Ervaringen/foto's FSWeekend 2010

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Re: Ervaringen/foto's FSWeekend 2010

Berichtdoor arno op 07 nov 2010, 17:04

Iedereen een goede en veilige reis terug naar huis!
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Tsaar Martijn I op 07 nov 2010, 17:24

Ben veilig aangekomen in mijn kamertje.

En theo, hoe was de traktatie?

Heb een leuke dag gehad met A51. Volgend jaar weer.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor FsTheo op 07 nov 2010, 19:28

John Glanville schreef:Wie de andere Heer is , weet ik helaas niet .

Weer thuis kon ik de foto's bekijken, op mijn dongeltje kwam Imageshack er niet door.
En die andere Heer was dus een forumkennis van Patrick, van een ander flightsimforum!

De zondag was minder druk als de zaterdag. Iedereen was het daar wel over eens, toch gezellig, een hoop aanloop en zowaar ook nog wat verkocht uit het webwinkeltje! :D Links en rechts ook even rondgekeken, even met Gijs en Durk gepraat, met Rob van de Uiver, ArnoG en Joop Mak van NL-2000 en nog een heleboel anderen.
Best druk, 7:00 weg en 7:00 weer thuis maar toch de moeite waard. En natuurlijk weer een keycord met kaartje voor de collectie:
Afbeelding
Jammer dat we ooit de eerste na afloop weer moesten inleveren, dus eigenlijk was dit mijn 6de keer. :shock: :D
Eigenlijk 7de, want de eerste keer was het jaar dáárvoor, samen met Arno, maar dan gewoon als bezoekers.. :lol:

Theo :wink:

('t Was lekker Martijn, maar nog niet helemaal op! :dup: )
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Rob-PA7RM op 07 nov 2010, 19:32

Was weer een gezellig FSWeekend. Ging snel voorbij, vooral als je een rondje wilde maken om eens te zien wat er allemaal stond en waar iedereen zich mee bezig hield bleef je maar kletsen. Leuk weekend !
Maar eens zien hoe ik mijn verslag zal inkleden.
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 07 nov 2010, 20:38

Opvallend was de belangstelling voor de andere Simulatoren. Daar waar Durk vorige keer nog wel eens mensen aan hun jasje trok, ( "Kent U FlightGear?") was het nu andersom, er werd honderduit gevraagd door het publiek.
En Leen heeft met de X-Plane mensen gepraat, die eigenlijk met hetzelfde verhaal kwamen, veel spontane belangstelling opeens! :D

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor VBA007 op 07 nov 2010, 20:42

ook ik zit veilig in mijn bungalow en hebben net lekker gegeten. Veel mensen weer gesproken en het was heel gezellig.

Volgend jaar maar weer:-)

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
Afbeelding
VBA007
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor durk op 08 nov 2010, 09:47

FsTheo schreef:Daar waar Durk vorige keer nog wel eens mensen aan hun jasje trok, ( "Kent U FlightGear?") was het nu andersom, er werd honderduit gevraagd door het publiek.

Klopt inderdaad. Ik was behoorlijk overdonderd door de hoeveelheid belangstelling voor FlightGear. Onze 10 monitor machine trok aardig wat belangstelling; maar wat ik totaal niet verwacht had was de enorme hoeveelheid belangstelling voor onze 3D brilletjes. Vorige jaren had ik altijd nog wel even een kans om snel een rondje door de hal te lopen en een paar stands te bezoeken, maar dit jaar heb ik bijna geen kans gehad...

Desondanks heb ik toch een aantal hele leuke gesprekken gevoerd; o.a. met online sim, over de mogelijkheden om onze netwerken compatibel te maken met elkaar. Even opnieuw kennis gemaakt met de DC2 groep, en natuurlijk nog even gekletst met Theo.

