Remmen werken niet

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
ster100
Controller
Controller
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 dec 2012, 02:46
Locatie: den haag

Remmen werken niet

Bericht door ster100 »

Spel: fsx steam
wanneer ik de pedalen indruk, remt het vliegtuig niet.

tijdens calibreren zijn brakes wel toegewezen (zie hier onder)
Brake (Left Axis) Y as
Brake (Right Axis) X as

Waarom werken de remmen niet?
ben ik iets vergeten?
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Remmen werken niet

Bericht door FlipS »

Ik neem aan dat je de gevoeligheid op maximaal en de nul-zones op 0 hebt. Als je kalibreert, moet je kunnen zien of de pedalen werken. Ik weet niet hoe het in Steam is maar in de boxed version springt de spelbesturing die je wilt instellen steeds terug zodat je, steeds als je van tabblad verandert, de spelbesturing (in dit geval dus de pedalen) opnieuw moet selecteren. Het zou dus kunnen dat je de remmen hebt toegewezen aan de X- en Y-as van een andere spelbesturing.
Ik moest het hokje bij 'reverse' aanvinken, want anders remt het vliegtuig altijd behalve als ik de remmen intrap. Zit het probleem misschien daar? (Ik heb dit met de 'gewone' pedalen van Saitek en ook met de Combat Rudder Pedals van dezelfde fabrikant).
Meer weet ik zo gauw niet te bedenken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Remmen werken niet

Bericht door PW053 »

""""Ik weet niet hoe het in Steam is maar in de boxed version springt de spelbesturing die je wilt instellen steeds terug zodat je, steeds als je van tabblad verandert, de spelbesturing (in dit geval dus de pedalen) opnieuw moet selecteren.

Dat is met de steam versie ook.
Wat wel eens wil helpen is functie voor functie toewijzen door steeds na een wijziging het setting venster sluiten te testen of het werkt.
Als het werkt dan weer te openen, 1 optie wijzigen....etc.
Als alle hardware juist functioneert, dan zowel de settings als betreffende vlucht als default-vlucht opslaan.

Mvg Frank.
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Remmen werken niet

Bericht door FlipS »

dan zowel de settings als betreffende vlucht als default-vlucht opslaan.
Althans, als de default vlucht een vlucht is met een default vliegtuig, want als je een complex vliegtuig (A2A, PMDG, meerdere van Aerosoft, etc.) als default vlucht kiest, werkt er meestal een aantal functies niet of niet goed. Beter is dus default Aircreation of Cessna 172 als default flight (maakt niet uit op welk vliegveld) en, zonder deze vlucht te openen, meteen via Load naar de gewenste vlucht.
Ik vergat nog te melden dat het het beste is voor het opslaan van de Settings om FSX te openen als administrator (rechts klikken bij het openen).
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie