Waar fsx op schijven (dvd) kopen?

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
ster100
Controller
Controller
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 dec 2012, 02:46
Locatie: den haag

Waar fsx op schijven (dvd) kopen?

Bericht door ster100 »

Ik heb ze liever op schijven dan via download
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Waar fsx op schijven (dvd) kopen?

Bericht door FlipS »

Bij mijn weten wordt FSX Steam Edition niet op DVD verkocht. Als je DVD's wilt, zul je de (oude) Microsoft versie moeten kopen. Die wordt allang niet meer nieuw verkocht; je zult op Marktplaats moeten kijken. Even op een rijtje: je hebt FSX (1 DVD); FSX De Luxe (extra vliegtuigen; 2 DVD's) en FSX Gold Edition (= FSX De Luxe + Acceleration Expansion Pack; 3 DVD's). Soms wordt Acceleration Expansion Pack los aangeboden; daarmee kun je FSX of FSX De Luxe uitbreiden. Als je Acceleration Expansion Pack niet installeert, moet je FSX SP1 en SP2 downloaden en installeren.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
ster100
Controller
Controller
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 dec 2012, 02:46
Locatie: den haag

Re: Waar fsx op schijven (dvd) kopen?

Bericht door ster100 »

oke bedankt voor de info.
toch nog een vraagje,
Zitten er redelijk wat vliegtuigen in de Steam editie?
Verschilt dat veel met de oude schijf uitvoeringen?
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Waar fsx op schijven (dvd) kopen?

Bericht door FlipS »

Ik heb Steam Edition niet maar voor zover ik weet zitten daar alle vliegtuigen in van de Microsoft versie, dus inclusief de vliegtuigen van De Luxe en Acceleration Expansion Pack. Als het niet klopt wat ik hier schrijf, hoop ik dat iemand met FSX SE reageert.
Het belangrijkste verschil van SE met de oude versie is dat SE stabieler draait in hedendaagse pc's. Met de boxed version moet je FSX.cfg tweaken; met SE is dat niet nodig.
De meeste add-ons (zowel payware als freeware) zijn in beide versies bruikbaar.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Waar fsx op schijven (dvd) kopen?

Bericht door PW053 »

FSX-SE is voor zover na te gaan exact gelijk aan FSX gold edition, met het verschil dat het Steam team alle bekende bugs eruit heeft gehaald, Zoals FlipS al aangeeft :)
Waarom zou je de originele versie dan nog op dvd willen?
Ik heb er hier nog een Gold versie liggen. Doe maar een bod.... :roll: :oops: (niet echt dus.. :tap: )
Mijn advies :y: , doe maar niet en installeer steam :dup:

Mvg, Frank :wink:
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: Waar fsx op schijven (dvd) kopen?

Bericht door 777 »

Hallo,

Moet bij de steam versie het FSUIPC4 nog geinstalleerd worden ?

Gr René
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Waar fsx op schijven (dvd) kopen?

Bericht door FlipS »

Welkom op dit forum, René!

FSUIPC moet nooit maar is altijd aan te bevelen - ook bij FSE SE en P3D. Het programma is een user interface. Even van FlightSim.com geplukt: "It's a program for many addons to interact with FSX (which it does in it's unregistered version too).
Prevent G3D.dll crashes (unregistered) and also warns you about coming close to the 4GB VAS limit of FSX (I think you need a registration for this, not quite sure).
Then registered:
Wind smoothing. Weather clearning. Battery discharge prevention. Syncing throttles when they unsync in FSX. Calibration tool. Complete and much more assignments tool - you can virtually disable all FSX assignments and have your configuration much easier ported from system to system. Can do lots of weird stuff on axes, which are in FSX not even remotely possible. Programming of buttons to do virtually anything. Per aircraft axis and button assignments. Logging. Permanently updated. And with this I only probably scratched the surface only".

Kijk ook even op de website van Peter Dowson. Daar vind je ondermeer een lijst van add-ons die gebruik maken van FSUIPC.

Ik weet niet of in FSX SE het probleem van G3D.dll crashes is verminderd. Ik zou me kunnen voorstellen dat dat gebeurd is waardoor één van de eigenschappen van FSUIPC niet meer nodig is. Maar FSX SE is nog steeds een 32 bits toepassing waardoor je boven mooie scenery snel OOM's kunt krijgen. Zonder FSUIPC krijg je dan onaangekondigd een CTD. Met FSUIPC (ook met alleen het freeware deel) klinkt er een gong zodra een OOM dreigt. Als je dan een andere view kiest waardoor er hoofdzakelijk blauwe lucht op het beeldscherm te zien is, wordt het RAM weer gedeeltelijk vrijgemaakt waardoor je weer een poosje verder kunt vliegen. Op die manier lukt het mij om vluchten die zonder FSUIPC al snel eindigden in een CTD, helemaal te voltooien.

Met de betaalde versie van FSUIPC kun je hardware programmeren, maar als je alleen gewone spelbesturingen hebt, lukt dat in principe ook zonder FSUIPC.
Ik zou gewoon het freeware deel installeren en dan kun je nog altijd zien of je gebruik wilt maken van het payware deel.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Waar fsx op schijven (dvd) kopen?

Bericht door PeterL »

Ik heb er weinig aan toe te voegen, behalve dat FXS-SE veruit te verkiezen is boven de cd-versie. Zoals hierboven al is aangegeven zijn alle bekende bugs verholpen en hoef je in principe niet meer het fsx.cfg te tweaken. Sinds ik SE gebruik heb ik geen enkele keer meer een crash gehad. Alle add-ons voor FSX zijn gewoon te gebruiken en je kan gewoon offline vliegen. Op het ogenblik is er een discussie gaande op het forum van Flightsim.com (of Avsim, één van de 2) over hetzelfde onderwerp en ook daar wordt Steam aanbevolen. Dit alles natuurlijk als je verder geen plannen hebt om over te stappen naar P3D of een andere sim, zoals ikzelf. (Ik investeer nog steeds in FSX, binnenkort schaf ik de FlightReplicas C54 aan en mogelijk daarna de AH C119.) De honderden add-ons voor FSX blijven nog tot in lengte van dagen te koop, al zal er wel steeds minder worden voor worden ontwikkeld.

Sukses verder


Peter
Plaats reactie