Even voorstellen?

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Even voorstellen?

Bericht door arno »

Als je met elkaar wilt babbelen dan graag even via het onderdeel "café". Dit onderdeel is om jezelf voor te stellen.

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
FSXgijs

Re: Even voorstellen?

Bericht door FSXgijs »

Hallo allemaal,

Ik ben gijs, ben 22 jaar oud, kom uit bennekom (gelderland) en ik speel sinds kort ook FSX. Heb me onlangs aangemeld voor de selectie van de KLM flight academy (KLS) en hoop dus later echt te mogen vliegen.

Groeten, gijs.
koray-flyer96
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1043
Lid geworden op: 25 mar 2008, 19:20
Locatie: Gorinchem

Re: Even voorstellen?

Bericht door koray-flyer96 »

Welkom, Gijs :D

Ik hoop dat je ver kan komen met het vliegen.

Koray :ap:
Patrick

Re: Even voorstellen?

Bericht door Patrick »

Hoi,

Naam: Patrick
Achternaam: heb ik ook ja.
Beroep: Onderwijzer in groep 7 en 8 van de basisschool (combinatieklas)
Leeftijd: Werkelijk 41 (14-11-1966) maar soms ook weer een beetje kind.
Hobby: Alles wat met muziek en met luchtvaart te maken heeft.
Spotter: Ja en nee. Ik maak graag foto's langs de baan en heb dan een scanner aan, maar ben niet een echte spotter
Website: Meest relevante http://www.spockspot.nl en dan het middelste foto-album aanklikken. Maar zo super zijn mijn vliegtuigfoto's nou ook weer niet.
Simulator: FSX (de simulator die ik daarvoor had, draaide in een grijs verleden op windows 95 of 3.1 geloof ik).
Eigenschap: Kritisch, durf veel te zeggen, maar probeer het altijd diplomatiek te doen
Waarom simulator: Omdat ik het enorm leuk vind. Ik wilde vroeger altijd piloot of leraar worden. Nu doe ik van beide een beetje iets, nou ja, piloot gesimuleerd dan. Ik vind het ook erg leuk om het pakket steeds mooier te maken, met add ons etc. Ik wacht erg op de MD11 van PDMG.
En verder: tja... ik vind het zo wel weer goed...
Sander
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2368
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:53
Locatie: Broek op Langedijk
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Sander »

Welkom Patrick, leer je die gaste ook nog wat over vliegtuigen :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2885
Lid geworden op: 05 jan 2007, 21:15

Re: Even voorstellen?

Bericht door Bandbox »

Leuke fotos op je site, echter zit er wel een joekel van een dustspot op je sensor, wellicht aan te raden om die eens schoon te maken :wink: :lol:
Patrick

Re: Even voorstellen?

Bericht door Patrick »

Hoi Bandbox,

Dat is al gebeurd. Als je kijkt, zie je dat het alleen bij de eerste foto's is. Het vervelende is, dat de eerste foto's de meeste zijn. Maar goed, toen was het al gebeurd.

Anyway, mijn Berlijn foto's van de eerste dag waren er aanvankelijk door verpest. Toen ben ik aldaar naar een fotozaak gegaan die toen een balgje hebben gegeven (lees verkocht) daarmee was het zo weg. Toch bedankt.

Nu ik kijk, ik mag mijn vliegfoto's wel eens updaten. De eerste staan er alleen maar. Ga ik nog wel een keer doen.
PhillJonas

Re: Even voorstellen?

Bericht door PhillJonas »

(Eerst sorry voor spelfouten, etc.)

Ik ben Phillippe Jonas en ik ben geboren in America in de staat New Jersey. Op mijn 9e ben ik verhuist met mijn ouders en twee ouder broers. Ik woon nu in Almere en zit op een international school in Amstelveen. Ik heb nooit Nederlands op school gehad en alles thuis moeten leren met mij ouders.
Overige hobbies dan vliegtuigen zijn muziek (drums!), racing (wierlrunning??), athletics en honkball (huge Red Soxx fan). Honkball is zo erg, dat we abonnement hebben bij KPN en hebben wij NASN (American sport nieuwszender).Zo erg dat ik 's ochtends om 4 uur mijn bed uit ga te kijken naar live matches!

