Welke flight planner?

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Welke flight planner?

Bericht door Arie »

Goede dag. Wil nu eens een goede flight planner, maar welke! Heb gekeken en zag op de website van, Aviation Megastore , twee flight planners. Als eerste PFPX Pro voor FS 2004\ FSX\ FSXSE\ P3D. De tweede, Flight sim Commander 10 voor FS 2004\ FSX\ FSXSE\. Zijn deze beide al wat gedateerd? Ook zie ik nu FS Tramp versie 7.1. Zijn er misschien nog betere? Zou iemand mij daarin kunnen adviseren? Bij voorbaat hartelijk dank! Vr. Gr. Arie.
citroene
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mar 2016, 20:39

Re: Welke flight planner?

Bericht door citroene »

Ik gebruik pfpx, heel tevreden van. Voordien gebruikte ik simbrief wat gratis is en eigenlijk zeker niet moet onderdoen voor pfpx of fs commander.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Afbeelding
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: Welke flight planner?

Bericht door Arie »

Goede dag citroenen. Bedankt voor je reactie. Heb begrepen dat, bij Aerosoft PFPX, het eerste jaar gratis is en daarna moet je een abonnement nemen voor een server licentie, weet jij hoeveel dat kost? Vriendelijke groet Arie.
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Welke flight planner?

Bericht door Japio »

Fscommander10 is zonder meer goed, maar vlieg je online is Aivlasoft het betere werk. :dup:
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: Welke flight planner?

Bericht door Arie »

Goede dag Japio. Vriendelijk bedankt voor je reactie. Ga het een of ander nog uit zoeken. Vr. Gr. Arie.
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Welke flight planner?

Bericht door Kevin »

De jaarlijkse licentie van PFPX heb je alleen nodig voor de weersinformatie, NOTAMS en de North Atlantic Tracks of het Pacific Organized Track System (dit zijn de te vliegen routes over beide oceanen). Deze gegevens zijn echter ook handmatig in te voeren of met behulp van een weerprogramma als Active Sky. Zo doe ik het zelf ook; die subscription vind ik een beetje onzin. :wink:
Plaats reactie