En inderdaad; af en toe merke ik nog wel eens dat het even stil werd wanneer ik opmerke dat FlightGear niets met Microsoft te maken had, maar daarna sloeg de reactie al snel om interesse; vooral wanneer ik vertelde dat het gratis was, en op geen enkele wijze interfereerde met FSX.

Al met al een zeer geslaagd weekend. :D

Cheers,
Durk

(edit: even twee paragrafen omgedraaid omdat die "desondanks" anders helemaal nergens op sloeg).
durk
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor Xolon op 08 nov 2010, 11:09

Na 2 jaar afwezigheid, was ik zondag weer eens naar de Aviodrome gekomen om een aantal mensen te ontmoeten en om natuurlijk de geweldige sfeer op te snuiven :)

Zaterdag was ik ook al op het veld, maar toen voor andere zaken :wink: Ik hoorde toen al dat het erg druk was, dus besloot ik om zondag iets later te komen. Rond 12.00 was ik weer in Lelystad en kon ik zonder problemen naar binnen; de hal doro direct naar de DFS stand waar ik tot mijn grote verbazing twee oude 'VA-collega's' tegenkwam! Erg leuk jongens! Theo en Frank waren alweer druk bezig met het promoten van DFS. Na wat gebabbel moest ik toch echt verder lopen (anders zou ik nog niks zien van het evenement).

Nu moet ik zeggen dat ik de hal nogal erg vol vond staan met allerlei bedrijfjes die hetzelfde 737 overhead panel verkochten. Hier zag ik liever wat meer variatie in. Maar ok...ik was er ook voor de mensen en niet voor het simmen :mrgreen:

Na een snel rondje langs HCC en de andere VA's stond ik toch wel het langs te praten met Henk Uitslag over zijn schilderijen ,DAMN wat mooi! Grote kans dat ik mijzelf binnenkort ook laat vastleggen 'op oliebasis' :dup:

Bij Aviosim een lange tijd met Kevin gebabbeld. Samen nog even bij Simsensation gekeken en achteraf nog een landing op Schiphol in de sim van Aviosim. Wel even wennen, maar erg leuk speelgoed!

Als je zo rondloopt, moet ik zeggen dat het simmen toch wel weer begint te kriebelen hoor. Het is EN blijft een hele mooie hobby..
Afbeelding
FO Boeing 737-800 | C-47 Grease Monkey
Xolon
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor Kevin op 08 nov 2010, 13:16

Mijn eerste FS Weekend kon niet beter, volgens mij. Bij Aviosim, waar ik actief was die dag, liep alles gesmeerd. We waren dan ook met genoeg man en er was veel belangstelling voor onze NLR simulator 'Droge Zee'.
Mijn highlights:
-Natuurlijk de vele enthousiaste mensen bij de stand van Aviosim en in de rest van het Aviodrome.
-Leuk stukje gevlogen in de Cessna sim van Simkits. Helaas moet ik wel nog even sparen... :P
-Een aantal mensen van DutchFS ontmoet. Zo heb ik eindelijk eens een gezicht achter de groene, rode en 'gewoon' blauwe namen. :wink:
-Een leuk gesprek gehad met een assistent-verkeersleider van AOCS Nieuw Milligen.
-En uiteraard een geweldige ontmoeting met Joël. Dankzij hem heb ik de B738 sim van SimSensation in detail kunnen bekijken en een prachtige landing kunnen zien van zijn hand in onze 'Droge Zee'. Joël, next step: een vluchtje in de KAX. :wink: :wink:
Kortom: tot volgend jaar, heren!! :wink:
Afbeelding
Voor de Aviosim webshop: klik links op de Afbeelding knop.
Kevin
Moderator
Moderator

Berichtdoor Xolon op 08 nov 2010, 22:14

Kevin schreef:...en een prachtige landing kunnen zien van zijn hand in onze 'Droge Zee'.
Kortom: tot volgend jaar, heren!! :wink:

Had zelf nog wel de nodige opmerkingen, maar het ging niet verkeerd. Is toch altijd even wennen; een nieuwe sim
Afbeelding
Xolon
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor Frank op 08 nov 2010, 22:19

Xolon schreef:...Theo en Frank waren alweer druk bezig met het promoten van DFS...

Hmm, loopt er nog een andere Frank rond hier op het forum? Was me nog nooit opgevallen ;)
Mij zul je in elk geval niet gezien hebben, ik was er alleen op zaterdag :P
"For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return." - Leonardo da Vinci
Frank
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Kevin op 08 nov 2010, 22:21

Nee, de Frank die er gisteren was is de broer van Peter, als ik me niet vergis. :wink:
Afbeelding
Kevin
Moderator
Moderator

Berichtdoor Frank op 08 nov 2010, 22:26

Ah, oke ;)
"For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return." - Leonardo da Vinci
Frank
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor FsTheo op 08 nov 2010, 22:53

Peter zat ontzettend omhoog met studie voor een toets deze week en kon het eigenlijk niet maken om naar FsWeekend te gaan. Maar z'n broer Frank volgt ons ook wel en heeft ook iets met virtueel vliegen :D , dus was hij een welkome vervanger! :dup:

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Xolon op 09 nov 2010, 10:53

Inderdaad, YPV was mijn eerste echte kennismaking met het flightsimwereldje. Een aantal jaartjes verder zit ik opgescheept met het groene papiertje.

Frank..je wordt bedankt.. :tap:
Afbeelding
Xolon
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor Gijs op 10 nov 2010, 17:06

Het filmpje van Alex Alberto staat inmiddels online:

Het was weer een fantastisch weekend (ondanks de verveldende bus-/treinverbinding, waardoor ik zaterdag op weg naar Amsterdam drie uur heb mogen genieten van de donkere avond)! Zondag was het wel wat rustig, maar de zaterdag had dat al goed gemaakt. Ook leuk om Theo even (in het echt) gezien te hebben. De grote zaal vond ik zelf wat minder dan voorgaande jaren, niet alleen zoals Joël al zei veel van hetzelfde, de standjes waren nu een beetje erg verspreidt en een stuk rustiger (tenminste, toen ik er doorheen liep).

Al met al toch weer voor herhaling vatbaar volgend jaar :D
Fly free, fly FlightGear!
Gratis opensource flight simulator
Gijs
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 10 nov 2010, 17:22

Je staat er gekleurd op Gijs, samen met Jorick! :lol:

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Kevin op 10 nov 2010, 17:29

Degene die mij weet te spotten in 't filmpje krijgt een eervolle vermelding! :dup:
Afbeelding
Kevin
Moderator
Moderator

Berichtdoor Ramon op 10 nov 2010, 17:54

Ik heb je al gevonden haha :P
Ramon
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Kevin op 10 nov 2010, 18:42

Is dat zo? Op welke tijd? :P
Afbeelding
Kevin
Moderator
Moderator

Berichtdoor FsTheo op 10 nov 2010, 18:59

Ramon mag de tijd noemen, maar je bent wel een heel dun streepje Kevin! Net te zien! :lol:

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Kevin op 10 nov 2010, 19:01

Ja, inderdaad! :lol: Ik dacht dat deze moeilijk zou zijn, maar jullie zijn allemaal getraind door dit topic! :P
Afbeelding
Kevin
Moderator
Moderator

Berichtdoor Ramon op 10 nov 2010, 23:01

3:28 :) :D en ik daarna :P
Ramon
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Kevin op 10 nov 2010, 23:48

Jij bent goed zeg!! Ik had mezelf nog niet eens gezien op dat tijdstip! :lol: Daar zie 'n figuur lopen... :oops:
Afbeelding
Kevin
Moderator
Moderator

Berichtdoor FsTheo op 11 nov 2010, 08:03

Goh, ik had 6:33! :lol:

FsTheo
Site Admin
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Dutchfs Website