Ontopic, ik heb altijd al van vliegtuigen gehouden en altijd al mee bezig geweest. Begon al op mijn 8e denk ik met Flight Simulator 98 en dan volgde 2000, 2002, FS9 en nu FSX. Volgende jaar als ik mijn diplome heb, ga ik naar Amerika naar university en neem ik classes in aeronautical studies of aviation management met als minor de flight program, zo ik mijn ratings kan halen en er kan blijven vliegen. De preparations zijn al en ik hou jullie op de hoogte. De 8 augustus moet ik de SAT-I test doen. Dat is een soort exam over verschillend onderwerpen die je op school gehad hebt, chemistry, physics, mathematics, etc.... Als ik die hoog scoor, kan ik mij aanmelden bij universities in America.
koray-flyer96
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1043
Lid geworden op: 25 mar 2008, 19:20
Locatie: Gorinchem

Re: Even voorstellen?

Bericht door koray-flyer96 »

welkom, Phillippe. Nu wij weten dat je de Nederlandse taal moeilijk vind, zullen wij daar geen kritiek op geven. :wink:
Ik hoop dat je het hier leuk vind, en ik denk ook dat we je kunnen helpen met de Nederlandse taal :dup: :wink:

Koray :wink:
PaulB
....
....
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:55
Locatie: 14 april 1945-09 juni 2009

Re: Even voorstellen?

Bericht door PaulB »

Hoi Phillippe.

Welkom op onze forums. Ik hoop dat je er veel aan zult hebben.
Hoewel.........
Ik lees dat jij al de nodige ervaring hebt met (ook eerdere) versies van FlightSimulator. Dus zul je ook misschien op sommige momenten anderen kunnen helpen. En dàt is dus ook de bedoeling van onze forums. :D

En dat Nederlands van jou?
Ik zou willen dat alle van origine Nederlandse mensen op onze forums zo goed Nederlands schreven als jij ............ :fl: :ap:
Mijn complimenten hoor!!!


Ik wens je een fijne tijd op onze forums en veel succes met je verdere studie!
Paul.
Jimbo
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 600
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:29
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen?

Bericht door Jimbo »

From where pigeons carry hand guns. :lol: Oh, wacht, dat is Jersey zelf. :lol:

Geen Devils fan? :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Ik dacht dat jij iets met 'Lakers' had Jimbo.. :D

Welkom Phillipe, we hadden al PB kontakt en binnenkort ontstaat er een hoekje in Real Life Specials! :dup:

Theo :wink:
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor
Berichten: 446
Lid geworden op: 01 sep 2007, 21:13
Locatie: Heelsum
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Rob-PA7RM »

FSXgijs schreef:Hallo allemaal,

Ik ben gijs, ben 22 jaar oud, kom uit bennekom (gelderland)
hehe... eindelijk eens iemand die ook een beetje bij mij in de buurt woont.
Succes met de procedure bij de KLS. !! We volgen het hier wel.
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Michael91
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 dec 2008, 22:28
Locatie: Rotterdam

Re: Even voorstellen?

Bericht door Michael91 »

