Even voorstellen?

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

mustiej

Re: Even voorstellen?

Bericht door mustiej »

LOL

mitchell woon je in den haag?? :D
daar woon ik ook!!!
finally er is een flightsimmer in de buurt
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Gevoelsmatig denk ik dat er nog wel meer simmers in Den Haag wonen.. :fl:

Zoals ergens al geschreven is op Dutchfs, er is de mogelijkheid om je woonplaats te vermelden in je profiel.
Dat hoeft natuurlijk niet, sommige mensen houden het liever privé :D , maar soms is het makkelijk en leuk te ontdekken dat een collega-simmer in de buurt woont, om elkaar te helpen bijvoorbeeld.
Of bij een evenement, met elkaar meerijden! :lol:

Theo :wink:

(Nu gaan we echt weer verder met "Even voorstellen?")
mustiej

Re: Even voorstellen?

Bericht door mustiej »

Oke, Ik begin :D
Naam: Mustafa
Achternaam: Ben op zoek...
Woonplaats: Schilderswijk hoewel ze niet perfect reputatie heeft zoals ik op dit website :cry: ), Den Haag, Nederland.
Afkomts: Turkije maar ben geboren en opgevoed in Nederland Den Haag.
Hobbys: vliegen(Simulatie), Underground Racen(Real Life), mensen meppen.
Status: Vrijgezel :oops: 8)
Overige: Ben allergisch voor kiwi :lol: en ik haaaaaaaaaaaaat insecten :|
DutchFs mening: Leuk,leerzaam,leuke mensen site. :dup:
Iets weten wat ik niet heb vertelt?: PECH GEHAD.


......
Laatst gewijzigd door mustiej op 09 jan 2009, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
captain-floris

Re: Even voorstellen?

Bericht door captain-floris »

ik zou ook wel opgevoerd willen worden in nederland.... :tap:
mustiej

Re: Even voorstellen?

Bericht door mustiej »

Ben je toch al? :hm
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Even voorstellen?

Bericht door arno »

Opgevoerd? of opgevoed?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
mustiej

Re: Even voorstellen?

Bericht door mustiej »

Ooh, Ik bedoel opgevoed :lol:
Gebruikersavatar
CordeBruin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 791
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:37
Locatie: Brasschaat, Belgium
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door CordeBruin »

En hobby's mensen meppen :?: :?: :?:
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
mustiej

Re: Even voorstellen?

Bericht door mustiej »

Ik hou van kickboks en ik zit op kickboks en daar meppen we soms teamgenoten :lol:
Niet dat ik van geweld hou :!:
Gebruikersavatar
CordeBruin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 791
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:37
Locatie: Brasschaat, Belgium
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door CordeBruin »

Ok, dan is dat ook weer duidelijk :D

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
quincy

Re: Even voorstellen?

Bericht door quincy »

Hallo luitjes,

ik kijk hier niet zo vaak maar nu ik hier kijk lijkt het me wel leuk om ook even wat over mezelf te schrijven

Naam:Quincy
Achternaam: Kijk in mijn berichten van de events
Hobby's: Natuurlijk FS,Handbal (1e devisie club)
Leeftijd:12 jaar

Vroeger toen ik 4 was was ik gek van treinen,
Later op mijn 6e werd ik gek van de trams en bussen.
en vanaf mijn 9e was ik helemaal gek van Luchtvaart.
het leuke was dat ik vanaf mijn 8e werkstukken moest maken.
dus de eerste ging over Bussen en Trams de 2e ging over luchtvaart en de 3e ging over de Crash op GCTN(Tenerife north)
ik ben vanaf mijn 8e ook ieder jaar op vakantie gegaan met het vliegtuig behalve in 2007.
ik ben op vakantie gegaan met de B738(TRA) en MD11(MPH) en dan komt nu het grote rijtje 777,757,734,320,767(UAL) 767(MPH)
maar ben in 2008 naar de USA geweest waar ik een bezoek heb gebracht aan de Boeing fabrieken.
Voor de rest hebben een aantal leden mij in het echt ontmoet.

Groeten
Quincy
mitchell
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1325
Lid geworden op: 17 jun 2007, 15:20
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen?

