Dit stemt tot nadenken.....

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Gesloten
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Dit stemt tot nadenken.....

Bericht door Leendejager »

Soms krijg je wel eens mailtjes of PB`tjes waarvan je denkt, moet dat nou zo
Hier even een onlangs door mij gevoerde mailwisseling ter illustratie.
H.e.e.a geeft duidelijk weer wat het standpunt van DFS is in dit soort zaken.
Moet je trouwens de XXXXX hebben? Is een mooi toestel, dan stuur ik hem wel even naar je.
Mocht je hem willen stuur dan even in een PB je mail adres

Groet,
Vliegvogel
Hallo Vliegvogel,

Het doet mij goed te horen dat je het op ons forum naar je zin hebt .

Om de paar antwoorden die ik je in de loop der tijd gaf op het forum nu te belonen met een paywaretoestel van XXXXX ter waarde van XXX dollar vind ik wat overdreven, maar als ik heel eerlijk ben vind ik het wel een tof aanbod.
Er is naar ik vrees alleen een kleine moeilijkheid en dat is “hoe komt het ding dan in mijn bezit”.
De licentie voor zo`n toestel heeft een koppeling met het e-mail adres van de koper en jij kan vanaf mijn e-mail adres geen bestellingen doen noch licenties ontvangen.
Mochten ze er ook een “boxed” versie van verkopen is er natuurlijk geen probleem.
Dat duurt dan natuurlijk wel een beetje langer maar dat geduld wil ik er wel voor opbrengen.

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat jij in gedachten hebt mij simpelweg een kopietje van jouw XXX te sturen waarbij dan gelijk de vraag opdoemt "waar heb jij hem vandaan".
Daar ga ik natuurlijk helemaal niet vanuit, ik zoek immers niet meteen het slechte in de mens.

Dat doen wij op Dutch FS trouwens geen van allen.
Wel hebben we afspraken gemaakt over illegale software. , met dien verstande dat dat voor DutchFS een absolute "no go zone" is.
We gaan er vanuit dat we het altijd over legale software hebben en keuren het verspreiden en bespreken van illegaal spul volstrekt af.
Het is daarom absoluut verboden om op welke wijze dan ook op onze fora bezig te zijn met illegaal spul.
Illegaal spul ondersteunen doen we op DutchFS niet omdat dat onze ,meer dan uitstekende, contacten met uitgevers zou kunnen verstoren, nog even afgezien van het feit dat het niet betamelijk en zelfs strafbaar is.( ook uitgevers lezen mee op ons forum!!! )

Maar zoals eerder gezegd daar ga ik met betrekking tot jouw aanbod helemaal niet vanuit.

Nogmaals hartelijk dank, ik hoor nog wel hoe je het legaal gaat regelen.


Hartelijke groet
Leen de Jager
Heb hem inderdaad op internet gekocht, niet op mail geregistreerd zover ik weet. Ik ben dan niet te gierig om hem met je te delen, zo zie ik het meer =). Het verichten van "illegale" handelingen wil ik helmaal niet in aanraking mee komen.

Hoor het wel van je!
Beste Vliegvogel,

Als je een reep chocolade deelt betekent het dat je een hap weggeeft die je niet meer zelf kunt opeten.
DAT is delen.

Met software is dat héél anders.
Daarvan koop je het gebruiksrecht en dat gebruiksrecht is strikt voorbehouden aan de persoon die voor de licentie heeft betaald.
Het weggeven van software zonder een gebruikerslicentie voor de ontvanger is dus geen kwestie van niet gierig zijn of delen maar een kwestie van het overtreden van licentiebepalingen en feitelijk een strafbaar feit.

Als je software waarvan je zelf het gebruikersrecht hebt ter beschikking stelt van anderen geef je feitelijk iets weg dat niet van jouw is zonder toestemming van de feitelijke eigenaar.

In goed Nederlands heet dat gewoon stelen.
Zo een kadootje aannemen heet helen.
Ik en met mij de volledige staff van DFS wil daarmee helemaal niks van doen hebben.

Bedankt voor het aanbod , maar zoals je nu wel zult begrijpen ,nee dank je liever niet.



Groet

Leen
Ik begrijp je punt.

Alsnog bedankt !

Vliegvogel
Het spreekt voor zich dat ik de naam Vliegvogel heb gefingeerd , maar de correspondentie is niet verzonnen.
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
Gesloten