Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Gebruikersavatar
dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 832
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door dAniel #42 » 09 jan 2008, 11:11

De meest gestelde vraag op dit forum is: hoe sluit ik de gate aan mijn vliegtuig aan?

Het antwoord is simpel: met Ctrl+J en daarmee kun je hem ook weer weghalen.

Echter, er zijn wat voorwaarden:

De hoofduitgang van je vliegtuig moet bekend zijn
In FS9 kon je van een uitgang alleen opgeven welke type uitgang het was en hoe snel de deur open en dicht ging. In FSX kun je ook de locatie van de deur in het vliegtuig opgeven. Microsoft heeft dit bij de vliegtuigen die standaard bij FSX zitten gedaan. Veel add-on vliegtuigen die voor FS9 gemaakt zijn en ook in FSX werken hebben echter niet alle benodigde gegevens.

Je kunt dit bekijken in het aircraft.cfg bestand dat bij het vliegtuig hoort onder het kopje [exits]. Daar moet een regel bijstaan die hier op lijkt:

exit.0 = 0.4, -30.30, -9.0, 0.88, 0

De getallen kunnen afwijken. Als die regel er niet staat, of er staat iets van exit_rate=0.4, dan zal de slurf niet werken voor dit vliegtuig. Kijk of de maker van het vliegtuig een update heeft gemaakt.


Advanced Animations moet aanstaan
Dit is een setting van FSX die je aan kunt vinken, om de gate te laten werken moet je hem aanvinken. Hij staat hier: Settings -> Display -> Graphics -> Global Opions -> 3e boxje


Er moet al een gate aanwezig zijn
Een gate werkt alleen als hij er al is, al je dus ergens staat waar nog geen gate te zien is, zal hij niet te voorschijn komen als je Ctrl+J drukt. Om meer gates te krijgen moet je de slider bij 'Scenery Complexity' hoger zetten. Maar let op....


Je systeem mag niet te zwaar belast zijn
Het animeren van de gates levert een zware belasting op, daarom heeft het waarschijnlijk een lage prioriteit gekregen. Als FSX druk is met andere zaken zal de gate niet of nauwelijks bewegen. Een manier om dit te voorkomen is het instellen van een 'target frame rate' in je settings. Als deze op 'unlimited' staat besteed FSX weinig tijd aan zaken zoals het bewegen van de gates.

Ook als je net opstart en er staan veel andere vliegtuigen bij de gates zal de gate langzaam bewegen omdat op dat moment alle gates op het vliegveld aangesloten moeten worden. Dit treedt overigens ook op als je vliegt en in de buurt van een vliegveld komt. Sommige Traffic add-on's hebben daarom het aansluiten van de gates aan hun vliegtuigen al beperkt omdat anders de framerate instort.

Gebruikersavatar
Ant-Arctic Flyer
.....
.....
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door Ant-Arctic Flyer » 09 jan 2008, 13:29

En hoe gaat dat in FS9?

Ik weet dat ik hier voor FS9 in de verkeerde afdeling zit, maar kon het niet vinden.

Hoe sluit ik een gateslurf aan in FS9?
Ook met CRTL+J?
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.

PaulB
....
....
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:55
Locatie: 14 april 1945-09 juni 2009

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door PaulB » 09 jan 2008, 14:15

Nee. FS9 kent die functie zèlf niet.

In sommige addons zit dit echter wèl geprogrammeerd.
Paul.

Gebruikersavatar
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Berichten: 4658
Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door zoek34 » 09 jan 2008, 17:16

ik heb alleen een vraagje betreft de punten van aansluiten.

moet je dan het middelpunt van de deur nemen?
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper

Jorick

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door Jorick » 09 jan 2008, 22:10

Het zijn vier coördinaten, dus het zullen wel de vier hoekpunten zijn van de deur. Met 2 (linksboven en rechtsonder, of vice versa) had het waarschijnlijk ook wel gelukt.

SpideY

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door SpideY » 09 jan 2008, 22:33

Hartelijk dank daniel :dup:
het werkt nu ,super! :)

Greetz
SpideY

Gebruikersavatar
dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 832
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door dAniel #42 » 10 jan 2008, 09:05

Het lastige bij de coordinaten is dat het 'midden van het vliegtuig' niet te achterhalen is, de waarden zul je dus via uitproberen moeten vinden.

Default 737:

exit.0 = 0.4, 36.6, -5.0, 3.0, 0

0.4 is de snelheid waarmee de deur animatie wordt afgespeeld
36.6 geeft aan dat de deur 36.6 voet voor het midden van het vliegtuig zit
-5.0 geeft aan dat de deur 5 voet links van het midden zit
3.0 geeft aan dat de deur 3 voet boven het midden zit
0 geeft aan dit de main exit is (1=Cargo, 2=Nooduitgang)

Daniel
Afbeelding

Gebruikersavatar
jstcrp
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 feb 2008, 16:46
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door jstcrp » 02 feb 2008, 16:48

Waar staan de Advanced Animations?
Afbeelding
GESLAAGD voor ivac examen!!!

Gebruikersavatar
dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 832
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door dAniel #42 » 04 feb 2008, 13:01

Settings -> Display -> Graphics -> Global Opions -> 3e boxje

Daniel
Afbeelding

Gebruikersavatar
jstcrp
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 feb 2008, 16:46
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door jstcrp » 04 feb 2008, 15:40

tnx
Afbeelding
GESLAAGD voor ivac examen!!!

Gebruikersavatar
lifeliner4
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2048
Lid geworden op: 07 feb 2007, 08:05
Locatie: Egmond

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door lifeliner4 » 03 mei 2008, 11:02

Zijn er al updates hiervan voor bijv. de Posky toestellen te verkrijgen? OF moet je alles zelf instellen?
The sky's the limit, a symbol of freedom.

Gebruikersavatar
jeebeeke
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 639
Lid geworden op: 20 mei 2007, 10:09
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door jeebeeke » 03 mei 2008, 19:02

Hey,

zover als ik weet, moet je het nog steeds zelf instellen.

Joshua :wink:
Gehele vloot of deel van de vliegtuigen van de vloot van transavia.com hebben (Voor de POSKY Models?) Stuur dan PB
Afbeelding

Youpilot

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door Youpilot » 18 jun 2008, 20:13

Ik heb alles hoog gezet op fsx en het boxje enzo ingesteld maar de jetway doet het niet. Ik deed het met de default 737-800, daar moet het toch mee lukken? Heeft iemand dit ook en kan iemand mij helpen

Gebruikersavatar
dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 832
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door dAniel #42 » 19 jun 2008, 08:02

Lijkt op zich goed te zijn ja.

- Wat is je framerate? Bij te zware belasting is de animatie van de gate heel erg langzaam. Dat kan gebeuren als je alles op hoog zet. Zet bv Traffic en Autogen eens op 0% en probeer het dan.

- Kijk voor de zekerheid in je settings of CTRL-J aan de 'Jetways' is toegewezen.

Daniel
Afbeelding

Youpilot

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door Youpilot » 19 jun 2008, 20:12

ik heb mijn framerate op 10%, het minste, de traffic en autogen staan op nul, ctrl + J staat goed ingesteld en als nog werkt het niet bij mij. (Kan het komen door service pack 1?, of door mijn videokaart?)

PS: Kan iemand even op een rijtje zetten wat ik wel en niet moet instellen en wat ik hoog en laag moet zetten?

Gebruikersavatar
PatsTeam
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jan 2008, 16:44
Locatie: Heiloo

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door PatsTeam » 16 jan 2009, 22:10

Ik krijg deze melding als ik iets verander in Kladblok voor FSX :

Afbeelding

Patrick

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door Patrick » 16 jan 2009, 22:11

Als je de slurf wil aansluiten? Want daar gaat dit topic over. Ik zie het verband niet helemaal :roll:

Gebruikersavatar
PatsTeam
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jan 2008, 16:44
Locatie: Heiloo

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door PatsTeam » 16 jan 2009, 23:06

Nee, als ik een regeltje wil toevoegen bij een Vliegtuig! :wink:

captain-floris

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door captain-floris » 16 jan 2009, 23:07

wil je op AI traffic een Slurf laten aansluiten?

Patrick

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door Patrick » 16 jan 2009, 23:09

Dan adviseer ik je dat niet in een topic over de gates te plaatsen. Lijkt me redelijk onhandig.

Gebruikersavatar
PatsTeam
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jan 2008, 16:44
Locatie: Heiloo

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door PatsTeam » 16 jan 2009, 23:12

Ja ik wil ook op Ai Traffic, maar dit is een voorbeeld, ik heb het overal met iets veranderen.
Maakt niet uit of het een Paint erbij maken is, of een regeltje toevoegen.
Ik krijg zo'n melding.

PatsTeam :oops:

Patrick

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door Patrick » 16 jan 2009, 23:21

Dat snap ik. Maar dit topic gaat over gates en slurfen (niet van olifanten). Jouw probleem hoort dan ergens anders onder. Het lijkt me handig om daar in jouw geval zelfs een nieuw topic voor aan te maken.

Gebruikersavatar
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Berichten: 4658
Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door zoek34 » 16 jan 2009, 23:29

of hij gebruikt de zoekfunctie want mitchell had afgelopen week precies hetzelfde probleem!
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper

Danny.G

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door Danny.G » 21 mei 2009, 13:42

Is het ook mogelijk de bagagekarren te laten komen wanneer ik aan de gate sta? :shock:

Gebruikersavatar
arno
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10619
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Hoe sluit ik een gate/slurf aan?

Bericht door arno » 21 mei 2009, 13:52

Welkom Danny! Bekende naam :fl:

Die vraag hadden we al eens op het forum, gebruik even de zoekoptie met het woord "bagage"

http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 730#p45730

o.a. in bovenstaande link staat er iets over beschreven maar er zijn ook andere vragen + antwoorden. Vaak heeft het ook te maken met de hoogte van je instellingen.

Succes met zoeken en oplossen
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Plaats reactie

Terug naar “FSX”