FSWeekend 2009 ervaringen delen?

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Re: FSWeekend 2009 ervaringen delen?

Berichtdoor FsTheo op 09 nov 2009, 23:25

Even voor de goede orde, Saitek was als grote jongen niet zelf aanwezig, het is gewoon een ondernemer uit Deventer:

http://www.spectronsales.nl/

En zeker, het waren snel gemaakte 'posters' maar ze deden wel hun werk; zondagmiddag had de man niet veel artikelen meer over!

Greencan schreef het al, een paar jaar terug zat iedereen er voor zichzelf. Daar is toch wel wat verandering in gekomen. Er zijn meer plekken gekomen waar je als bezoeker wèl aan de spullen mag komen en zelf een stukje mag vliegen. En daar waar het echt niet kan, groepsvluchten enzo, wordt de laatste jaren toch wel moeite genomen om met een microfoon uit te leggen waar zo'n club mee bezig is.

Natuulijk kan het altijd beter maar een groot deel zit natuurlijk niet in het wereldje van presentatie, dus die zetten hun spullen neer en laten wat zien. En soms moet je je hoofd dan wat scheef houden... erg scheef houden.. :lol:

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Michelvdm op 10 nov 2009, 00:17

Zelf ben ik afgelopen zaterdag geweest. Het was voor mij de derde keer. Ik er een jaar of drie terug zelf nog een weekeinde gestaan.

Persoonlijk vind ik dat het evenement elk jaar beter wordt. Mede door de meer handelaren. Het blijft toch altijd leuk om even door de bakken te snuffelen en zowaar vis je er altijd wel wat uit.
Zoals Theo al aangeeft niet iedere deelnemer kan presenteren. Zeker op een zaterdagochtend dan gaat dat vaak nog wat stroef heb ik zelf ondervonden. Dat maakt mij ook niet uit. Leuk is gewoon te zien hoe iedereen met zijn hobby bezig is.
Ik heb wel de indruk dat er steeds meer gepresenteerd wordt via een beamer. Ook de hoeveelheid werk dat sommige er van maken om hun hobby te tonen. Helaas heb ik jullie stand gemist enerzijds door een aantal leuke gesprekken anderzijds door de grote hoeveelheid aktiviteiten.
In vergelijking met vorig jaar had Flightgear een soort stand gebouwd met beamer waarop het een en ander gepresenteerd werd. Daar toonde men een mooie ontwikkeling van Flightgear van het afgelopen jaar. Vooral het visuele aspect ziet er stukken beter uit.
Het uitbrengen van EHLE door Aerosoft was voor mij een mooie verrassing.
Erg leuk vond ik ook om met een paar mensen van NL 2000 gesproken te hebben. Nl 2000 is toch een pakket wat heel bijzonder is. Maak maar eens met een grote groep mensen van Groningen tot Limburg een heel land na dat vereist een strakke organistie. Fraai om Leeuwarden en Soesterberg in de komende nieuwe versie te zien.

Kortom volgend jaar zal ik ook weer gaan of heel misschien sta ik er zelf wel met X-plane.
Michelvdm
Controller
Controller

Berichtdoor Jules op 10 nov 2009, 12:14

Ik vind dat Spectronsales trouwens een heel goede service heeft; Vorig jaar kocht ik er de Saitek X52. Thuis kwam ik er echter achter dat één van de knopjes het niet deed. Het bonnetje was wel kwijt. Het maakte Spectron niets uit. Mijn vader heeft de controllers langsgebracht en even later kreeg ik een hele nieuwe terug. 'Een warme douche voor Spectronsales uit Deventer' :dup:
Piloot voor V-Bird VA |www.vbirdva.com|PMDG 747-400X|MD-11X|DA Fokker 100/70|Aerosoft F-16|PBY Catalina
Jules
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Air Holland op 17 nov 2009, 22:06

Wat ik eigenlijk niet snap DVAG kreeg op het fs weekend van 2006 veel kritiek omdat ze een partytent hadden opgezet , en nu stonder er dit jaar minstens 5 van die parytenten beetje vreemd dus.
Afbeelding
Air Holland
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor FsTheo op 17 nov 2009, 22:45

Voortschrijdend inzicht? :D Ik zag ze ook en eerlijk gezegd stoorde het me niet. :lol:

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor VBA007 op 18 nov 2009, 06:40

Mij stoorde het ook niet echt. Het is bij het FSweekend belangrijk dat je toegankelijk bent voor het publiek en of dat nu via een party tent is maakt denk ik niet veel uit.

Waar was DVAG trouwens?

Groeten,
Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
Afbeelding
VBA007
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Air Holland op 18 nov 2009, 23:28

Dat heeft er mee temaken dat DVAG toen flinke kritiek haden gekregen van de organisator van het FS weekend omdat DVAG een partytent hadden neergezet die overigens wel goed toegangkelijk was.
Daarom hebben ze ook besloten niet meer te komen bij het FS weekend.

Maar ben blij dat het jullie niet stoorde dat er partytenten waren, want ik ben van plan om volgendjaar samen met Air Aruba een leuke partytent neer te zetten (tenminste als ik vrij krijg voor die dagen van mijn werk)
Afbeelding
Air Holland
Senior Instructor
Senior Instructor

Vorige

Keer terug naar Dutchfs Website