Testing..

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Re: Testing..

Berichtdoor 737freak op 04 apr 2013, 15:08

Ja, dat snap ik ook niet helemaal...
Safari en Chrome voor mobiele apparaten zijn gelijk aan hun desktop varianten als het gaat om het weergeven van een webpagina.
Persoonlijk heb ik een hekel aan de voor mobiel geoptimaliseerde layouts van websites (m.random-site.com).

Daarnaast heb je kwestie van 'geoptimaliseerd voor data gebruik', maar daar hebben we Tapatalk voor. Je moet met je 3G verbinding ook geen screenshot topic willen openen op je mobiele browser...

"Don't fix it when it ain't broken"
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Patrick op 04 apr 2013, 16:35

Eerlijke mening? Ik vind het steeds lelijker worden...
Patrick

Berichtdoor FsTheo op 04 apr 2013, 16:57

737freak schreef:"Don't fix it when it ain't broken"

Dat is dus het probleem, it is broken.. :G:

Maar we zullen eens kijken of we Peter kunnen bereiken, hij kan het vast beter uitleggen dan ik. :D

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor 737freak op 04 apr 2013, 18:14

Patrick schreef:Eerlijke mening? Ik vind het steeds lelijker worden...

Smaak is natuurlijk persoonlijk maar ik ben het met je eens.
Gebruikersgemak en professionaliteit zijn er op achteruit gegaan...
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor greencan op 04 apr 2013, 18:31

Ik had me nog niet uitgesproken, ik heb meestal wat tijd nodig om ergens aan te wennen.
En nu ben ik gewend.
Mooi of lelijk, ach, om die reden kijk ik zo weinig mogelijk in de spiegel want ik kom er niet uit.
Van mij mag het zo blijven, het mag ook weer veranderen, ik zit er niet mee.
:wink:
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 04 apr 2013, 18:33

737freak schreef:Gebruikersgemak
Die herken ik. :)
737freak schreef:professionaliteit
Die niet. :hm
Waar zit 'm dat in?

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor JRSchiphol op 05 apr 2013, 10:43

Overigens komt hij op mijn 1920x1080 slecht over. de knoppen hebben een lege streep etc. Ook mis ik nogsteeds de knop van eigen berichten met alle topics in een lijst, ipv een lijst met alleen MIJN berichten.

Ik vind DFS er ook persoonlijk op achteruit gegaan, maarja... zolang alles maar niet vierkant en plat wordt als Windows 8 vind ik het best (hoewel Windows 8 wel goed is, maar plat word mainstream)
Afbeelding
ASUS P8Z68-V LX | Intel Core i7 2600K @3,40GHz | Corsair 8GB DDR3-1600 | MSI GeForce GTX660 OC TF 2GB | Samsung 840 EVO 250GB | Corsair Hydro H60 | Corsair Gold AX750 | Windows 7 Ultimate x64
JRSchiphol
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor FsTheo op 05 apr 2013, 11:25

Weet je wat? Klik.

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor VBA007 op 05 apr 2013, 11:28

:D :D Theo was erg rap.

Ik was net mijn commentaar aan het geven en wou het bevestigen toen alles weer terugkeerde naar het oude.
Eerlijk gezegd vind ik dit nog steeds beter dan de nieuwe. Ik vond hem een beetje flets van kleur en denk dat er toch een betere te vinden moet zijn.

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
Afbeelding
VBA007
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor JRSchiphol op 05 apr 2013, 12:32

Niet vervelend bedoeld he Theo ;)
We proberen allemaal te helpen :dup:
Afbeelding
ASUS P8Z68-V LX | Intel Core i7 2600K @3,40GHz | Corsair 8GB DDR3-1600 | MSI GeForce GTX660 OC TF 2GB | Samsung 840 EVO 250GB | Corsair Hydro H60 | Corsair Gold AX750 | Windows 7 Ultimate x64
JRSchiphol
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Viridian op 05 apr 2013, 13:49

Terug naar het oude, jammer.
Viridian
Controller
Controller

Berichtdoor Tsaar Martijn I op 05 apr 2013, 13:52

Ouderwets wordt weer nieuwerwets. Van mij mag het zo blijven.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor FsTheo op 05 apr 2013, 17:18

Even kort, deze stap terug is tijdelijk.
'Anna' loopt een volle versie van phpBB achter en binnenkort gaat ook phpBB3.0 ("Olympus") door naar phpBB3.1 ("Ascraeus"). De afstand is al groot en wordt steeds groter. Aan de achterkant van de software gaan nu al dingen mis. Anna is verleden tijd.

En helpen.. is denk ik niet alleen maar commentaar leveren, niet lezen, en wel schrijven dat het nog slechter wordt. :G:
En dat Jonah, bedoel ik ook niet vervelend en ook niet persoonlijk.

Theo
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor flipsos op 05 apr 2013, 17:49

Als ik hier even op mag inhaken,

ik zit nu al een tijdje mee te lezen met dit topic en wat mij opvalt is inderdaad dat er wordt gezegd dat er pogingen worden gedaan om te helpen. Maar in mijn ogen is helpen niet alleen maar zeggen wat er niet goed aan is. Helpen is ook het deel dat je na je comentaar diegene tips geeft etc. Nou gebeurt dat hier natuurlijk wel. Maar ik zie ook een aantal reacties waarvan ik denk: Is dit nou noodzakelijk om neer te zetten? (kwa nuttigheid etc) Ook worden keer op keer dezelfde reacties gegeven.

Ik ben nog steeds van mening dat het een kwestie van wennen is en in mijn ogen zijn de veranderingen nou niet zo drastisch dat er niet mee te werken valt.

Tim ;)
Operations Officer at Dnata Amsterdam Schiphol Airport
flipsos
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor arno op 05 apr 2013, 17:53

Het andere forum Theo, was/is helemaal niet slechter. Wij zijn echter gewend/verwent aan een duidelijk ogend forum. Ik denk dat het andere forum best gehandhaaft kan worden als je iets met bepaalde kleuren ( nog) kan doen. Als dat lukt dan wennen we ook wel weer aan dat nieuwe forum. Ieder forum heeft zijn voor- en nadelen. Als het andere forum alleen "fletseringheid" als nadeel heeft dan kan daar ook wel iets op gevonden worden. Het andere forum levert in ieder geval voordelen op voor degene die dit forum beheren. En dat is tenslotte ook belangrijk. We moeten ook uit kunnen breiden en correcties kunnen maken daar heeft de gebruiker alleen maar voordelen van. Dat kan nu niet ( meer) en dan heb ik alle begrip dat we naar iets nieuws overgaan. Ik denk ook dat over een half jaar iedereen gewend is en dan wordt er niet meer gepraat over mogelijk nadeel. In ieder geval vond ik het een voordeel dat de screenshots mooi(er) overkwamen. En we wennen ook wel weer dat de profielgegevens aan de rechterkant staan. :G: Ga door met het nieuwe forum, om ook ipadhouders e.d. ter wille te zijn, wat ook weer meer bekendheid geeft aan dit forum en probeer de "fletserigheid" te tackelen. Ik sta in ieder geval achter de verandering/vernieuwing.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor darkpino op 05 apr 2013, 18:27

Ik denk inderdaad ook dat het gewoon wennen is. En echte problemen als "fletserigheid" zijn echt wel te tackelen.
Mensen zijn nou eenmaal gewoonte dieren en zodra er wat veranderd vinden een hoop mensen dat niet fijn maar dat komt vanzelf goed ;)
AfbeeldingAfbeelding
darkpino
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor Patrick op 05 apr 2013, 19:24

Broeva, Harro!!! We zijn weer terug op de oude site.
Patrick

Berichtdoor FsTheo op 05 apr 2013, 19:49

:G:
'Hier zwijgt de mens stil...'
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Patrick op 05 apr 2013, 20:13

Gut, heb ik Theo nu stil gekregen? Hoe kreeg ik dat voor elkaar?
Patrick

Berichtdoor marquesas op 05 apr 2013, 22:39

(at) Patrick: Ken uw klassiekers!

Afbeelding

Oude stijl is leuk en de nieuwe wordt dat uiteindelijk ook, het full screen idee voegt wel wat toe, met een beetje experimenteren lukt het de moderators en de websitebouwers wel om Dutch FS te moderniseren. Succes :dup:

Marc
marquesas
Instructor
Instructor

Berichtdoor John Glanville op 06 apr 2013, 00:59

(at) Theo ,
Misschien dat de meeste leden ( die nu reacties geplaatst hebben ) niet erbij waren met de voorgaande " verandering / aanpassing " maar het deja vu gevoel is bij mij wel sterk aanweig . Dat het anders is , is geen reden om te " klagen " , wen er maar aan .
Ik maak nog steeds gebruik van Windows XP met IE en regelmatig krijg ik meldingen dat ik moet overstappen naar een andere merk browser ( ook hier met de nieuwe site ) maar olang dat niet nodig is blijf ik IE gebruiken . Trouwens mijn PC is triple boot , XP / Vista en W7 maar blijf meestal XP gebruiken omdat ik daar het meest bekend bent maar als XP niet meer ondersteund wordt is de keus wel makkelijk denk ik .

John

EDIT : merk nu op dat de toets van de laatste letter van het alfabet niet meer werkt , alle andere wel .
John Glanville
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor JRSchiphol op 06 apr 2013, 01:11

Misschien is het handig om een soort test-domein aan te maken. Hier kunnen dan alle aanpassingen worden getest en kunnen er tips gegeven worden. Tis maar een idee :mrgreen:

Ik wil best wat pagina's en tips testen en geven :dup:
Afbeelding
JRSchiphol
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Patrick op 06 apr 2013, 07:07

marquesas schreef:

Afbeelding

Marc

EINDELIJK, ik gebruik dit al jaren, iemand die weet waar ik dat vandaan heb!!!
Patrick

Berichtdoor arno op 06 apr 2013, 08:34

John Glanville schreef:EDIT : merk nu op dat de toets van de laatste letter van het alfabet niet meer werkt , alle andere wel .

Die toets moet je ook alleen gebruiken om te slapen :y: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

JRSchiphol schreef:.. handig om een soort test-domein aan te maken. :

Wat is de titel van dit onderwerp?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 06 apr 2013, 09:29

John Glanville schreef:EDIT : merk nu op dat de toets van de laatste letter van het alfabet niet meer werkt , alle andere wel .

Ik hoop dat dit los staat van mijn testjes en het proberen van een nieuwe stijl John?

marquesas schreef:Ken uw klassiekers!

Dat gevoel had ik ook even Marc, onze Harro heeft er niet zoveel mee te maken.

Gijs schreef:De "mobiele" variant werkt nu niet meer...

Ik schakel zo weer even. Artodia heeft nog een stijl waarbij het 'responsive' gedeelte wel weer zou moeten werken.

En voor diegenen die absoluut niet willen meedenken (maar achteraf dus voor het blok gezet worden), in je gebruikersprofiel zal ik de keuzemogelijkheid om zelf een van de andere stijlen te gebruiken, dus ook Anna, openzetten.

Afbeelding

FsTheo
Site Admin
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Dutchfs Website