Vaarwel

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 654
Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012

Vaarwel

Bericht door Ant-Arctic Flyer »

Lieve vliegvrienden,

Allereerst zeer veel dank voor jullie steunbetuigingen aan mij!!!

Ik heb Arno en Theo inmiddels op de hoogte gebracht van mijn inhoudelijke situatie en zal hen ook tot het laatst aan toe op de hoogte houden.

In dit bericht, wil ik graag een laatste groet brengen aan jullie allemaal en proberen te verwoorden wat DutchFS voor mij betekent heeft.

Ik ben sinds 2007 op het forum actief. Ik logde voor het eerst in als Dobbertje. Dobbertje was de naam van mijn Doberman die ik vanaf Bonaire had meegenomen naar Nederland, toen ik naar Nederland terug moest komen voor de behandeling van mijn ziekte.
Vervolgens ben ik overgestapt op Air Greenland en later op Schreiner Airways, om vervolgens te eindigen als de Ant-Arctic Flyer.

De poolstreken lopen als een rode draad door mijn leven, vandaar dat ik telkens weer terugkwam op een arctisch gerelateerde naam.

Ik ben in mijn leven altijd werkzaam geweest in de luchtvaart. Ik heb diverse functies bekleed waarbij ik mijn beide studies Rechten en Culturele Antropologie kon combineren. Dit waren zelden vliegende functies, behalve dan een periode dat ik als purser werkzaam was voor Transavia. Meestal waren dit vertegenwoordigende grondfuncties in het buitenland voor luchtvaartmaatschappijen.
En ik heb er echt een paar heeeele mooie gehad. Zo ben ik werkzaam geweest voor Air Rarotonga op Rarotonga, Aitutaki en Atiu in Polynesie. Ook ben ik namens Air New Zealand werkzaam geweest op Hawaii. Daarnaast heb ik veel voor Afrikaanse maatschappijen gewerkt met stationeringen in Algerije, Zuid-Afrika, Gambia en Senegal.

Maar veruit de mooiste herinneringen heb ik gehad aan mijn tijden op Groenland, IJsland, Svalbard en in Noorwegen.
De poolstreken waren mijn passie in dit leven. Een passie die ik heb geërfd van mijnvader, die als luchtmacht officier veel in de poolstreken kwam en mij al als klein jongetje meenam naar de meest bijzondere koude oorden op deze wereld. Vandaar de Ant-arctic Flyer.

Door de slopende ziekte mocht ik echter al jaren niet meer vliegen en was ik inmiddels noodgedwongen werkzaam in een heel ander beroep.

DutchFS en Flightsim was echter mijn steun om het gevecht tegen mijn ziekte vol te houden. Als ik achter mijn pc zat, dan kon ik virtueel nog mijn geliefde verleden in de poolstreken nabootsen en herbeleven. Ik heb bijna 7 jaren gewerkt aan het creëren van een perfecte virtuele arctische vliegwereld. Dit heeft mij letterlijk de kracht gegeven om te overleven.
Hierbij ben ik zeer veel geholpen door onze eigen Theo, die voor mij vele mooie afcads en traffic files op maat maakte voor de meest uiteenlopende vreemde poolbestemmingen. Zelf had ik helemaal geen kaas gegeten van traffic tools en afcad, dus waagde ik mij er ook maar niet aan.

Ik ben er trots op dat ik als moderator heb mogen meewerken aan deze fantastische club op Dutchfs!!!! Zonder deze hobby en contacten was ik zeker niet zo gelukkig geweest in mijn laatste jaren.

Ik groet jullie allen, bedank de mensen die mij zo vaak hebben geholpen met mijn poolsim wereld en hoop dat jullie nog vele jaren zullen genieten van deze mooie Dutchfs club en onze heerlijke gemeenschappelijke liefde: Flightsimmen in welke vorm dan ook. Het ga jullie goed, en ik hoop dat de jongeren onder ons mogen bereiken in de luchtvaart waar ze van dromen!

Ik zal jullie nooit vergeten en hoop dat de Ant-Arctic Flyer nog in gedachten zal blijven voortbestaan op DutchFS.

