Even voorstellen?

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: Even voorstellen?

Bericht door Tsaar Martijn I »

Welkom.

Als je aan mijn naam, banner en avatar kan zien hebben we de zelfde intresse, Rusland. Gewelsig interresant land. (raad je aan om eens te zoeken naar Jelle Brandt Corsticus, Nederlandse Journalist die in Moskou woont. Leuke verhalen om te lezen)

Over de spoorwegen neem ik ook aan dat je de Transsiberische spoorlijn ook mooi vindt/vondt (wil hem zelf nog eens een keer doen).
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
koray-flyer96
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1043
Lid geworden op: 25 mar 2008, 19:20
Locatie: Gorinchem

Re: Even voorstellen?

Bericht door koray-flyer96 »

Welkom op het forum! Ik werd op de zelfde manier geïnteresseerd in de luchtvaart als jij. En ik houd ook van reizen, van Rusland en ik ben ook geinteresseerd in vreemde talen. Ik denk erover om na mijn studie (goed) Turks, Russisch en Spaans te leren.
Misschien ook chinees :mrgreen:
Damien van der Aart
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 196
Lid geworden op: 06 jan 2009, 18:03
Locatie: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Damien van der Aart »

Welkom :)

Vreemde talen zijn inderdaad interessant en zeer handig. Ik zit zelf momenteel 3 maanden in Zuid Amerika en ik kan inmiddels aardig wegkomen met mijn Spaans :) advies: een taal leer je het snelst in een land waar die gesproken wordt..
Afbeelding
Aviosim webshop heeft een opfrisbeurt gekregen! Bezoek de winkel nu!
Nederlandse Reseller voor Sismo Soluciones en Simworld!
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Ja, maar.... :hm

Toen ik na mijn eerste schooljaar Engels, op vakantie ging naar een land waar die taal gesproken werd, had ik terug op school toch een probleempje.
Ik sprak de taal beter als mijn klasgenoten alleen volgens mijn leraar had ik wel een vreemd accent. :shock:
Dat krijg je als je naar Ierland gaat! :y:

Theo :wink:
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor
Berichten: 446
Lid geworden op: 01 sep 2007, 21:13
Locatie: Heelsum
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Rob-PA7RM »

FsTheo schreef:Dat krijg je als je naar Ierland gaat! :y:
En toch vind ik dat een leuk accent.
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Sandrvich
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 nov 2009, 08:38
Locatie: Tirana, Albanië

Re: Even voorstellen?

Bericht door Sandrvich »

Tsaar Martijn I schreef:Welkom.

Als je aan mijn naam, banner en avatar kan zien hebben we de zelfde intresse, Rusland. Gewelsig interresant land. (raad je aan om eens te zoeken naar Jelle Brandt Corsticus, Nederlandse Journalist die in Moskou woont. Leuke verhalen om te lezen)

Over de spoorwegen neem ik ook aan dat je de Transsiberische spoorlijn ook mooi vindt/vondt (wil hem zelf nog eens een keer doen).
Die Jelle Brandt Corsticus heeft blijkbaar ook iedere week een tv programma over Rusland. Ik zag het toevallig afgelopen week, toen ging het over de nieuwe politieke stromingen onder de jongeren. Heel erg interessant!
Afbeelding Trăiască Republica România! Afbeelding
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: Even voorstellen?

Bericht door Tsaar Martijn I »

Klopt. Ik kijk het ook elke week.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Even voorstellen?

Bericht door arno »

Zouden jullie beiden samen dit gesprek in het café voort willen zetten. Dank je wel :dup:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
wim1976
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 mar 2011, 15:37
Locatie: Barneveld

Re: Even voorstellen?

Bericht door wim1976 »

Mijn naam is Wim geboren in 1976 en zie hier de combinatie van mijn forumnaam. Ik werk als accountant, ben getrouwd en heb vier lieve kinderen en in mijn vrije tijd fotografeer ik regelmatig en achter de PC vlieg ik sinds kort met FSX.

Ik had in het verleden al diverse pogingen gedaan om te vliegen. Maar met een toetsenbord kon ik zacht gezegd niet echt precies vliegen, maar crashte ik aan de lopende band. Toen maar na veel chagrijn maar weer gestopt. Totdat mijn zoontje (Ewout) van vijf zei: "Pap kun je ook vliegen op de computer?", "Jazeker", antwoordde ik en downloade FSX demo en liet hem zien hoe je kon vliegen. Deze keer beet ik mij er meer in vast en jawel na veel stuiteringen kreeg ik eindelijk een vliegtuig aan de grond en nog redelijk in de buurt (natuurlijk niet op) van een landingsbaan. Daarom toch maar FSX en een joystick gekocht samen met het boek van Floris Wouterlood (Leren vliegen met Flight Simulator X). Tjonge wat is een joystick een verademing. Trouwens het boek gaf veel achtergrond info over vliegen. Hoewel ik de lessen van Rod Machodo in FSX zelf ook fantastisch vind. Het lukt mij nu om heel redelijk stabiel te vliegen in bochten (soms zak ik wat, maar vaak niet meer dan 100 feet), ook bij landingen gaat het nu redelijk beheerst, af en toe nog wel een beetje gas erbij of eraf om goed uit te komen, maar de hele rare zwiepers raken er nu wel uit. Ik heb nu ook de autorudder uitgezet, ook dat begint te wennen als moet je bij het sturen wel drie bewegingen maken met een joystick. Wel merk ik wel dat ik 80% van de tijd op de instrumenten let en de rest op de omgeving. Tja, je voelt achter de computer niet een leeg gevoel in je maag als je wat hard zakt, of dat je scheef de bocht doorgaat (gelukkig voel je ook de klap niet als het misgaat).

Tja en nu naar de volgende uitdaging: IFR vliegen.

Ik zou het erg leuk vinden als ik samen met mijn kinderen als co-piloot (of andersom) langere vluchten te maken.
Xolon
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:28
Locatie: Dubai

Re: Even voorstellen?

Bericht door Xolon »

Welkom Wim,

Geweldig om te lezen dat jou kinderen je weer aan het vliegen hebben gebracht :dup:
Senior First Officer B777, voormalig B737 vlieger
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

wim1976 schreef:Maar met een toetsenbord kon ik zacht gezegd niet echt precies vliegen, maar crashte ik aan de lopende band.
Toch Wim, vanaf FS4 t.e.m. FS2002 heb ik niet anders gevlogen als met het toetsenbord.
Met de kleintjes lukt dat heel goed, omdat ze niet zo snel zijn. De verkeersvliegers, daarmee kun je natuurlijk veel doen via de instrumenten. Alleen de Snelle Jelles :D , F-16 enzo, dat was lastig. Om van helicopters maar niet te spreken! :lol:
En nu ik mijn Saitek X52 Pro heb, vlieg ik daar mee. En toch nog steeds, eenmaal in de lucht met een klein vogeltje om het landschap te bekijken, trim ik nog steeds met het toetsenbord!

Theo :wink:
Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 654
Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012

Re: Even voorstellen?

Bericht door Ant-Arctic Flyer »

Beste vliegvrienden,

Hier even een berichtje dat ik mijn forumnaam veranderd heb.

Schreiner Airways is niet een nieuw forumlid, maar de nieuwe meer op Dutchfs gerichte naam van Air greenland. :tap:

[vlieg]
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
Sander
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2368
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:53
Locatie: Broek op Langedijk
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Sander »

Hallo iedereen!

Waarschijnlijk is het niet echt nodig om me voor te stellen, maar na een aantal jaren afwezigheid wegens verscheidene redenen zoals; school, vrienden, hobby's etc. Ben ik weer terug op in het FS gebied!
Ik heb net m'n Havo diploma met succes afgerond op profiel NT. Binnekort ben ik van plan grading voor Martinair Flight Academy te gaan doen! Maar eerst weer eens even simmen! :) Ik heet dus Sander Sier, ben op het moment 17jaar oud en woon in een dorp vlakbij Alkmaar, in Noord-Holland. Dus vragen? Ask me!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Hee, welkom terug Sander! :dup:
Sander schreef:Martinair Flight Academy
Papa achterna? :lol: (En Catalinaat hij ook nog steeds? :P )

Theo :wink:
Sander
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2368
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:53
Locatie: Broek op Langedijk
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Sander »

Ja, dat is wel de bedoeling! (: Hij zit daar nog steeds bij hoor, alleen beetje gedoe met IVW etc vandaar dat ze dit seizoen niet vliegen helaas!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Sander schreef:gedoe met IVW etc
Tja.. :hm Jammer, jammer, jammer.. :G:

Theo :wink:
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: Even voorstellen?

