Transparant popups

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Transparant popups

Bericht door Gerbress »

Kan het even niet vinden met de zoekopdracht en google.
Mijn popups van de bovenregel zijn doorzichtig, zodat ik hier de bomen en wolken door zie. bij de PMDG737 met het losse FMC scherm zie ik ook de achtergrond van de Cockpit. Hoe komt dit en hoe kan je dit herstellen??
Groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Transparant popups

Bericht door arno »

Kan de opmerking van Flips/Greencan je probleem oplossen?
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 91#p247691
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Transparant popups

Bericht door Gerbress »

Nee jammer, ik denk nu dat het eerder een Window probleem is. Zag bij instellingen bij Windows dat je de taalbalk, Start en Actiescherm doorzichtig kan maken met een schuifregulaar dan zie je het Bureaublad er doorheen. Maar er is niets te vinden voor de schermen die je aanklikt in FSX en Xplane. Hoe noem je die? up down schermpjes? en bij FSX de vergrote schermen van je SDI enz. Gr.G

Edit: Ik heb het gevonden: In FSX bij Settings Display Aircraft Schuif bij 2D panel transparency op 0% zetten. De onhebbelijkheid ook hier is, als je ergens anders iets instelt hij zelf een instelling maakt naar 20% en dat was bij mij het geval. Bomen in de FMC staat zo slordig.
Bedankt Arno voor je snelle reactie en tot horens. Gr.G
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Transparant popups

Bericht door arno »

Geen dank, graag gedaan. Heel goed dat je ook even liet weten waar je de oplossing hebt gevonden :dup:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie