Datum FS Weekend 2011

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Re: Datum FS Weekend 2011

Berichtdoor Air Holland op 06 nov 2011, 16:14

FsTheo schreef:Bij jou ook al? :D

Theo :lol:

Ha ha ha vind je het gek als je tegenover elkaar staat met je stand
Afbeelding
Air Holland
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Bartflyer op 06 nov 2011, 16:16

Hehehe Wat wás het toch weer gezellig zeg !
Ik heb alleen de DutchFS stand gemist... :oops:
Maarja, d'r staat ook zoveel moois :mrgreen: Had bijna zo'n zuurstof inhalator nodig.

Leuk ook die mensen die die bewegende platforms hebben gebouwd :M:

Toch wel jammer dat ik geen foto's van mensen van tevoren heb gezien, waarschijnlijk heb ik jullie wel 6x gezien :lol:
Groeten Bart,Student Maritiem Officier en luchtvaartgek
vergeet niet mijn blog te bekijken; lees mee op: www[dot]bartpower.reismee.nl
Bartflyer
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor FsTheo op 06 nov 2011, 19:17

Air Holland schreef:vind je het gek als je tegenover elkaar staat

Hm, zou dat het geweest zijn? :hm
:lol:
Bartflyer schreef:Ik heb alleen de DutchFS stand gemist... :oops:

Driewerf foei! :twisted:
En dan te bedenken dat de beide motion platforms net tien meter verderop stonden! :D
Maar het waren weer twee leuke dagen, oude gezichten teruggezien, met nieuwe kennisgemaakt en elke keer als Rob naast ons reclame maakte voor simFlight drukten wij de luisteraar een Dutchfsfolder in de hand! :mrgreen:
Dat was leuk, totdat hij er http://www.simflight.nl bij ging schrijven. Volgend jaar dreigt hij een stempelkussen mee te nemen, dus daar moeten we nog iets tegen verzinnen. :fl:

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Rob-PA7RM op 06 nov 2011, 20:32

:y:
Was een gezellig weekend !! En zo konden we elkaar mooi aanvullen. ;)

Rob
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor

Berichtdoor Gijs op 06 nov 2011, 21:12

Sluit ik me helemaal bij aan! Ook wij hebben reclame voor DutchFS gemaakt, door te melden dat FlightGear een eigen speelhoekje heeft ;)

Helaas was het wat minder druk dan voorgaande jaren, maar dat had als voordeel wel weer dat we ook veel met onze "eigen mensen" konden praten/vliegen. Ook wel eens leuk.

En gelukkig nog genoeg geïnteresseerde mensen! Het blijft leuk om mensen vol overtuiging te horen beweren dat die F16 daar op dat scherm Falcon 4 is, om ze vervolgens te vertellen dat het FlightGear is. Of de mensen die zich afvroegen welke addon we gebruikten voor de lokale regenbuien. "Nee, dit is FlightGear" - "Flight-wattuh?" - "FlightGear, da's opensource." - "Ooh, wat is dat dan?" :roll:

PS: Theo, speciaal voor jou alvast een afteller naar volgend jaar -> http://wiki.flightgear.org/FSweekend_2012 :y:
Fly free, fly FlightGear!
Gratis opensource flight simulator
Gijs
Instructor
Instructor

Berichtdoor Rob-PA7RM op 06 nov 2011, 21:40

hahaha....
Leuk je live even ontmoet te hebben !

Rob
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor

Berichtdoor erikkx1 op 06 nov 2011, 21:56

Het was vandaag er leuk.
Misschien dat mensen me nog hebben gezien. Ik liep in een opvallend blauwe trui. :lol:
ASUS P8Z68-V_Pro, Nvidia MSI GTX 770 4GB, Intel i5 2500K 4,5Ghz, Corsair 8 GB 1600 kit RAM.
PROUD FSX USER!
erikkx1
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor greencan op 06 nov 2011, 22:34

Ja. Ik vond het geen gezicht. :mrgreen:
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 06 nov 2011, 22:36

Dank je Gijs, dat had ik nodig, iets om naartoe te leven! :lol:

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Gijs op 08 nov 2011, 21:21

Een kleine selectie van onze foto's is inmiddels het internet op gevlogen.

Ben benieuwd naar jullie foto's!
Gijs
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 08 nov 2011, 22:34

Als 'vanouds' hadden jullie weer een indrukwekkende opstelling Gijs. 10 monitors was even zoeken, ik kwam eerst tot 8, maar met het meetellen van de Gauges achter de cockpit klopte het, 10 stuks! Een geweldig beeld. :dup:

Overigens zat er iemand bij NL-2000 met 6 monitors, op..... één videokaart! :shock: Met NL-2000 eronder en dat liep ook goed. Overigens ontstond wel de discussie, "Als het toch zo groot moet, waarom dan geen beamer?"
Je bent dan in elk geval die balken kwijt. (Of je moet met frameloze monitors aan de gang. :D )
En daar is natuurlijk wat voor te zeggen.. :hm

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Mad Viper op 09 nov 2011, 09:44

Gijs schreef:Een kleine selectie van onze foto's is inmiddels het internet op gevlogen.

Ben benieuwd naar jullie foto's!

Leuke foto's. Sorry dat ik het zeg maar de meeste interesseerde de foto van het toestel op de dieplader. Weet iemand hier meer over? Collectie van het MLM?
Waarom gebruik je niet gewoon een PB daarvoor?
Mad Viper
Supervisor
Supervisor

Woonplaats: eerste straat links dan een hele draai op de rotonde

Berichtdoor durk op 09 nov 2011, 21:26

Die foto van de Lockheed Electra op de trailer is van mij afkomstig, maar ik weet eerlijk gezegd het fijne er ook niet van. We zagen hem rond een uurtje of elf langskomen nabij het Airport Hotel op EHLE. Puur geluk dat we hem zagen want we waren op weg naar onze kamers. Een minuutje eerder en we hadden hem waarschijnlijk gemist.

Het was nog een interessante operatie, want een aantal auto's van hotelgasten blokkeerden de weg dus hij heeft nog een tijdlang daar staan wachten. Uit verhalen van medehotelgasten heb ik begrepen dat hij naar lelystad werd gebracht voor een opknapbeurt, maar of het een museumstuk is of niet weet ik niet.

Al met al een erg leuk weekend gehad. Ben zelf ook aardig tevreden over de belangstelling voor flightgear. Een paar jaar geleden kregen we bijna alleen maar vragen over de hardware, maar de laatste jaren zie je steeds meer mensen vragen stellen over het programma zelf. Dit jaar hadden we een dual control setup geimproviseerd bestaande uit een Saitek en een CH control set, dus daar heb ik nog wel een paar vragen over gehad (welke is nou beter). Verder heb ik nog een paar leuke contacten gelegd. Zo gaat waarschijnlijk een aanzienlijk deel van het europese deel van het FlightGear development team binnenkort een rondvlucht met de echte PH-PBA maken en heb ik nog twee uitnodigingen voor een presentatie gekregen. Eén in België en één bij de HCC.

Verder weinig technische problemen gehad, ook al had mijn eigen opstelling het wel vrij zwaar om 4 monitors aan te sturen. Ik heb twee of drie systeem crashes gehad (niveau numlock doet het niet eens meer; waarschijnlijk vanwege oververhitting), dus misschien is moet ik volgend jaar maar eens op zoek naar een nieuwe PC...

Cheers,
Durk
durk
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor Mad Viper op 10 nov 2011, 23:42

Die foto van de Lockheed Electra op de trailer is van mij afkomstig, maar ik weet eerlijk gezegd het fijne er ook niet van. We zagen hem rond een uurtje of elf langskomen nabij het Airport Hotel op EHLE. Puur geluk dat we hem zagen want we waren op weg naar onze kamers. Een minuutje eerder en we hadden hem waarschijnlijk gemist.

Duidelijk. Dank je voor de info. Het type geeft al meer weg. Er staat namelijk een witte Electra in de shops van het MLM een restauratie onder te gaan. Kan best deze kist eens zijn. Zie wel vergelijkingen. We zien wel wat eruit komt.
Waarom gebruik je niet gewoon een PB daarvoor?
Mad Viper
Supervisor
Supervisor

Woonplaats: eerste straat links dan een hele draai op de rotonde

Berichtdoor FsTheo op 17 nov 2011, 17:04

In de mailbox van Dutchfs;
Hierbij willen wij; Aviodrome iedereen bedanken voor een zeer succesvol Flight Simulator weekend!

Tijdens het FS weekend hebben wij maar liefst 3016 bezoekers in het park mogen ontvangen.

Weer een stijging in het bezoekers aantal tijdens een FS weekend.

Alle clubs en commerciëlen willen we dan ook bedanken voor een zeer geslaagd weekend. Met een goede sfeer en de geweldige opkomst aan clubs en commerciëlen was het top weekend.

Bedankt!

Met vriendelijke groet,
Nationaal Luchtvaart Themapark Aviodrome

Een goede reden om volgend jaar in elk geval weer een FsWeekend te houden! En wat mij betreft, weer in de Aviodrome die er dan nog, ondaks de donkere wolken, gewoon is! :dup:

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Gijs op 17 nov 2011, 19:13

Vorig jaar waren het er ca. 3300 geloof ik, dus inderdaad ietsje minder. Maar toch lang niet slecht!
Kennelijk is het meerendeel van de mensen gewoon in de grote zaal blijven hangen... :roll:
Gijs
Instructor
Instructor

Vorige

Keer terug naar Dutchfs Website