Even voorstellen?

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Re: Even voorstellen?

Berichtdoor arno op 06 mei 2013, 17:55

mindyourstep schreef:Mijn naam is Mike en ik ben 17 jaar en voetbal erg graag.

Welkom Mike. In je profiel staat dat je 24 jaar bent. :G: Maakt niet uit hoor, iedere leeftijdscategorie is hier welkom :dup:
De jongste hier is 8 dacht ik en de oudste geloof ik 86.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor mindyourstep op 10 mei 2013, 08:32

Dat heb ik dan fout ingevuld denk ik :oops: Is nu aangepast
You don't have a soul. You are a soul and have a body
mindyourstep
Observer
Observer

Berichtdoor Carlos op 05 jul 2014, 00:42

Hallo allemaal, ik ben Carlos, 23 jaartjes jong en pas begonnen met flight simmen. Enige tijd geleden kwam ik via via Digital Combat Simulator tegen, dat leek me wel leuk. Vliegtuigen hebben me altijd al geïnteresseerd, foto's maken ervan deed ik al. Dus een joystick gekocht (Thrustmaster T16000m) en eens gaan proberen, want 'DCS World' is toch gratis. Erg leuk allemaal en zelfs wat uitbreidingen gekocht (wat meer simulatie (heel veel knopjes indrukken)), maar nu begint het civiele vliegen mij toch eigenlijk ook wel heel erg te interesseren. Zo doende FSX Gold gekocht en ben nu het mission lijstje aan het afwerken.

Alleen die joystick is toch niet echt ideaal, ik merk dat ik toch wel wat moeite heb om stabiel te vliegen. Die hoge pief met ze last van z'n rug, die heeft nu voor de rest van zijn leven last van zijn rug... :fl:

Het painten van een kist lijkt me ook leuk, replica's en of eigen creatie. Binnenkort maar eens opzoeken hoe dat gaat. Deze pagina, viewtopic.php?f=24&t=68, tweede post, klinkt interessant maar de link doet het niet. Maar eens even YouTuben ofzo.

Ga me ook maar eens verdiepen in al die add ons, er is zoveel mooie freeware ook.. Ik heb FSX op m'n SSD geïnstalleerd maar ik merk al, met al die add ons, dat is een beetje zonde... Gelukkig nog 3x 500gb schijven liggen dus dat komt wel goed, alhoewel, de kast zit al vol.. Van de week maar eens alle NL2000 sceneries binnen halen, hopelijk draait m'n computertje erna nog :hm Heb een i7 3770k, 24gb geheugen en een GTX650Ti. Die GTX zou volgens mij nog wel eens een bottleneck kunnen zijn maar zonder add ons nog nergens last van.

Zou ook nog wel eens 3 schermen werkend willen hebben. De monitoren staan er, alleen FSX verspreid het beeld zo erg, dat ziet er niet uit.. Na wat zoeken hier en op Google las ik dat vierkante schermen de oplossing moet zijn..

Headtracking zou ik ook nog wel willen. Ik zag TrackIR maar ik zag ook een softwarematige oplossing via een webcam. Dat ga ik eerst eens proberen, lijkt me best handig.

Nog genoeg te doen, heel veel te leren, gigabytes aan add ons te downloaden en tussendoor nog een beetje vliegen [vlieg]

Groetjes,
Carlos
Carlos
Observer
Observer

Berichtdoor FlipS op 05 jul 2014, 11:01

Welkom op dit forum, Carlos!

De GTX650Ti een bottleneck? Dat zal toch wel meevallen? De werkelijke bottleneck zal in FSX zitten. Dat is een verouderd programma dat allang niet meer wordt ondersteund door Microsoft. Het gevolg is dat het niet optimaal draait in moderne pc's en dat er enkele bugs in zitten die niet door Microsoft zijn opgelost. Dat neemt niet weg dat er prima mee te simmen is (het is momenteel de meest verkochte flight simulator) en jouw pc heeft heel redelijke specificaties.
Neem in elk geval de tijd om te grasduinen op dit forum, want daarin vind je veel tips en ervaringen. Lees in elk geval:
viewtopic.php?f=4&t=18436
viewtopic.php?f=4&t=18437
viewtopic.php?f=17&t=18005
viewtopic.php?f=4&t=18438
waarin je veel tips vindt om bugs op te lossen en FSX zo goed mogelijk te laten draaien.

Microsoft heeft de rechten van de Combat Flight Simulator verkocht aan Shockwave Productions, dat tegenwoordig door het leven gaat als A2A Simulations, waar je een nieuwe (maar intussen ook alweer vrij oude) versie vindt onder de naam Battle of Britain. Daarnaast maakt A2A sublieme add-on vliegtuigen voor FSX en Prepar3D, maar geen airliners.
De rechten van de 'gewone' Flight Simulator zijn verkocht aan Lockheed-Martin, dat een verbeterde versie van FSX uitbrengt onder de naam Prepar3D (spreek uit: 'prepared'). Je kunt nog niet echt van een nieuwe versie (FS 11) spreken, maar daar wordt wel aan gewerkt. De huidige versie van P3D v2.2 is al een enorme verbetering t.o.v. FSX. FSX werkt default met DX9, preview DX10 met Shader Release van Steve Parsons brengt verbetering, en P3D v2.2 werkt met DX11. Daardoor wordt aanmerkelijk beter gebruik gemaakt van de videokaart dan door FSX (dat de videokaart voor hoogstens 20% zou benutten). Nog een voordeel van P3D: je krijgt er meteen een aantal vliegtuig add-ons bij die samen al veel meer kosten dan de 'Academic License' van P3D. Nadeel is dat PMDG geen add-on vliegtuigen wil bouwen voor P3D en PMDG maakt nou juist de beste airliners die je voor FSX kunt kopen.

Heel veel plezier met flight simmen! :wink: