Testing..

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Testing..

Berichtdoor FsTheo op 01 apr 2013, 14:36

Dutchfs vrienden,

Vanavond ga ik even schakelen met de stijl van het forum van Dutchfs. Het zal er dus opeens anders uitzien.
Onze huisbaas Peter heeft gezocht naar een uiterlijk wat ook op 'mobile devices' gebruikt kan worden.

De nieuwe stijl zal in elk geval een tijdje blijven bestaan, ook in afwachting van jullie commentaar hier.

Wordt vervolgd. :lol:

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Re: Testing..

Berichtdoor 737freak op 01 apr 2013, 15:39

Voor mobile devices hebben we toch Tapatalk?
EDIT: Patrick, zat ik dus ook aan te denken maar gaf het toch het voordeel van de twijfel...
Laatst bijgewerkt door 737freak op 01 apr 2013, 15:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Patrick op 01 apr 2013, 15:45

1 april?
Patrick

Berichtdoor arno op 01 apr 2013, 16:06

Nee hoor. We zijn bezig met veranderingen. Af en toe zijn wij ook wel eens aan wat "nieuwere uitstraling" toe. Toeval dat het vandaag 1 april is. :mrgreen:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 01 apr 2013, 18:01

Patrick schreef:1 april?

Dan was ik wel heel laat geweest met de vooraankondiging! :lol:

De 'style' Anna, die we al jaren gebruiken is wat verouderd. Hij (zij? :) ) was nog gemaakt voor een van de vorige versies van phpBB en werd ook niet meer door de makers ondersteund.

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor flipsos op 01 apr 2013, 18:36

Ziet er goed uit! Leuk en goed thema! Hmm anna, Hoe heet deze mevrouw dan? :lol:

En bedankt trouwens voor het gebruiken van mijn screenshot op de homepagina! :dup:
Tim ;)
Operations Officer at Dnata Amsterdam Schiphol Airport
flipsos
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor arno op 01 apr 2013, 18:48

Ik krijg/heb een melding dat mijn browser ( IE8) dit niet ondersteund :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 01 apr 2013, 18:49

Volgens mij Tim is dit, eigenlijk heel toepasselijk, "Air" :D .

http://www.artodia.com/phpbb-styles/air/

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 01 apr 2013, 18:50

arno schreef:Ik krijg/heb een melding dat mijn browser ( IE8) dit niet ondersteund :G:

Met als gevolg? Zie je dan helemaal niks, of geen opmaak? Of de oude Anna? :D

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 01 apr 2013, 18:55

Jawel, Ik zie nu alles op een "gevuld" ( dus over de gehele breedte) beeldscherm. "Vroeger" een deel van het beeldscherm. Het plaatje bovenaan ( logo) daar staat een streep doorgeen. verder zijn de kleuren wat flets.

edit: Het is even wennen :tap:
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 01 apr 2013, 19:07

Deze layout is inderdaad schermvullend. Anna beperkte zich tot het midden van het scherm.
Ik zie geen streep in het logo, of het zou de heel dunne verticale lijn moeten zijn, over het midden van het beeld. Dat komt dan omdat het nog niet een geheel is.
Peter heeft het oude logo wat verlengt. :D

De kleuren zijn fletser, klopt. Daar is waarschijnlijk wel wat aan te doen. Maar te contrastrijk is ook niet lekker denk ik, misschien is het ook even wennen.
Onze TsaarMartijn heb ik al een PB'tje gestuurd om te vragen hoe hij het allemaal ziet. Want ook als je wat slechter ziet, moet Dutchfs natuurlijk wel leesbaar zijn!

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 01 apr 2013, 19:22

FsTheo schreef:Ik zie geen streep in het logo, of het zou de heel dunne verticale lijn moeten zijn, :

Niet vertikaal maar horizontaal, zie plaatje:
Afbeelding
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 01 apr 2013, 19:34

Het is mooi dat het forum nu de volle breedte van het scherm benut. Nadeel met de nu toegepaste lettergrootte is dat je met lange lappen tekst gemakkelijk de regel kwijtraakt. Wat mij betreft zou de lettergrootte dus ietsje meer mogen.
Blauw als basiskleur is logisch hoewel de tint van mij wat meer richting Microsoft FSX zou mogen. Inderdaad is het nu wat flets. Wat meer rood voor het visuele evenwicht zou van mij mogen.
Verder zie ik bij mij geen verkeerde weergave.
Doordat de structuur grotendeels hetzelfde is gebleven, hoef ik gelukkig niet te zoeken waar alles gebleven is.
Ook leuk dat mijn avatar nu het beeld inkijkt; dat spaart mij het maken van een nieuwe.
:wink:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor darkpino op 01 apr 2013, 20:22

Ziet er goed uit! Chique!
AfbeeldingAfbeelding
darkpino
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor FsTheo op 01 apr 2013, 21:27

arno schreef:Niet vertikaal maar horizontaal

Die zie ik niet Arno.

Niet in IE9, niet in Opera 12.14, niet in Firefox19.0.2 en tenslotte, ook niet in Maxthon v3.4.5.2000. :)
En Google Chrome heb ik niet. Wellicht moet je toch eens overstappen naar een andere browser?
Het zou inderdaad kunnen dat IE8 het niet meer trekt. En misschien is IE9 net weer te zwaar, maar dan moet er toch een keuze te maken zijn uit één van die anderen?

En meerdere browser naast elkaar werken ook. Terwijl ik dit typ in Maxthon, luister ik naar JazzRadio.com op Firefox, geen probleem! :dup:

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Patrick op 01 apr 2013, 21:47

Eerlijk gezegd, enorm onoverzichtelijk vergeleken met de oude site. Ik klikte altijd op een link waarop je alle laatste topics zag waarin geschreven was, die kan ik niet meer vinden.

edit, oh en gevonden.
Patrick

Berichtdoor arno op 01 apr 2013, 21:57

Eerlijk gezegd ben ik er toch niet weg van. >< Het liefst weer het oude forum terug of betere/duidelijkere kleuren.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Patrick op 01 apr 2013, 22:10

ik ook. vind het niets.
Patrick

Berichtdoor 737freak op 01 apr 2013, 22:36

Ik vind het ook zeker geen vooruitgang :(
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor lexsis op 01 apr 2013, 22:41

Moet toch zeggen dat ik het met Arno, Patrick en Rene eens ben.

De boel is met al die lichte kleuren en de volledig witte achtergrond nogal onoverzichtelijk geworden. Ik denk dat een betere combinatie hiertussen alles al weer overzichtelijker zal maken.
Een ander punt zijn de forumknoppen. Ook dit is veranderd. Zo kan ik bijvoorbeeld veel moeilijker zien in welke topics er zijn gereageerd. En is de knop om naar het laatst geposte bericht in het topic te gaan nu helemaal klein geworden.

Ook vind ik het een beetje raar dat de volledige homepage van DFS nog wel in de ''oude'' stijl is. Tenzij dit ook zal worden veranderd.
Wat ik ook raar vind is dat alle avatars en forumnamen in topics rechts staan. Op zo'n beetje elk forum dat ik ken staan deze gewoon links. Wat is de reden dat ze in deze versie naar rechts zijn geplaatst?

Moet helaas ook concluderen dat ik dit geen vooruitgang vind. Geef mij dan toch maar liever de verouderde versie, of een nieuwe versie waarbij de duidelijkheid (vooral qua kleur) is inbegrepen.
lexsis
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor FsTheo op 02 apr 2013, 07:35

1.
Testing..

2.
of betere/duidelijkere kleuren.

3.
Daar is waarschijnlijk wel wat aan te doen.

4.
raar dat de volledige homepage van DFS nog wel in de ''oude'' stijl is.

5.
Vanavond ga ik even schakelen met de stijl van het forum van Dutchfs.

Dit is de style zoals hij default wordt aangeboden. Kwa kleuren kun je er daarna nog wel het een en ander aan doen. Maar je moet ergens beginnen.
De knoppen, ik ben het met je eens Sonny, die kunnen beter. Ik zal er vanavond eens induiken.

De 'persoonsgegevens' aan de rechterkant is iets wat ik al jaren op andere forums tegenkom. Ik dacht dat het zelfs standaard geworden was in pro- en subsilver (de moeders van alle stijlen) waarbij de makers van de stijlen natuurlijk konden kiezen om het weer om te bouwen. Wat er achterzit? Eigenlijk geen idee. Misschien, wij lezen van links naar rechts. Met deze layout lees je links het bericht en moet je met je ogen even naar rechts om te kijken wie het geschreven heeft. Met de oude stijl had je rechts eerst een kolom met gegevens.

Terug naar het oude forum is denk ik geen optie. (Hooguit in noodgevallen, zou deze layout omvallen. :) )
Wel, hier vandaan, dóór naar het nieuwe forum. Met de mogelijkheden die er vandaag de dag zijn.

HIer op het werk heb ik nog een IE7 Arno, ook dan protesteert Dutchfs dat ik een verouderde browser gebruik en zie ik het horizontale streepje!
Het ligt niet aan uw toestel! :lol:

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Polito op 02 apr 2013, 09:25

Mij hoor (of lees) je niet mopperen.
Alles went (behalve een vent :wink: ), maar voor iets minder goed zienden, en daar bedoel ik mezelf niet mee,
wellicht duidelijker. Succes met de volmaking!
Intel P43 Dual-Ch 3.0Ghz - Windows 10 Home 64 bits - 4 Gb RAM - ASUS HD6850 - LG/L225WS - Microsoft Sidewinder
Polito
Instructor
Instructor

Berichtdoor marquesas op 02 apr 2013, 09:30

Ik vind Anna toch leuker!

Marc
marquesas
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 02 apr 2013, 11:13

Ik ook, ik vlieg er nog geregeld mee. :fl:
Afbeelding

Theo :lol:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor JRSchiphol op 02 apr 2013, 13:54

Ik mis de knop naar toon eigen berichten... misschien iets om weer terug te brengen?
Afbeelding
ASUS P8Z68-V LX | Intel Core i7 2600K @3,40GHz | Corsair 8GB DDR3-1600 | MSI GeForce GTX660 OC TF 2GB | Samsung 840 EVO 250GB | Corsair Hydro H60 | Corsair Gold AX750 | Windows 7 Ultimate x64
JRSchiphol
Senior Instructor
Senior Instructor

Volgende

Keer terug naar Dutchfs Website