Testing..

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Re: Testing..

Berichtdoor Erwin op 02 apr 2013, 14:05

He lekker, een op fris beurt..... :tap: :oops: :y:
Afbeelding
Flown Aircraft,, 3x B767-300 ER,, 7x B737-800 NG,,
Flown Airlines,, Martinair,, Transavia.com,, Arkefly,,KLM,,
Erwin
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 02 apr 2013, 14:15

JRSchiphol schreef:Ik mis de knop naar toon eigen berichten... misschien iets om weer terug te brengen?

Linksboven, 'Gebruikerspaneel'? :hm

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor JRSchiphol op 02 apr 2013, 17:19

Wil niet zeikerig daar over zijn, maar normaal kon ik gewoon op die knop drukken op iedere pagina... nu moet ik er dus nog eentje extra laden :fl:
En dit is ook niet wat ik bedoelde, normaal had je een pagina waar je de gevolgde onderwerpen kon bekijken... nu kan dat niet meer ;)
Afbeelding
ASUS P8Z68-V LX | Intel Core i7 2600K @3,40GHz | Corsair 8GB DDR3-1600 | MSI GeForce GTX660 OC TF 2GB | Samsung 840 EVO 250GB | Corsair Hydro H60 | Corsair Gold AX750 | Windows 7 Ultimate x64
JRSchiphol
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Aviationpilot op 02 apr 2013, 17:26

Ben het eens met JRSchiphol. Om nu een PB te kunnen zien moet je een grote omweg maken. DFS is er naar mijn mening in ieder geval niet op vooruit gegaan na de aanpassingen.
Laatst bijgewerkt door Aviationpilot op 09 apr 2013, 09:59, in totaal 2 keer bewerkt.
Aviationpilot
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Viridian op 02 apr 2013, 17:41

Toch nog een paas verrassing.
Lekker fris.
Modern Lookje.
Alles zal even wennen zijn.
Het duurt niet lang voordat de vingertjes weer in de juiste stand staan..
Viridian
Controller
Controller

Berichtdoor René Bruggink op 02 apr 2013, 17:55

Ziet echt heel mooi uit .
Laten blijven zo.

Groetjes René
Intel Core I7 4970K 4.4GHz /8 GB DDR 3/Msi Geforce GTX 970 /2x Samsung 22" schermen/1 WD 1 TB hardeschijf 2x Samsung 250 GB SSD schijf/Windows 10 64 bit/ 7x Go Flight modules Toshiba laptop Intel Core i5 2.67Ghz Saitek pro flight yoke CH pro pedals
René Bruggink
Controller
Controller

Berichtdoor JRSchiphol op 02 apr 2013, 17:55

Ik zelf ben - als een van mijn vele hobby's - webmaster en ik ben ook erg van het gebruiksvriendelijk maken. Maar dit valt me eigenlijk een beetje tegen.
Misschien ook een contest voor een nieuwe header? Kvind hem nogal ministek (jpg dus) uit zien ;)
Afbeelding
ASUS P8Z68-V LX | Intel Core i7 2600K @3,40GHz | Corsair 8GB DDR3-1600 | MSI GeForce GTX660 OC TF 2GB | Samsung 840 EVO 250GB | Corsair Hydro H60 | Corsair Gold AX750 | Windows 7 Ultimate x64
JRSchiphol
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Patrick op 02 apr 2013, 18:57

JRSchiphol schreef: Kvind hem nogal ministek (jpg dus) uit zien ;)

HAHAHAHA, de quote van de maand! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Patrick

Berichtdoor arno op 02 apr 2013, 20:43

Ik mis het "rode" bolletje bij de gebruikersnaam. Dat liet zien dat iemand "online" is.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 02 apr 2013, 21:38

Kijkt U aan de rechterkant even naar de gebruikersgegevens? Daar is rechtsboven in het hoekje een lintje gedrapeerd, met de pakkende (maar vage!) tekst, 'online'! :lol:

Goed, eens even kijken..

Om te beginnen wil ik toch nog even wijzen op de pakkende titel van dit topic, het is één woord en is mijnsinziens volkomen duidelijk.

En natuurlijk, als Admin kan ik de stijl helemaal voor mezelf houden en dingen proberen. Later komt dan toch het moment dat we hem openbaar maken en iedereen er op kan schieten.

Er spelen nu naar mijn idee twee verschillende dingen, de layout en de kleuren. Die moeten we apart zien.

Onze oude stijl gaat al jaren mee. Dat komt ook omdat Peter destijds best wel tijd gestoken heeft in het één op één maken van de hompage van Dutchfs (waar naar mijn ervaring nooit iemand komt) en het forum.

Dat weerhoudt je ervan om jaarlijks, tweejaarlijk weer eens een nieuwe stijl te proberen.
Maar er komt een moment dat een oude stijl niet meer houdbaar is, de laatste tijd gebeurden er de gekste dingen als ik een nieuw onderdeel ging aanmaken. De verwijzing bijvoorbeeld naar Flightdeckbuilder verscheen en prompt verdween Leen's Painshop als subforum onder een ander forum. En zette ik Leen terug, dan verdween Flightdeckbuilder opeens weer naar een heel ander plek.

Anna, zoals de oude stijl heette, is ooit gemaakt voor phpBB2 en wordt al jaren niet meer ondersteund. Sterker nog, de groep die er achter zat is verdwenen.

Technisch niet meer overeind te houden, en op zoek naar een stukje vernieuwing op Dutchfs. Dat, gecombineerd met de wens van Peter om Dutchfs ook gebruiksklaar te maken voor een mobiele blik, maakte dat we gingen speuren naar mogelijkheden. Stijlen zijn er in overvloed. De combinatie echter beperkt het zoeken wat.

Samen zijn we deze tegengekomen. En omdat ik er zelf wel potentie inzag heb ik gezegd, zet maar eens online, dan gaan we testen. En horen wat de anderen er van vinden. Meer-is-het-niet.

Als ik kijk naar de layout, zo slecht vind ik hem niet. De grote verandering is dat de persoonsgegevens aan de andere kant staan. De een heeft dat nog nooit gezien, ikzelf (ik dacht sinds het begin van phpBB3) al veel vaker.

De volle breedte van het scherm. Tussen haakjes, iemand al gekeken wat de mogelijkheden zijn bij de screenshots? Het resizertje van 800 kan er nu natuurlijk af.

De knopjes zijn niet echt duidelijk, helemaal mee eens. Een klein oranje pijltje, een klein grijs pijltje, ik ga kijken of ze groter kunnen/moeten of dat de symboliek duidelijker kan. Net als het miniscuul kleine pijltje om het bericht van de laatste poster in een topic te lezen.

Ik las dat het opzoeken van privé berichten, om te kijken of er een nieuw bericht is, een puzzel is.
Dat vind ik vreemd; bij mij knalt er een gigantische balk boven het forum langs om te vertellen dat ik een nieuw bericht heb.
Maar wat ik zelf minder fraai vind is, dat als ik via mijn gebruikerpaneel naar de privé berichten wil, het systeem aanneemt dat ik gelijk een nieuw bericht wil schrijven. En dat wil ik soms helemaal niet.
Ik moet dan een vervolgkeuze maken naar de inbox. Mooier zou zijn als eerst de inbox in beeld kwam.

Verder... tja, het logo. Natuurlijk slaat dat nergens op, het is het oude logo in de nieuwe breedte. Logisch dat dat niet past.

Zo zijn er meer dingen, we kijken het gewoon even aan, kijken daarna wat we aan kunnen passen en misschien gaat deze niet door. Dan moeten we verder zoeken.

Want ik schreef al, we moeten een keer verder, terug naar Anna kan morgen, kan nu. Een klik aan de achterkant en ze is er weer.
Alleen, met alle onmogelijkheden die ze met zich meebrengt. Jullie hebben daar niet zoveel last van. Ik wel

Blijf schrijven, suggesties aanleveren (en dan niet alleen, dit en dit is niet goed, maar ook, zou het zus of zo niet beter zijn?) want er komt nog meer waar we de gebruikers van Dutchfs in willen betrekken! :AI:

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Tsaar Martijn I op 03 apr 2013, 16:52

Theo vroeg mij al een reactie via PB, ik reageer hier even.

De "Knoppen" hebben weinig contrast met de achtergrond. Zo als ik al begreep zijn dit instellingen.

Een pluspunt is dat je makkelijker kan inzoomen, niet dat veel mensen na mij dit gebruiken.

