de link waar je per regio de auto generated bestanden kan vinden.
Het is mooi maar het heeft zijn (framerate) prijs.
http://www.f-bmpl.com/index.php/88-news ... le-version

Groet,
Thomas
P.S. Nu kan ik van Ruggen (Dld) tot Biarritz alles photorealistisch vliegen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: France Photoreal scenery

Bericht door greencan »

Dank je Thomas!
Ik ga in deze volledig op jouw mening af.
Wel heb ik een paar vragen:
-''Fps neemt drastisch af''. Zoals ik meldde zit ik nu rond de 200. Kom ik dan terecht op de helft? (Ook nog meer dan genoeg natuurlijk).
-Een aantal posts hierboven heb ik fors afgegeven op autogen. Het verstoort mijn beleving. Boven NL2000 vlieg ik ook met autogen uitgeschakeld en daar voel ik me prima bij.
Zijn er verschillen met de autogen die we gewend zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
kaasjager
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2009, 10:36
Locatie: Ermelo

Re: France Photoreal scenery

Bericht door kaasjager »

Beste Greencan,
Zelf heb ik de frame rates vastgelegd op 20fps.
Het oog ziet boven de 30 beelden geen verschil tussen 20 of 30 beelden per seconde dus waarom zou ik het systeem extra belasten als het niets oplevert. Vandaar dat ik prima uitkom op 20 fps. Bij photoreality gaat het er meer om wat je systeem aankan m.a.w. hoe snel kan hij de ene na de andere foto produceren zodat het een geheel wordt.
Bij foto's van 1tot 4 meter resolutie is het noodzakelijk om de texture resolutie op max. te zetten en de mesh complexity op 100%.
De auto generated scenery (agn's) geven 3d objecten zoals huizen en bomen, windmolens en hoogspanningsmasten ed. Deze worden bepaald met de scenery complexety schuifregelaar. M.a.w. als je problemen met je framerates krijgt en het beeld niet snel ververst wordt kan je deze schuif naar normal terug zetten.
Je hoeft niet alle bomen en huizen te zien om toch een goede indruk te krijgen van het gebied waar je overheen vliegt. Maar als je, zoals je aangeeft, je prettig voelt zonder huizen of bomen ...be my guest.
Het tweede gedeelte van je vraag, zijn er verschillen.
Ja die zijn er.
De Nederlandse scenery is veel zwaarder dan de Franse agn scenery.
Dat komt omdat er in de Nederlandse agn scenery veel meer details zijn opgenomen.
Toch heb ik ook nog een vraag aan jou.
Je schrijft dat je boven de NL2000 scenery de autogen hebt uitgeschakeld.
Hoe doe je dat, via de installer of met de scenery complexety schuif ?
Ik hoop dat ik hiermee je vragen beantwoord heb en niet te belerend ben overgekomen want dat is het laatste wat ik wil want tenslotte heb jij enorm veel ervaring.

Groet,
Thomas
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: France Photoreal scenery

Bericht door greencan »

Ik heb mijn fps slider meestal op 50 staan.
Omdat de France scenery zo vloeiend liep/loopt, ben ik eens wat hoger gaan kijken: Unlimited.
Dan kom ik met een standaard Cessna op 180-200.
Uiteraard is 25 al voldoende, maar bij 'unlimited' zie je wanneer er plotseling een terugval is -als die er is.
Zoiets gebeurt met name als in je beeld een -ik noem het maar een 'zwaar' scenery object- verschijnt.
Hoe meer van dat soort objecten, hoe minder vloeiend de vlucht natuurlijk.
De autogen regel ik met de autogen-slider in FSX. Boven NL2000 heb ik geen autogen zoals gezegd. Te belastend en niet realistisch naar mijn mening.
Los van de vraag wat je pc aankan blijft het een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik begrijp uit je antwoord dat de France agn scenery niet afwijkt van wat we gewend zijn in FSX.
Ik zal dus autogenloos blijven vliegen. Bevalt me prima.
:dup:
Afbeelding
Plaats reactie