Handleiding!!

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Handleiding!!

Bericht door Arie »

Goede dag. In de handleiding van de Bombardier CRJ 700/900, Aero Soft, heel uit gebreid hoe je een vlucht moet opslaan, alleen lukt het mij niet.

OPSLAAN EN LADEN VAN EEN VLUCHT
Wanneer u een vlucht opslaat met behulp van de standaard FSX-menuoptie tijdens het vliegen met de CRJ, wordt ook een 'Aircraft State' -bestand aangemaakt. Dit Aircraft State-bestand bevat alle instellingen die normaal niet door FSX worden opgeslagen. Wanneer u een vlucht laadt, wordt het bijbehorende vliegtuigstatusbestand geladen, zodat u uw vlucht kunt voortzetten precies zoals u was opgehouden. Dit werkt ALLEEN als u een vlucht laadt met behulp van het standaard FSX-menu en niet wanneer u het Laad via het menu vrije vlucht.
Het is ook mogelijk om uw eigen vlucht te creëren. Configureer het vliegtuig zoals je wilt en gebruik de SAVE STATE-optie nadat je een naam hebt ingevoerd. De naam kan uit slechts 10 tekens bestaan (a-z, 0-9). In de afbeelding is een vlucht 'Korte afsluiting' opgeslagen door de gebruiker.
Het Aircraft States-menu kan worden bereikt door op de MCDU MENU-knop te drukken in MCDU te drukken.

Heb contact gehad met Aero Soft en dit is het antwoord.
Tom Wellige (Aerosoft - Ondersteuningsdienst)
5 maart, 22:59 uur CET
Hallo meneer van den Berg,
Bedankt voor de zeer gedetailleerde uitleg. Als elke klant zo’n goede beschrijvingen zou geven, zou het zoveel gemakkelijkerzijn om te ondersteunen.
De CRJ slaat het vluchtplan niet samen met de vliegtuigstatus op. Tenminste niet in de huidige versie. Ik heb net met de ontwikkelaar gesproken en hij vertelde me dat hij deze functie op zijn lijst heeft staan voor een toekomstige versie. Maar hij geeft hier momenteel geen versie / datum voor.
Hoe zit het met het gebruik van een externe vluchtplanner die in staat is om CRJ-vluchtplanbestanden te maken en het vluchtplan vanaf daar te importeren?
Mit freundlichen Grüssen / Kind Regards,
Tom Wellige
Aerosoft-ondersteuning
Vindt het vreemd, dat het opslaan van een vlucht, zoals uitgebreid in de handleiding slaat,niet werkt.
Mijn vraag; begrijp niet waarom ik een flight plan programma zou moeten gebruiken om een vlucht alsnog te kunnen opslaan? Kan iemand dit aan mij uitleggen? Vr. Gr. Arie.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Handleiding!!

Bericht door greencan »

Ik herinner me FsNavigator nog.
Daarmee kon je vluchtplannen maken en die plannen opslaan.
In Fs moest je dat plan dan inderdaad importeren en dan werkte het.
Als je de vlucht opsloeg in Fs dan was je alles weer kwijt.
Misschien is er een trial-versie van zo'n 'externe vluchtplanner'.
Hij heeft zeker geen naam genoemd?
Met de zoekopdracht 'FSX externe flightplanner' kreeg ik wel wat resultaten in Google, maar mij zegt het niets.
Ik plan nooit vluchten namelijk. :mrgreen:
Afbeelding
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: Handleiding!!

Bericht door Arie »

Hallo Grencan.
Vriendelijk bedankt voor je reactie.
Hij heeft een paar Flight Planners op gegeven•
https://www.aerosoft.com/en/flight-simu ... -planner-x
Ook gratis vluchtplanners, zoals
http://onlineflightplanner.org/ deze is heel simpel.
https://www.simbrief.com/home/.
www.simbrief is een heel uit gebreide Flight Planner en die ben ik aan het vertalen. Maar ik ben nog niet tegen gekomen hoe je deze moet importeerd in mijn FMC. Gebruik P3Dv4.2.2. Vraag mij af als je de vlucht op slaat of er, na de herstart nog alle gegevens in staan.
Maar wat vindt U er van dat het opslaan van de vlucht, zoals in de handleiding staat, helemaal niet mogelijk is?
Vr. Gr. Arie.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Handleiding!!

Bericht door greencan »

Het laden van een plan gebeurt bij FSX linksboven: 'Flights'.
Daarop geklikt is er een optie 'Flightplanner'.
Daarop geklikt verschijnt een menu met onderaan 'load'.
En dan is het de bedoeling dat je weet waar de opgeslagen files staan, want dan moet je gaan bladeren.
In P3D moet je klikken op 'Navigation', 'Flightplanner' en 'Load'. De rest is hetzelfde als bij FSX.
Voor zover mij bekend is het niet mogelijk een geladen flightplan mee te nemen bij het saven van een vlucht.
Zeg trouwens maar 'je' tegen me, ik ben nog maar een broekie.. :mrgreen:
Afbeelding
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: Handleiding!!

Bericht door Arie »

goede dag Greencan. Heb inmiddels weer contact gehad met Aero Soft en dit schreef hij;

Mathijs Kok (Aerosoft - Support Service)
9 maart, 11:21 uur CET
Het feit dat de FMS-gegevens niet zijn opgeslagen, is inderdaad ongelukkig en iets wat we in een update hopen op te lossen. Wat betreft belangrijke vliegplannen, het is het vluchtplanhulpmiddel (zoals PFPX of anderen) die het vluchtplan exporteren en het in de CRJ-map plaatsen waar het automatisch zal worden gezien.
Weet niet exact wat hij bedoeld met exporteren en het in de CRJ-map plaatsen. Weet jij toevallig welke map hij bedoeld. Overigens, het U en jij daar ben ik zo mee op gevoed. Ben 81 jaar en ik zeg eigelijk tegen iedereen, die de pubertijd goed is door gekomen, U. Tenzij zoals jij het aan geeft.
Vr. Gr. Arie.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Handleiding!!

Bericht door greencan »

Exporteren doe je vanuit de vluchtplanner. Importeren doe je in FS of P3D. Het resultaat is hetzelfde -als alles goed is.
De vluchtplanner slaat je werk ergens op. Waarschijnlijk kun je dan zelf aangeven waar dat zou moeten zijn.
Exporteren heb ik nooit gedaan, importeren wel en dat gaat zoals hierboven al door mij werd beschreven.
Bij dat importeren wordt naar de bestandslocatie gevraagd die je dus weet omdat je die zelf hebt aangegeven bij het opslaan in de vluchtplanner.
Mocht het problemen geven, laat het rustig weten. Genoeg mensen hier die kunnen helpen!
Afbeelding
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: Handleiding!!

Bericht door Arie »

Dag Greencan. Weer vriendelijk bedankt voor je reactie. Ga het, zoals je schrijft, ptoberen je hoort van mij of het wel of niet is gelukt. Vr. Gr. Arie.
Plaats reactie