Hallo iedereen,

Ook ik zal me even voorstellen. Ik ben Michael en ik ben 17 jaar. Mijn passie voor de luchtvaart is begonnen vanaf mijn 11de ongeveer. Daarvoor was ik ook al gefascineerd door de luchtvaart, maar het was nog niet echt een grote hobby van me. Ik mocht voor mijn 11de ook al niet vliegen, want ik had iets aan mijn oren waardoor ik nog niet mocht vliegen. Op mijn 11de kreeg ik te horen dat mijn oren goed waren, en dat ik geen buisjes meer nodig had. Hierdoor mocht ik voor het eerst gaan vliegen. De eerste vlucht was voor mij samen met mijn ouders richting Turkije, met Onur air. in de nacht met volgens mij een boeing 737-800, maar dat weet ik niet 100% zeker meer. Ik vond het toen nog best wel eng, en er waren dingen mis met de passagierslijst, maar dat doet er even niet meer toe. Maar na de eerste vlucht heen, die ik eng vond, dit kwam mede doordat we turbulentie kregen, en ik niet wist wat er gebeurde, ik dacht we storten neer ofzo, mijn moeder legde toen uit dat het normaal was. Op de terugvlucht was ik ook niet meer bang, en sindsdien ben ik vliegen leuk gaan vinden. Ik wilde daarvoor automonteur worden, maar toen ik mijn eerste paar vluchten erop had zitten, wist ik het zeker: Ik wil piloot worden :) , of in ieder geval iets in de luchtvaart gaan doen. Sindsdien ben ik me ook gaan verdiepen in de luchtvaart, en heb ik flight simulator 2004 aangeschaft. Ik had de pech dat mijn vorige pc het in het begin wel handelde, maar later door verschillende problemen, en doordat er meer bestanden op kwamen is hij het niet meer goed gaan doen, en deed die het zelfs niet meer op een van de laagste graphic settings.

Maar nu heb ik een nieuwe pc ( windows Vista home premium) en daar draait Fs perfect op. Heb afgelopen kerstavond nu ook Fsx gold edition gekregen, en mijn pc handelt hem gewoon goed, al zitten er kleine probleempjes in, maar daar zal ik wel in het daarbedoelde gedeelte topic over openen, of zoeken of er al iets over te vinden is. Deze pc handelt hem zo goed dat ik alles op high, of sommige dingen op ultra high kan zetten en hij nog steeds vloeiend draait :D . Maar goed ik wil niet opscheppen. Ik ben trouwens nog wel steeds bezig met de vlieglessen, en vlieg dus nog geen grote vliegtuigen, maar zodra ik alle lessen van fs heb gevolgd ga ik zeker lange afstandsvluchten vliegen 8)

Mijn laatste vlucht was trouwens in 2005 in het echt, naar Malta, omdat we daarna een hond hebben gekocht (een Engelse cocker spaniel) hebben we besloten dat we niet meer met het vliegtuig op vakantie gaan, maar naar de camping met de auto, zodat ze (is vrouwelijke hond) mee kan. Aan de ene kant vind ik dit best jammer omdat ik nu niet meer kan vliegen, maar goed de hond geeft er zoveel liefde en plezier voor terug, dat het ook niet heel veel meer uitmaakt. Ik vlieg later hopelijk toch nog genoeg. Want zoals ik al zei, ik wil piloot worden, en als ik niet door de keuring heen kom, wil ik grond/boordwerktuigkundige ( vliegtuigmonteur) worden. Maar duurt nog wel even voor ik aan de opleiding voor piloot kan beginnen.

Mijn overige passies zijn trouwens: Vissen ( vooral het vissen op karper, roofvis ( snoek,snoekbaars,baars enzovoorts) en soms voorntjes) en Formule 1 ( Trouwe fan van Ferrari, en ook ik ga vroeg mijn bed uit, als er een race live vroeg in de ochtend word uitgezonden)

Nou dit was het wel zo een beetje, wil je nog meer van me weten, vragen mag :wink:

Met vriendelijke groet,
Michael.
Flying is one of the most beautifull things on earth! After your first flight, you are addicted to it!
koray-flyer96
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1043
Lid geworden op: 25 mar 2008, 19:20
Locatie: Gorinchem

Re: Even voorstellen?

Bericht door koray-flyer96 »

welkom. :wink:
En onur air heeft geen 738, dus dat kan het niet geweest zijn :)
Michael91
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 dec 2008, 22:28
Locatie: Rotterdam

Re: Even voorstellen?

Bericht door Michael91 »

Dank je wel Koray :) ,

Oh oke, dan weet ik dat ook weer, dat ik toen niet in een boeing 737-800 hebt gezeten. Bedankt voor de info, Het was wel in 2002, Bedankt voor de info in ieder geval :wink: . Maar ik weet het dit is een beetje off-topic, maar heb je enig idee wat het toestel dan zou kunnen zijn waar ik in gevlogen heb toen?

