Win10 tov FSX SE

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
bitje
Observer
Observer
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 dec 2016, 22:37

Win10 tov FSX SE

Bericht door bitje »

Nadat Windows 10 is geinstalleerd (Fall Update) kan FSX niet meer geinstalleerd worden. Schijnbaar hebben hier hele volkstammen last van en krijgen het niet voor elkaar.
Er zou een file mskb928080.zip gedownload moeten worden via een dooie link van Microsoft. Enfin heb hem ergens anders kunnen halen. Maar installeren lukt ook niet.
Een bestand FSX Resetsldl.Exe dient vervolgenms gerund te moeten worden, maar ook dat lukt niet.
Microsoft weet het schijnbaar ook niet meer (sic)

Naar mijn mening hangt het op het registreren van het serienummer. Er wordt tijdens de installatie ook niet naar gevraagd, en net voor het einde opgehangen.

Nu is mijn vraag: Steam heeft ook twee versies van FSX. Als men die basic koopt en download, laat die zich dan wel installeren onder Windows 10.
Let wel, onder Windows7 zijn er geen problemen, alleen onder het *suprieure* Windows 10 wel degelijk.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Win10 tov FSX SE

Bericht door arno »

Het is ondoenlijk om alle topics die gaan over w10 en fsx hier als een link te plaatsen. Dus wordt het zelf een beetje zoekwerk op dit forum
FSX en FSX-SE werken wel degelijk onder windows 10. Zelf heb ik het niet maar, verschillende gebruikers hebben hier wel aangegeven ( soms door een eigen foutje) dat die
combinatie gewoon werkt.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
bitje
Observer
Observer
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 dec 2016, 22:37

Re: Win10 tov FSX SE

Bericht door bitje »

Ja, met Steam geen problemen.
Ook updates erbij, planes met zelfs G1000 GPS.
En liet de Aerosoft EDDF zich prima installeren.
Plaats reactie