Om over na te denken..

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Om over na te denken..

Berichtdoor FsTheo op 08 jan 2007, 23:22

(Eerder gepubliceerd, 8 december 2005)

Af en toe hebben leden onderling een beetje ruzie.. Een meningsverschil.. :D
Natuurlijk zijn we allemaal verschillend, allemaal met onze eigen achtergronden, taalgebruik, woordkeuze.
Daar kunnen best wel eens misverstanden door ontstaan. Maar, het is nog veel erger, zo zag ik vanmorgen op televisie! :shock:

7% van onze communicatie gaat met (geschreven) woorden, wat we hier doen dus.
We maken wat we bedoelen vaak duidelijker met handgebaren, lichaamstaal en dat is goed voor nog eens 35% van elkaar begrijpen!
De overige 58% maken we duidelijk met oogkontakt, onze stem, de toon...

Geen wonder dat het af en toe verkeerd gaat! Het is gewoon verschrikkelijk moeilijk om met die 7% middelen, 100% goed uit te leggen wat we willen zeggen, wat we bedoelen. Een vraag stellen, lukt nog wel, maar zodra emoties mee gaan spelen wordt het moeilijker.
Natuurlijk hebben we emoticons, misschien kunnen we die 7% daarmee wel verdubbelen! :lol: :lol:

De ander moet dan wel lezen, zien, dat er een gezichtje achter staat en begrijpen dat "[scheldwoord]! :lol: " iets anders is als "[scheldwoord]! :evil: "

Maar op een forum mis je dus 93% van de communicatiemiddelen die je normaal, oog in oog wel hebt...... Raar hè? :roll:
Geen wonder dat het soms (per ongeluk!) mis gaat..

Theo :wink:
Laatst bijgewerkt door FsTheo op 04 okt 2007, 08:33, in totaal 1 keer bewerkt.
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Edwin op 09 jan 2007, 08:04

Nou inderdaad.. Ik heb het ook wel eens als ik aan het msn'en ben. Het gebeurt steeds vaker dat de ander niet begrijpt wat ik bedoel, gewoon omdat het moeilijk is om dingen uit te leggen zonder handgebaren. Lang leve de emoticons :D
Edwin

Berichtdoor Vonkevietz op 09 jan 2007, 10:53

Tjeu, wat hebben jullie een opruiming gehouden zeg..

Aanmerking: Gelukkig ligt 'niet begrijpen' niet altijd aan de zender van de bron, maar ook wel vaker dan eens bij een (bevooroordeelde?) ontvanger!

Anyway: zoals mijn moeder altijd zegt: 'tel eerst eens tot tien..' :P
Vonkevietz

Berichtdoor arno op 09 jan 2007, 10:59

Welkom terug, Vonkevietz. Leuk je ook hier weer terug te zien. Mag ik verder melden dat je moeder zeker gelijk heeft! :lol:

Arno
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Gast op 05 feb 2007, 19:22

Heb je nog steeds die mooie porsche? :lol:
Gast

Berichtdoor greencan op 05 feb 2007, 21:15

Verkapte reclame voor een automerk... :D
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor madfred op 14 feb 2007, 12:56

Ik ben het volledig met Theo eens.

Zelf correspondeer ik ook voor mijn werk voornamelijk met Email.

Daarbij zorg ik er bijv. altijd voor dat ik woorden in "HOOFDLETTERS" vermeid.
Dit komt nml. onbedoeld schreeuwerig over.
Emoticons zijn dus een heel goed hulpmiddel, mits juist gebruikt en natuurlijk ook alleen indien juist gelezen :wink:

Deze reaktie heb ik geplaatst nav het lezen van een nogal uit de hand gelopen discussie in een van de topics op dit form enkele dagen geleden.

Daarbij dacht ik bij mezelf: "Nou, nou... kan dit niet anders, dit hoort niet op deze site thuis"
Ik had nml net een misverstand met FStheo uit de wereld geholpen en hem gemeld blij te zijn dat het op zo'n prettige manier was verlopen.

Dus enkele tips :idea:

- respecteer de ander. :R:
- vermijd woorden in "HOOFDLETTERS" :no:
- tel tot tien. :SH:

Ik hoop dat dit bijdraagt tot een plezierig verblijf op dit forum.

Madfred
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
madfred
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor Tony op 15 feb 2007, 07:58

Daar ben ik het er helemaal mee eens.

Airbus a330 freak :D
Tony

Re: Om over na te denken..

Berichtdoor Patrick op 22 jul 2008, 02:32

Theo, je (mag ik je zeggen :hm ) bent een wijs mens :tap:

Toch zou ik dan mijn nek willen uitsteken en de mods een suggestie willen doen. Soms maak je als lid wel eens een reageerfoutje. Zeker als je nieuw bent, ondanks dat je de huisregels goed hebt gelezen.

Mij overkwam het onlang, omdat ik een stukje boven mijn stukje citeerde. Fout natuurlijk, had ik moeten weten. Maar het zou vriendelijker op dit mooie forum en voor de persoon in kwestie voorkomen, als de mod hem dan aanschreef in een PB met een link naar de fout, in plaats van met rode letters iemand terecht wijzen. Het was mijn eerste keer dat ik de fout in ging, als ik het even over mijn fout heb, voelde me even in de hoek gezet :rr: . Gelukkig bedacht ik me snel dat het niet zo negatief bedoeld was.

Als iemand de fout in blijft gaan, kan je natuurlijk wel een keer editten. Ik realiseer me dat ik als nieuweling hier pl