Om eerlijk te zijn vond ik de oudere beter. Weet niet waarom, maar vond die andere toch vriendelijker over komen.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor FsTheo op 03 apr 2013, 17:59

Dank Martijn! :dup:

De kleuren waren we het dacht ik wel over eens hier, die mogen best iets feller, iets contrastrijker.
Ik ga eens kijken of ik er wat mee kan spelen! :D

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 03 apr 2013, 18:38

Even een broertje (of zusje! :D ) erbij gehaald. Mocht je de fletsere kleuren nog steeds zien, dan even verversen met <F5>!

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 03 apr 2013, 19:27

Zo! Dat maakt het al een stuk duidelijker dat er iets nieuws is geplaatst :dup:

"online" is nu ook een stuk duidelijker te lezen

edit: kan je nog ( of misschien was je dat al van plan?) iets doen aan de lichtblauwe kleur van de onderdelen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Gijs op 03 apr 2013, 19:54

De "mobiele" variant werkt nu niet meer...
Fly free, fly FlightGear!
Gratis opensource flight simulator
Gijs
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 03 apr 2013, 19:58

Ah. Dank je Gijs, we moeten dus de goede dingen uit de twee stijlen bij elkaar zien te brengen. :)

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor marquesas op 03 apr 2013, 21:32

Ik begin er inmiddels een beetje aan te wennen, het oogt wel fris maar de Avatars die nu aan de rechter kant staan staan wat mij betreft beter links-logischer naar mijn gevoel.
marquesas
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 03 apr 2013, 21:41

Daar keek ik ook met een twijfeld oog naar, maar toch, als ik een topic lees, lees ik eerst de berichten.
Vaak kijk ik achteraf naar, wie schreef het?
Wij lezen van links naar rechts en dan heeft het toch wel iets dat, wàt je leest gewoon links begint.
De primaire tekst. En de gebruikergegevens helemaal rechts, de secundaire tekst.

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor lexsis op 03 apr 2013, 22:40

Mwa, de avatars ben ik persoonlijk gewoon links gewend. Ook elk forum waar ik met wat regelmaat op kijk heeft de avatars gewoon links staan. Avsim, Aerosoft, Transavia Virtual, IVAO en zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Maarja, denk dat het dan toch ook een kwestie van smaak is. :G:
lexsis
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor FsTheo op 04 apr 2013, 07:10

Ik denk ook, net als Marc dat het een kwestie van wennen is.
Het grappige is dat, als je forums bekijkt, het overzicht heeft de onderwerpen links, gegevens over het laatste topic en de schrijver rechts.
Duik je dan zo'n onderwerp in, dan staan de topics links, en de maker van de laatste bijdrage rechts.
En kom je dan in zo'n topic, dan opeens staan de schrijvers links en het bericht rechts! :D

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor JRSchiphol op 04 apr 2013, 09:22

Ik zie volgensmij nog een bug:
Afbeelding

Beetje vol he?
Afbeelding
JRSchiphol
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor FsTheo op 04 apr 2013, 10:53

Eigenlijk wel hè? :lol:

Ik schakel even terug naar die andere versie!

Edit; Ok, dat hielp niet, d'r ging/is wat anders mis dus.

Even naar ProSilver, tot we weten wat er met 'Air' misgaat! :D

Edit again; ook bij Anna zat dit al fout. Dat gaan we dus even aan Peter voorleggen, hier speelt iets anders!

Edit nogmaals again; maar weer terug naar naar 'Phantom' met de wat duidelijker knopjes. Het zit ergens in 'The Factory'; bij de andere forums zie ik het niet..
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 04 apr 2013, 11:11

FsTheo schreef:Even naar ProSilver, !

Deze is mooi en duidelijk! :ap:
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 04 apr 2013, 11:24

Maar waarschijnlijk niet voorbereid vor 'mobiel', zoals Peter zocht. Vandaar toch maar weer even 'Phantom'. :D

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Xolon op 04 apr 2013, 13:49

Wat zijn precies die eisen voor ´mobiel´? Op mijn iPad en iPhone is alles prima te zien in Safari. Daarnaast gebruik ik normaal gesproken Tapatalk op deze apparaten.

De avatars rechts voelt wat ´onnatuurlijk´.
Afbeelding
FO Boeing 737-800 | C-47 Grease Monkey
Xolon
Supervisor
Supervisor

VorigeVolgende

Keer terug naar Dutchfs Website