Bericht door mitchell »

Al zit je hier al bijna 1 jaar :P
toch welkom :mrgreen:
Flying Heavy Metal [vlieg] .
Afbeelding
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Re: Even voorstellen?

Bericht door zoek34 »

quincy schreef:en de 3e ging over de Crash op GCTN(Tenerife north)
GCXO is Santa Cruz Tenerife North International Airport. GCTS is Tenerife South International Airport Reine Sofia


PS: ik kan me niet herinneren dat ik me ooit heb voorgesteld :hm
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2885
Lid geworden op: 05 jan 2007, 21:15

Re: Even voorstellen?

Bericht door Bandbox »

Nou zoek, iedereen kent je ondertussen wel hoor, een voorstel bericht zou een beetje overbodig zijn.
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Sommigen zouden nieuwsgierig kunnen zijn naar de mens achter zoek34... :fl:

Theo :lol:
quincy

Re: Even voorstellen?

Bericht door quincy »

Dan gaan we even zoeken voor 34 minuten?
Sander
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2368
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:53
Locatie: Broek op Langedijk
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Sander »

FsTheo schreef:Sommigen zouden nieuwsgierig kunnen zijn naar de mens achter zoek34... :fl:
Ik weet allang wie dat is ''MOEWHAHA'' :roll: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Justmattie

Re: Even voorstellen?

Bericht door Justmattie »

Ik ben hier dus ook nieuw, vlieg al een tijdje met FS9, en wil nu wel eens online gaan vliegen.
IVAO was geen succes, te ingewikkeld en de database liet mn pc erg traag worden.

Zal jullie zo af en toe wel eens bombarderen met wat vragen (de eerste is al gesteld :mrgreen: ) en ben opzoek naar een pc upgrade dus tzt zal daar ook wel een vraag over komen :dup:
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Justmattie schreef: en wil nu wel eens online gaan vliegen.
Ook van mij nog een 'welkom' hier! :dup:

Voor online zou je eens hier kunnen kijken.
En met vragen kom je dan vanzelf bij Greencan terecht! :D

Theo :wink:
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door 737freak »

hmm, ik had dit topic nog niet gezien...

Naam: René
Achternaam: Dijkema
Leeftijd: 14
Hobby's: FSX, real life luchtvaart en internetten

sinds een half jaar kan ik goed vliegen met FSX, daarvoor was het meer een beetje klooien: loopings, rolls, overspeed en stalls in een B744 maar sinds ik, mede door dit forum, realistisch heb leren vliegen is de B738 m'n favo kist, vandaar m'n naam.

zo, dat was even een klein stukje over mij
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Even voorstellen?

Bericht door arno »

737freak schreef:..daarvoor was het meer een beetje klooien:
Welkom René. Zo zijn we allemaal begonnen. Proberen, proberen, proberen. Zo wordt je steeds wijzer. We hopen dat je nog ervarener wordt en je bijdrage wilt leveren aan dit forum. Deel je kennis met andere gebruikers en stel je vragen als je iets niet weet. Iedereen moet ergens beginnen en zo help je nieuwe flightsimmers ook weer en zie je elkaar in de "lucht".

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Die FsTheo, wat doet die toch de hele dag, hij is zo vaak online? :hm

Theo is ambtenaar (Oh, vandaar! :lol: ) bij de Gemeente Groningen. Dat klinkt veel erger als het is, toen ik hier kwam werken bleek dat al mijn collega-ambtenaren ook gewoon mensen waren! :mrgreen:

Mijn functie is applicatiebeheerder en dat is iets wat je met een computer doet, die staat dus de hele dag aan bij mij. Eh, die staaN de hele dag aan bij mij.. Nou ja, soms 3... :oops: Soms 4.. 5 ook wel.. :shock:

Even een plaatje:
Afbeelding
Dit is mijn hokje. Ach hokje, het gebouw is van 2000, dus alles is nog vrij nieuw. Even details :D , de computer rechtsvoor op de grond is een ouwetje, die wordt binnenkort opgehaald door onze automatiseringsafdeling, dus die telt niet mee. In de vensterbank staat een teddybeer, ( en ja, hij heeft mijn petje op als ik die zelf niet draag! :P ) die kregen we bij mijn vorige werkgever van de NAM. We hadden, samen met alle aannemers van de NAM een jaar schadevrij gereden, en dat vond de NAM 'beregoed'!)