Met vriendelijke groet,
Michael.
Flying is one of the most beautifull things on earth! After your first flight, you are addicted to it!
PilotBenno
Controller
Controller
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2008, 17:04
Locatie: Doornspijk(GLD)

Re: Even voorstellen?

Bericht door PilotBenno »

Hallo allemaal

Ik het Ben(of Benno :) ) En ik woon in Doornspijk(gelderland). En ik ben 16 jaar.

Ik heb al een tijdje flightsimulator. Eerst 98 en nu heb ik fs9. Dat is een hele verandering. :P
Ik begin nu een beetje 'goed' te vliegen. Ik had deze site al wat eerder ontdekt. Maar nog niet aangemeld. Maar dat heb ik nu dus wel gedaan.

Ik ben totaal niet technisch dus er zullen nog wel wat vragen van mijn kant komen. Ik weet wel hoe je AI traffic moet plaatsen, dus het schijnt dat je dan aardig ver bent :)

Ik vlieg niet online, omdat je dan het 1 en ander nodig hebt volgens mij, dus je zult mij niet zien vliegen. Maar ik vlieg veel in Europa. Met de gewone boeing van fs, maar een paint van klm.

Heb je nog vragen stuur dan maar ff een PM(of hoe heet dat hier :oops: ).

GR Ben
"You are cleared for takeoff"
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Hoi Ben(of Benno :D ),

Ook jij welkom bij Dutchfs! En PM.. PB.. het maakt niet uit!
Een Personal Message of een Persoonlijk Bericht, als het maar bij de juiste ontvanger aankomt! :lol:

Theo :wink:
PilotBenno
Controller
Controller
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2008, 17:04
Locatie: Doornspijk(GLD)

Re: Even voorstellen?

Bericht door PilotBenno »

Dank je :wink:

Ja vind ik ook :P

Gr Ben :)
"You are cleared for takeoff"
mitchell
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1325
Lid geworden op: 17 jun 2007, 15:20
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen?

Bericht door mitchell »

@michael91 welkom op het forum.Ik vis zelf ok vooral op Snoek :wink: .
@PilotBenno Ok welkom op dit forum :wink:
Flying Heavy Metal [vlieg] .
Afbeelding
Michael91
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 dec 2008, 22:28
Locatie: Rotterdam

Re: Even voorstellen?

Bericht door Michael91 »

(at) Mitchell, Bedankt voor het welkom heten op het forum :D . Snoek, leuke vis om te vangen, al heb ik er maar 2 gevangen tot nu toe, ik zit meer op karper, en in de winter meer op snoek, dan vind ik het te koud om stil te gaan zitten op karper :P , dus dat los ik op, door met kunstaas actief te gaan vissen op snoek, snoekbaars en baars.
Flying is one of the most beautifull things on earth! After your first flight, you are addicted to it!
mitchell
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1325
Lid geworden op: 17 jun 2007, 15:20
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen?

Bericht door mitchell »

Ik heb nu 16 snoeken gevangen 8) .Maar heb al bijna 6 maanden niet gevist,Omdat ik geen zin heb om aleen te vissen.Heb wel een vismaat maar die woont in zeewolde flevoland,En ik in Den Haag dus een beetje ver.
Flying Heavy Metal [vlieg] .
Afbeelding
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Even voorstellen?

Bericht door arno »

M & M gaan jullie samen even verder in't café.? :y:

Daar worden de vissen nog groter :fl:

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Michael91
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 dec 2008, 22:28
Locatie: Rotterdam

Re: Even voorstellen?

Bericht door Michael91 »

Je hebt gelijk Arno, we gingen beetje erg off-topic, mijn excuses daarvoor. Ik zal het niet meer doen :wink:

Groetjes,
Michael.
Flying is one of the most beautifull things on earth! After your first flight, you are addicted to it!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Even voorstellen?

Bericht door arno »

Is goed hoor. Vis ze!
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie