Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door arno »

Op onze website staan diverse nederlandse handleidingen die door onze gebruikers zijn gemaakt c.q. vertaald. Heeft u hier vragen over dan kan dat in dit onderdeel.
In dit onderdeel kunt u ook de vragen stellen over de aangeboden andere downloads zoals aircrafts etc.

Meldingen van nieuwe downloads vindt u hier
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 654
Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012

Re: Nieuwe downloads op Dutchfs

Bericht door Ant-Arctic Flyer »

Ja, ik vond hem ook al erg mooi zonder de bomen. Ik kwam hem tegen op AVsim en vond direct dat dit wel een hele complete Oostwold scenery was, die in mijn ogen kwalitatief echt veel beter was dan de reeds bestaande versies.

Ik weet trouwens niet eens of Oostwold in de werkelijkheid ook zo'n "bosrijke" omgeving heeft, dus zelf heb ik de Trees van Gerrish Gray (nog) niet geinstalleerd.
Maar hier kan Theo als Oostwold kenner bij uitstek ons misschien wat over vertellen.
:dup:

Noot van admin: Lijkt wellicht een vreemd bericht, maar een aantal berichten zijn gesplitst en bovenstaande opmerking was een vraag over de bosrijke omgeving op Oostwold.
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
Air Holland
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 838
Lid geworden op: 05 jan 2007, 22:35
Locatie: Leiden, The Netherlands
Contacteer:

Re: Dutchfs: Nieuwe Downloads voor alle simulators incl. X-P

Bericht door Air Holland »

@Schreiner Airways Is het jou trouwens bekend dat de add ons van Marcel Ritzema niet naar andere websites geupload mogen worden dit staat namelijk in de readme files
REMARKS:
--------
1. In any way these files MAY NOT be uploaded to http://www.fsplanet.com and partner
sites like volftp.mondadori.com.

2. These files may only be made avialable through the following internet sites:
http://www.flightsim.com
http://www.avsim.com
http://www.sim-outhouse.com
http://www.dutchvacc.nl

3. The files should not be altered and cannot be incorporated
into other shareware or freeware programs or published on
any electronic or mechanic media anywhere in the world
without my written permission,except like stated at
remark 2.


THESE FILES ARE COPYRIGHTED.
Afbeelding
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Dutchfs: Nieuwe Downloads voor alle simulators incl. X-P

Bericht door arno »

Hij vraagt voor iedere download, die via ons te downloaden is, toestemming. Hij heeft dus van Marcel toestemming gekregen om zie hier aan te bieden.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Air Holland
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 838
Lid geworden op: 05 jan 2007, 22:35
Locatie: Leiden, The Netherlands
Contacteer:

Re: Dutchfs: Nieuwe Downloads voor alle simulators incl. X-P

Bericht door Air Holland »

Oke dan heb ik niks gezegd
Afbeelding
Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 654
Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012

Re: Dutchfs: Nieuwe Downloads voor alle simulators incl. X-P

Bericht door Ant-Arctic Flyer »

Ja dat is mij zeker bekend. Ik heb namelijk persoonlijk contact met Marcel voor elke download die ik plaats.

Ik kan helaas niet bij elke download die ik het kader van mijn functie hier op Dutchfs plaats met ieder forumlid communiceren om iedereen gerust te stellen dat ik niet zo maar iets doe.
Dit soort toestemmingen verkrijgen wij van makers en painters en overleggen wij vervolgens dan binnen de modgroep met de betrokkenen.

Sorry voor de cynische toon van dit bericht, maar ik wordt er een beetje moe van dat ik bij elke download die ik plaats een overvolle pb mail box heb met bezorgde reacties. :oops:
Ik mag hopen dat de mensen er op vertrouwen dat als Theo, Arno, Leen en de anderen in de groep mij vragen voor dit baantje, zij weten dat ik hietoe in staat ben om het naar behoren en volgens de regels uit te voeren.

(at) Arno,

Dank voor je uitleg hierboven :dup:
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
mgr
Controller
Controller
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jul 2011, 16:08

Re: Nieuwe downloads op Dutchfs

Bericht door mgr »

Hoi,
Schreiner Airways schreef: Ik weet trouwens niet eens of Oostwold in de werkelijkheid ook zo'n "bosrijke" omgeving heeft, dus zelf heb ik de Trees van Gerrish Gray (nog) niet geinstalleerd.
Maar hier kan Theo als Oostwold kenner bij uitstek ons misschien wat over vertellen.
:dup:
@Schreiner Airways
Oostwold is in real-life ook zo "bosrijk", bosrijk staat tussen quotes omdat het veel lostaande bospartijen betreft niet een complete bos. De bomen die in mijn scenery staan, staan er in het echt ook. 8)

@ALL: DutchFS heeft inderdaad zoals gemeld toestemming om mijn werk op deze site neer te zetten. Zal ook vermeld worden in toekomstige uploads.

GRtz,

Marcel Ritzema
Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 654
Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012

Re: Dutchfs: Nieuwe Downloads voor alle simulators incl. X-P

Bericht door Ant-Arctic Flyer »

Hoi Marcel, dank voor je reactie hier op Dutchfs! :dup: en excuses voor de ontstane commotie.

groeten,

Koert
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door arno »

Update voor Oostwold.
Schreiner Airways schreef:(eerst was Oostwold niet te vinden binnen Nederland).
Bij mij was die wel zichtbaar :mrgreen:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 654
Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door Ant-Arctic Flyer »

Dat klopt Arno, want dan ben jij waarschijnlijk een NL2000 gebruiker.
Oostwold had een afcad probleem voor mensen die de scenery stand-alone gebruikten in de default NL scenery.

