Mijn vreemde vraag over FSX

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
ster100
Controller
Controller
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 dec 2012, 02:46
Locatie: den haag

Mijn vreemde vraag over FSX

Bericht door ster100 »

Is er maar 1 FSX ?
Of zijn er meerdere uitvoeringen ?
Ik zie namelijk ook Steam editie.
Ik vind het iet wat verwarrend.
Wat ik wil is: een flight sim voor pc. (x-plane heb ik al).
Ik lees positieve reacties over FSX.
Wie verschaft mij helderheid ?

Pas een snelle pc aangeschaft (Windows 10) (x-plane draait er prima op)
Gebruikersavatar
DaveHagen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2016, 12:29
Locatie: Venray

Re: Mijn vreemde vraag over FSX

Bericht door DaveHagen »

Ja je hebt naast FSX, ook FSX steam edition, FSX gold edition en FSX accelaration pack (voor zover ik weet), en FSX is van 2007 dus het zou sowieso op windows 10 moeten werken (ik heb windows 7, en daar werkt die prima op), en het klopt dat FSX een fijne flight sim is, ik ben na 6 à 7 jaar FS9 overgestapt naar FSX en ik moet zeggen: FSX is meer realistischer, en je hebt meer views: wing, cockpit left and right seat, tail, left and right wing and landing gear. En FSX is in mijn ervaring fijner te vliegen dan FS9 :wink:
Wees jezelf
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mijn vreemde vraag over FSX

Bericht door FlipS »

Klopt wat Dave zegt. Je hebt FSX (1 DVD). FSX De Luxe (2 DVD's; = standaard + extra vliegtuigen) en FSX Gold Edition (3 Dvd's; = FSX De Luxe + Acceleartion Expansion Pack).
Acceleration Expansion Pack is, zoals de naam al zegt, een uitbreiding die niet zelfstandig draait. Zie ook http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18437.

Microsoft heeft de rechten van FSX tweemaal verkocht: eenmaal aan Lockheed-Martin (die een nieuwe en verbeterde versie uitbrengt onder de naam Prepar3D) en Dovetail Games (die FSX uitbrengt onder Steam).

FSX (zowel de oude boxed version) als Steam Edition zijn 32-bits. Er zijn intussen vier flight simulators 64-bits: X-Plane, Prepar3D v4 (de versies 1 t/m 3 zijn nog 32-bits), Flight Sim World (van Dovetail Games en ik neem aan ook onder Steam) en Aerofly FS2 van Aerosoft. X-Plane en Prepar3D v4 zijn helemaal compleet, Flight Sim World en Aerofly FS2 zijn wel gepubliceerd maar nog niet compleet en daarom als 'Early Access'.
64-bits programma's hebben voordelen boven 32-bits. Ik zou daarom ook overwegen om één van de nieuwste simulators aan te schaffen. In ons forumdeel 'Other Simulators' vind je daar informatie over.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
ster100
Controller
Controller
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 dec 2012, 02:46
Locatie: den haag

Re: Mijn vreemde vraag over FSX

Bericht door ster100 »

Wat ik mij afvraag, draait FSX Steam ook op mijn W 10 pc?
En: 64 bit?
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mijn vreemde vraag over FSX

Bericht door FlipS »

FSX Steam Edition zou perfect moeten draaien onder Windows 10. Wel kunnen Saitek spelbesturingen moeilijkheden geven onder Windows 10 maar daar zijn oplossingen voor.

Als X-Plane goed draait (ik neem aan dat het een niet al te oude versie is) dan draaien andere 64-bits simulators ook in je pc. Ze zijn allemaal geschikt voor Windows 10.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie