nederlandse vertaling handleiding

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

nederlandse vertaling handleiding

Berichtdoor ivo op 02 jul 2014, 15:40

Hoi allemaal,

Mijn naam is Ivo en ben sinds kort lid van dit forum. Ik ben lid geworden, omdat ik graag wat meer wil komen te weten over flightsimulator x. Nu heb ik een probleem. Ik heb namelijk een Engelse handleiding, maar wordt daar nog niet heel veel wijzer van. Is er hier iemand op het forum die misschien een Nederlandse (beginners)handleiding heeft?

ik hoor graag van jullie!

Grt,

Ivo
ivo
Observer
Observer

Re: nederlandse vertaling handleiding

Berichtdoor FsTheo op 02 jul 2014, 16:02

Welkom op Dutchfs Ivo!

Een echt complete Nederlandstalige handleiding is er volgens mij niet, maar daarvoor zijn wij er dus. :D
Kijk een beetje rond op het forum, je zult zien dat er een afdeling voor FSX is en misschien zijn sommige van je vragen daar al beantwoord.
En zo niet, dan is dat de plek om vragen te stellen. Er zijn in elk geval genoeg FSX vliegers die je kunnen helpen!

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Re: nederlandse vertaling handleiding

Berichtdoor FlipS op 02 jul 2014, 17:14

Welkom op dit forum!

Er was een prima Nederlandse handleiding: 'Leren vliegen met Flight Simulator X' van Floris Wouterlood. Helaas is die al lang uitverkocht, evenals alle edities voor oudere versies van Microsoft Flight Simulator. Het is niet zo heel belangrijk dat je de versie voor FSX hebt, want alle commando's zijn steeds dezelfde gebleven en het vliegen gaat nog steeds hetzelfde, alleen zijn de instrumenten in de loop van de tijd gemoderniseerd. Meters met wijzertjes worden steeds meer vervangen door displays en bijvoorbeeld gps biedt mogelijkheden die in het verleden niet bestonden. Maar als handleiding voor beginners zou een oude editie van het boek van Floris Wouterlood prima voldoen.
Ik keek even op enkele websites of ik een tweedehands exemplaar kon vinden van één van die boeken maar op dit moment vond ik geen enkel aanbod. Als je regelmatig kijkt (bijvoorbeeld op Marktplaats) kun je vroeg of laat wel een exemplaar op de kop tikken.

Je kunt de keyboard commando's op Internet vinden, bijvoorbeeld op flyawaysimulation maar die zijn ook in het Engels. De meeste zijn wel te begrijpen maar als je ze niet begrijpt, dan kun je ze kopiëren en vertalen met Google Translate.
Je hebt natuurlijk alle menu's in FSX al uitgerold om te zien wat daar allemaal in zit.

Dan heb je nog een handleiding nodig om te leren vliegen. Die zijn er vele; voor de flight simulator maakte ik een Nederlandse handleiding voor het oefenen met de North American Harvard; zie het 'Harvard Pakket' op de downloadpagina van deze website. Misschien wil je helemaal niet met een Harvard gaan oefenen, maar ik heb in de inleiding veel informatie gegeven die voor elk vliegtuig van belang is. Ik heb een aantal termen in het Nederlands opgenomen met Engelse vertaling. Dat helpt je bij het begrijpen van de keyboard commando's.

Verder vind je op dit forum 'Procedures & Technieken' (bijna onderaan de hoofdpagina van dit forum), geschreven door 'onze' Real World piloten Xolon en Jeremykou.

Ik denk dat je hiermee al een eind op weg komt. Voor de rest vraag je maar, zoals Theo al zei!
:wink:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Keer terug naar Dutchfs Website