Maar goed dat je dit even aanroert, want dit was ik nog vergeten te vermelden.
:dup:
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door arno »

Door een onvoorziene omstandigheid is het tijdelijk niet mogelijk om downloads toe te voegen. De reeds ingezonden downloads worden even in een "wachtmap" geplaatst. Zodra het mogelijk is, ze weer te plaatsen op onze website, zal hiervan een mededeling worden gedaan.
Dank voor uw begrip.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Marci
Controller
Controller
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 nov 2011, 10:05
Locatie: Sprundel

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door Marci »

Hallo, ik heb een handleiding nodig voor de B737-800. Ik heb ook al op Google lopen zoeken, maar dan krijg ik een handleiding over de B737-800 in het engels. (Heb graag een handleiding in het nederlands) . Weet iemand ook een handleiding in het Nederlands van Boeing 737-800

Alvast bedankt Marci
Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1460
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door v1rotate »

Ben je op zoek naar een handleiding voor de standaard-737 van Flight Simulator X?
- Living the dream -
Marci
Controller
Controller
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 nov 2011, 10:05
Locatie: Sprundel

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door Marci »

Nee, ik ga binnenkort een 737-800 kopen dan weet ik alvast en beetje hoe alles werkt
Mattis
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 aug 2013, 19:54
Locatie: Emmen

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door Mattis »

Eentje kopen? Heb jij dan een paar miljoen? :lol:
Afbeelding
Afbeelding
youtube.com/channel/UCkeSs7nHvaUENzNUq00JwDw
Marci
Controller
Controller
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 nov 2011, 10:05
Locatie: Sprundel

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door Marci »

:o :o PMDG Boeing 737-800 FSX!! HAHA
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door Gerbress »

Van onderstaande Tutorial krijg ik in Microsoft Edge niet de afbeeldingen binnen. O.a. de opening afbeelding met het vliegtuig is een zwart vlak. Op het einde van de Tutorial alleen zwarte schermen met wel alle posnummers.
Met Google Chrome werkt alles goed en ook op de IPad.

Tutorial PMDG 737NGX deel 1 (2)
Misschien even extra aandacht. Groet Gerard
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
BuckDanny
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jun 2012, 02:15

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door BuckDanny »

Van onderstaande Tutorial krijg ik in Microsoft Edge niet de afbeeldingen binnen. O.a. de opening afbeelding met het vliegtuig is een zwart vlak. Op het einde van de Tutorial alleen zwarte schermen met wel alle posnummers.
Met Google Chrome werkt alles goed en ook op de IPad.
Hi Gerard,

Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat Windows Edge standaard zijn eigen pdf reader gebruikt en niet Acrobat Reader. Om de Tutorial goed te kunnen lezen moet je dit pdf-bestand in Acrobat Reader openen. Die moet je dus wel op je computer hebben en daar de standaard pdf-reader van gemaakt hebben. Hieronder een link waarin uitgelegd wordt hoe je dit kunt doen.

http://techdows.com/2015/08/how-to-chan ... ws-10.html

BuckDanny
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door Gerbress »

Bedankt BuckDanny, gaan we doen. Ik las het via de Chrome Browser en dacht misschien zit er iets fout aan jouw kant, nee dus. Groet Gerard
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door Gerbress »

In de handleidingen krijg ik in de plaats van de afbeeldingen een schermpje met de volgende tekst: Update your Account to enable 3RD Party Hosting http://www.Photobucket.com/P500. Ga ik naar deze website, dan is dat een betalende Update. Zelf gebruik ik die website voor een afbeelding te plaatsen. Vroeger kon je toch de afbeeldingen zien zonder dat je iets met die website te maken had?
Wat kan ik hier aan doen met een free account, of wat zit hier fout? Groet Gerard
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door FlipS »

Als gebruiker van de handleidingen kun je hier niets aan veranderen. Photobucket heeft het beleid veranderd, hetgeen inhoudt dat op die site geplaatste foto's niet via hyperlinks gedeeld mogen worden via andere websites, tenzij degene die die foto's geplaatst heeft, een hoog bedrag betaalt. Bijna niemand heeft dat hoge bedrag er voor over en dat betekent dat foto's die via een hyperlink geplaatst zijn, geblokkeerd worden en je de P500 mededeling van Photobucket krijgt. Deze mededeling verschijnt nu ook op talloze plaatsen in ons forumonderdeel 'Screenshots and movies'.
In handleidingen die je als pdf downloadt, zal dit probleem zich niet voordoen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door Gerbress »

Ik snap het, bedankt voor het antwoord. groet Gerard
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door arno »

Voor een mogelijk alternatief kan je onderstaande link eens doorlezen:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 21#p269021
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Vragen over downloads en aangeboden handleidingen

Bericht door Gerbress »

Bedankt Arno, hier hebben we het over het plaatsen van een afbeelding. Mij ging het vooral voor het inzien van afbeeldingen in de publicatie van Xolon 2014 Instrument Landing System. Jammer, hiermee ontbreekt het belangrijkste van de info. Groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Plaats reactie