Waar ik mee werk zie je links en op het plaatje en hieronder:
Afbeelding
Uiteraard toepasselijke bureaubladplaatjes :lol: . Het dubbele scherm zit op mijn hoofdcomputer, links. Daar werk ik op met alle applicaties die Groningen speciaal voor onze afdeling 'Beheer' heeft. En wat beheert een Gemeente? De wegen bijvoorbeeld, het groen, de verkeersborden, de speelplekken met de wipwappen, de openbare verlichting is in Groningen vàn Groningen, de kabels van de verlichting, de riolering, de bankjes, de prullebakken, enz, enz, enz..

Dat alles zit in tekeningen en databases en die programma's (applicaties :) ) daar mag ik op passen! Som komt er een update van zo'n programma. Die gaat dan eerst naar de rechtermachine met dat ene scherm. (Computer staat op de grond) De testomgeving. Als het daar goed gaat, mag de update in de productie.

Links, voor het geluidsboxje, ligt een leeg USB kabeltje. Daar kan de PDA op waarmee ik de foto's gemaakt heb.
( http://www.letsgodigital.org/images/art ... 0_zoom.jpg )
Met zulke PDA's werken de inspecteurs van de speelplekken, controleren of alles nog vast zit, niks kapot is, maken er zonodig een foto van en al die gegevens komen weer in een database.

Aan de andere kant:
Afbeelding
staat linksachter een gewone computer. Er zit een scanner op en je kunt er ook wel een brief mee schrijven. Niks bijzonders. Gewoon een computer. Die in het midden is oud. En mag blijven.
Dat komt omdat er een RS-232 interface inzit, zodat hij met het kastje erbovenop kan praten. Met dat kastje lees ik 'Rampacks' uit. :shock: En Rampacks zijn een soort hele grote USB sticks, (groot van vorm, niet de capaciteit!) die gebruik worden bij de verkeerstellingen.
En dat heb je wel eens gezien of gevoeld, zo'n rubberen slang op de weg met zo'n kastje ernaast. En in dat kastje... de Rampack! :lol:

Helemaal rechts staat een dockingstation. Daar past de pencomputer in die ervoor ligt. Van die pencomputers hebben we er een stuk of 7. Ze worden gebruikt bij de registratie van de verkeersborden (Welke borden? Waar staan ze? Wanneer vervangen?) en ze worden ook ingezet als onze inspecteurs bijvoorbeeld langs de wegen lopen om te kijken of het asfalt nog goed ligt, of de stoeptegels..

En dan zie je nog een laptop. 1 van de 4 waar ik ook op mag passen, die gaan mee met de mensen die voor onze bomen zorgen. Ze letten op takken die opeens scheef hangen en zorgen dat er op tijd gesnoeid, gekapt en herplant wordt.


Soms log ik 's morgens in op Dutchfs, lees even wat berichten en ga dan aan het werk op een andere computer. En voor jullie lijkt het dan alsof ik de hele dag online ben en meekijk. Maar vaak merk ik tussen de middag pas weer dat ik nog ingelogd sta! :lol:

Zo. Dat was een stukje 'even voorstellen', maar dan op een andere manier! :y:

Theo :wink:
jeremykou
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1373
Lid geworden op: 17 jul 2008, 22:13
Locatie: Tussen 0 en 40.000 voet. :-)

Re: Even voorstellen?

Bericht door jeremykou »

Op één vlucht letten is te makkelijk voor Theo. Hij doet er gewoon 5 tegelijk op 5 verschillende computers. 8)
Groeten,
Jeremy


Afbeelding
ASL Airlines Ireland - First Officer A300-600
Gebruikersavatar
Frank
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 651
Lid geworden op: 17 jul 2007, 08:23
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen?

Bericht door Frank »

En ook nog eentje op z'n PDA natuurlijk ;) :mrgreen:
Jij hebt nog eens een cockpit om jaloers op te zijn, Theo :P , 6 schermen... :D
"For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return." - Leonardo da Vinci
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Nou, FS staat op geen van de computers. Daarvoor moet ik toch echt naar huis! :lol:

Theo :wink:
Plaats reactie