Vaarwel aan jullie allen,

De Ant-arctic Flyer
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
Air Holland
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 838
Lid geworden op: 05 jan 2007, 22:35
Locatie: Leiden, The Netherlands
Contacteer:

Re: Vaarwel

Bericht door Air Holland »

Heel veel sterkte en bedankt voor alles
Afbeelding
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Vaarwel

Bericht door FsTheo »

Heel graag gedaan Koert. Voor jou en je familie, heel veel sterkte in de komende tijd!

Theo :wink:
Xolon
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:28
Locatie: Dubai

Re: Vaarwel

Bericht door Xolon »

:shock:

Bah...dit is even naar wakker worden, ik heb geloof ik wat gemist. Ik wist dat je gezondheid niet 100% was, maar een ´vaarwel´ heb ik niet zien aankomen.

Jouw berichten op DFS zijn altijd van enorme waarde geweest en ik las dan ook maar al te graag jouw verhalen over de verre uithoeken op de wereld. Ik wens je het allerbeste toe en veel sterkte de komende tijd.

Vaarwel? nee... Ik zie je later! :dup:
Senior First Officer B777, voormalig B737 vlieger
Awesomeblack
Instructor
Instructor
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 mei 2011, 15:04
Locatie: Stijg op rwy27, flauwe bocht links, eerte stad die je tegen komt.
Contacteer:

Re: Vaarwel

Bericht door Awesomeblack »

Het allerbeste, en veel sterkte voor jou en je familie! Bedankt voor je bijdrage op dit forum!

Awesome
Afbeelding [;] Afbeelding
Gebruikersavatar
RB16015
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 638
Lid geworden op: 23 jan 2007, 17:48
Locatie: Almere

Re: Vaarwel

Bericht door RB16015 »

Ik wens jouw en je familie heel veel sterkte toe de aankomende periode.
Afbeelding
MSI Z87-G45 Gaming│ Intel Core I5 4670K (at) 4.1 GHz │ MSI N760GTX Gaming 2GB GDDR5 │ Corsair 16GB DDR3-1866 │ W7 Pro x64
Gerbrandd
Instructor
Instructor
Berichten: 246
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:55
Locatie: 27 NM from EBBR, Belgium
Contacteer:

Re: Vaarwel

Bericht door Gerbrandd »

Voor jou en je familie wens ik het allerbeste. Bedankt om je kennis en ervaring met ons te delen!
Ik heb behoorlijk wat opgestoken van je zoekpuzzeltjes, en ook daar merkte ik dat je écht gepassioneerd bent door luchtvaart in de poolstreken. Het was leuk om je hier gekend te hebben, we zullen je missen.

Het ga je goed!

Gerbrand
Afbeelding
jeremykou
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1373
Lid geworden op: 17 jul 2008, 22:13
Locatie: Tussen 0 en 40.000 voet. :-)

Re: Vaarwel

Bericht door jeremykou »

Heel, heel, héél veel sterkte toegewenst. Ik hoop dat je dit nog leest. Een vliegende groet aan jou. Het ga je goed.
Groeten,
Jeremy


Afbeelding
ASL Airlines Ireland - First Officer A300-600
Gebruikersavatar
rubenonline
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 jun 2010, 15:31
Locatie: Vlissingen, Zeeland
Contacteer:

Re: Vaarwel

Bericht door rubenonline »

Heel triest. Naar om dit te horen. Ik ben nog jong, en nog niet heel erg lang actief op het forum, maar heb al veel baat gehad bij jouw hulp en toevoegingen aan forum topics etc. Het is dan ook heel jammer om dit te horen en dat het op zo'n manier moet. Ik wens je dan ook heel veel sterkte, en het ga je goed!
Gebruikersavatar
flipsos
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 680
Lid geworden op: 12 feb 2007, 20:11
Locatie: Delft

Re: Vaarwel

Bericht door flipsos »

Wat ongeloofelijk naar en erg om te horen! Heel veel sterkte naar u en uw familie toegewenst.

Ook van mij... Het gaat u goed!
Operations Officer at Dnata Amsterdam Schiphol Airport
Gebruikersavatar
jelle20
Controller
Controller
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2011, 08:56
Locatie: Hoorn, NH

Re: Vaarwel

Bericht door jelle20 »

flipsos schreef:Wat ongeloofelijk naar en erg om te horen!
Inderdaad naar en erg om te horen, ik heb veel topics gelezen waar altijd wel een bruikbaar antwoord van u voor mij in zat (als ik ergens een probleem mee had en het al kon vinden in een bestaande topic). Veel sterkte voor u en uw familie!! Ik zal uw bruikbare antwoorden missen! :cry:

Jelle
Ready for take-off. Afbeelding

Afbeelding
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vaarwel

Bericht door arno »

Vandaag het droevige bericht ontvangen dat Koert ( bekend als moderator: Ant-Arctic Flyer) ( op een veel te jonge leeftijd van 43 jaar) gisteren is overleden.
Afbeelding
Ik hoop dat hij nu, na het enorme gevecht wat hij heeft moeten leveren, de rust vindt wat hem toekomt. Ik condoleer hierbij zijn dierbaren en familie( die samen met hem gevochten hebben)dat ook zij nu de rust kunnen vinden na dit zware verlies. In mijn gedachten zal hij altijd blijven. Persoonlijk heb ik hem helaas nooit mogen kennen maar wel veel schriftelijk contact gehad. Hij rust in vrede
Afbeelding
Lees zijn verhaal ( hierboven) en gedenk hem op je eigen wijze.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
skysuperfan
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 dec 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Vaarwel

Bericht door skysuperfan »

Ik weet niet wat ik hierop moet antwoorden. Ik heb hem helaas niet goed gekend maar het is altijd schokkend om zoiets te lezen!

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden.
Laatst gewijzigd door skysuperfan op 22 sep 2012, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Xolon
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:28
Locatie: Dubai

Re: Vaarwel

Bericht door Xolon »

Ondanks dat we wisten dat dit moment eraan zat te komen, is het lezen van het bovenstaande bericht altijd weer een schok. Ik heb Koert niet persoonlijk gekend, maar ik genoot altijd van zijn verhalen en/of discussies hier op DFS. Koert was wat je kan noemen een enorme aanwinst voor het forum.

Mag je op deze extreem natte (Zweedse) herfstdag nog eenmaal het luchtruim kiezen en je zo geliefde poolcirkel van boven aanschouwen..

Mijn condoleances aan alle nabestaanden.
Senior First Officer B777, voormalig B737 vlieger
Gebruikersavatar
RB16015
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 638
Lid geworden op: 23 jan 2007, 17:48
Locatie: Almere

Re: Vaarwel

Bericht door RB16015 »

Woorden schieten me tekort bij het lezen van dit bericht.
Ondanks dat het niet onoverkomelijk is blijft het wel een schok om dit te lezen.

Heel veel sterkte voor zijn familie en vrienden om dit verlies te verwerken.
Afbeelding
MSI Z87-G45 Gaming│ Intel Core I5 4670K (at) 4.1 GHz │ MSI N760GTX Gaming 2GB GDDR5 │ Corsair 16GB DDR3-1866 │ W7 Pro x64
FSXvidsHD
Instructor
Instructor
Berichten: 475
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:20
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

Re: Vaarwel

Bericht door FSXvidsHD »

Dit is inderdaad erg schokkend om te lezen. Gecondoleerd aan de nabestaanden, en Koert: Rust in Vrede.
Patrick

Re: Vaarwel

Bericht door Patrick »

Gecondoleerd. Een verlies voor familie, vrienden en ook het forum.

Mag ik de suggestie doen om Koert net als Paul op te nemen in the Gallery of Honour?
Gebruikersavatar
rubenonline
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 jun 2010, 15:31
Locatie: Vlissingen, Zeeland
Contacteer:

Re: Vaarwel

Bericht door rubenonline »

Nadat ik net DutchFS opende, zag ik de header al. Wat een groot verlies!
En zo zie je maar dat het allemaal snel kan gaan. Gecondoleerd en heel veel sterkte aan de familie en alle andere nabestaanden!

Heel triest.
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Vaarwel

Bericht door FsTheo »

Leuk Ruben, dat je via de voorpagina op Dutchfs komt. :D Doe ik zulke dingen niet voor niets.
Afbeelding
Natuurlijk is dit triest. Maar ook iets, wat er al 7 lange jaren zat aan te komen. In een van zijn eerste berichten was hij nog hoopvol om na de behandeling, waarvoor hij naar Nederland moest, weer terug te keren naar Bonaire.
Ik woonde tot 2006 op Bonaire, maar moest voor behandeling van mijn ziekte (de gevreesde ziekte met de hoofdletter K) naar Nederland voor behandeling in een bekende kliniek in Rotterdam.

Ik woon momenteel in Maassluis (bij Rotterdam), waar ik opgegroeid ben maar ga begin 2008 weer terug naar de Antillen.
Het mocht niet zo zijn. Terugkeren zat er niet meer in voor hem. :? Ik heb nog een paar keer met Koert gemaild, over zijn ziekte, zijn vooruitzichten en omdat hij er vrij makkelijk over schreef kon ik dat ook opbrengen. Makkelijk is misschien niet het goede woord, maar voor hem was het iets wat er, onverbiddelijk, zat aan te komen en hij had dat geaccepteerd.
Sterker nog, na alle behandelingen, bestralingen, ingrepen, was hij moe gestreden.
Het was goed, het mocht wel stoppen.
Natuurlijk, elke dag dat hij nog bij zijn vrouw Sonja en zoontje Giovanni mocht zijn was er weer eentje, pure winst. :)

Maar er komt dan toch een moment dat die nare ziekte wint. Triest, maar ook, opluchting dat het niet nog langer heeft geduurd. In zijn laatste mail schreef hij dat hij zelf niks meer kon, hij lag op bed, werd beademd en iedereen was eigenlijk verbaasd dat hij er nog was. (Hijzelf ook! :) )

Maar dat was duidelijk wel de afscheidmail. En vandaag kwam de kaart die Arno met jullie deelde. 43 jaar. :(

Hierboven staan reacties van Dutchfs'ers die geholpen zijn door Koert, iets aan zijn berichten gehad hebben.
Dat is mooi. Maar andersom hebben wij Dutchfs'ers ook hem veel plezier gegeven, de laatste jaren, een stuk afleiding die hij goed kon gebruiken. Een gevoel dat hij, ondanks de steeds groter wordende problemen, toch nog mensen kon helpen.

Daarvoor vrienden, dankjewel! :dup:

Theo :wink:
Gebruikersavatar
rubenonline
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 jun 2010, 15:31
Locatie: Vlissingen, Zeeland
Contacteer:

Re: Vaarwel

Bericht door rubenonline »

Ja inderdaad, vindt de headers altijd erg mooi! Maar dat terzijde.

Wat een heftig verhaal. En dan denk ik inderdaad toch ook dat het zo beter is. Na alle lange jaren van strijden. Ik ben op dit moment nog steeds verbaasd over het feit dat het zo snel gegaan is sinds zijn laatste post van 26 Mei.:(
Awesomeblack
Instructor
Instructor
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 mei 2011, 15:04
Locatie: Stijg op rwy27, flauwe bocht links, eerte stad die je tegen komt.
Contacteer:

Re: Vaarwel

Bericht door Awesomeblack »

Pff, altijd weer naar om zo'n een bericht te lezen! Mijn condolances aan de familie. En Koert, ondanks dat ik je niet pesoonlijk heb gekend, Mag je in vrede rusten. Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat we aan je blijven denken!

Awesome
Afbeelding [;] Afbeelding
Gebruikersavatar
jelle20
Controller
Controller
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2011, 08:56
Locatie: Hoorn, NH

Re: Vaarwel

Bericht door jelle20 »

Mijn condoleances aan de familie. Het is vervelend om op zo'n jonge leeftijd al te overlijden.
Ready for take-off. Afbeelding

Afbeelding
jeremykou
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1373
Lid geworden op: 17 jul 2008, 22:13
Locatie: Tussen 0 en 40.000 voet. :-)

Re: Vaarwel

Bericht door jeremykou »

Heel veel sterkte voor vrienden en familie in deze zware tijd.

Aviators don't die, they just fly away! [vlieg]
Groeten,
Jeremy


Afbeelding
ASL Airlines Ireland - First Officer A300-600
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Vaarwel

Bericht door Leendejager »

Ik sluit mij graag bij de mooie Engelse spreuk hierboven aan en wens de nabestaanden sterkte .


Leen
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
FlyYoke
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2012, 16:42
Locatie: Amstelveen

Re: Vaarwel

Bericht door FlyYoke »

Wow dit zag ik echt echt niet aankomen ik ben pas nieuw maar ik heb ff gekeken
naar mod's en zag jou en nu: "Vaarwel" sorry maar moet een beetje huilen :cry: . Ik blijf aan je denken hoor!!

Groetjes van FlyYoke
Gesloten