Bericht door Tsaar Martijn I »

Dan mag er wel eens uitgelegd wat IVW is. Want IVW? I is een raadsel en VW staat denk ik voor Verkeer en Waterstaten.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
Gijs
Instructor
Instructor
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 mei 2010, 13:44
Locatie: Amsterdam/Delft
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Gijs »

Inspectie Verkeer en Waterstaat, zoals op de eerste pagina van Googletevoorschijn komt :y:
Forum regels schreef:Alleen afkortingen die ,als je ze met Google zoekt , op de eerste pagina verschijnen zijn toegestaan.
Fly free, fly FlightGear!
Gratis opensource flight simulator
Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1460
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door v1rotate »

(verwijderd)
Laatst gewijzigd door v1rotate op 08 feb 2016, 21:50, 3 keer totaal gewijzigd.
- Living the dream -
fs dami
Instructor
Instructor
Berichten: 270
Lid geworden op: 03 okt 2010, 10:50
Locatie: amersfoort

Re: Even voorstellen?

Bericht door fs dami »

.
Laatst gewijzigd door fs dami op 26 aug 2013, 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.
MD-11 ftw
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Prettig nader kennis te maken! :D En Damião, ik heb het stiekum toch even opgezocht :lol: , dat is de Portugese variant van Damian of Damien?

Theo :wink:
Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 654
Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012

Re: Even voorstellen?

Bericht door Ant-Arctic Flyer »

(at) Mathys:
Dronrijp ken ik wel hoor, kom er regelmatig langs, mijn ouders wonen onder de rook van de vliegbasis. Mijn vader is een oud luchtmacht piloot. (ook veel familie in Menaldum)
Wel een hele rit iedere keer voor mij vanuit de regio Rotterdam naar het Bild.

(at) Damião:
Ook aangenaam kennis te maken namens mij.
Mooie landen heb jij al mogen beleven als woonplaats! Heb zelf een jaar in Zuid-Afrika gewoond, in Hermanus op circa 1,5 uurtje van Kaapstad.
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
danny-tramfreak
Controller
Controller
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 okt 2008, 17:14

Re: Even voorstellen?

Bericht door danny-tramfreak »

Mijn naam is Danny de Soet, ben 17 jaar oud en al een paar jaartjes lid van DutchFS. Ik woon in Amsterdam bij mijn vader en moeder van 47 en 46 jaar oud en mijn zus van 21 jaar. Ik doe Vliegtuigonderhoudsmonteur Niveau 2 op ROC van Amsterdam - Airport in Hoofddorp. Sinds ik op deze school zit, vind je me veel op schiphol, vooral op het panoramaterras of als de aalsmeerbaan of Buitenveldertbaan open is bij MCdonalds of bij taxibaan Quebec (In dit geval spot ik alleen) en ben ik veel meer met vliegtuigen bezig dan voorheen. Ik spot ook met mijn vader, maar dan moet mijn vader wel vrij zijn van zijn werk en dan gaan we ook naar de andere plekjes. Mijn foto's zet ik ook op internet bij myaviation.net (sorry voor promoting). Mijn favoriete vliegtuigtype is de Boeing 777 met General Electric-motoren. Als sport doe ik Korfbal in Amsterdam uiteraard. Verder speel ik vaak Flight Simulator 2004 en mijn langste vlucht (zonder voor te spoelen) is van Istanbul naar Amsterdam.
Deze zomer ga ik met mijn vader en een klasgenoot 4 dagen naar Manchester om daar eens te spotten. Ben al 2x naar düsseldorf geweest, maar ben daar een beetje op uitgekeken, omdat er eignelijk niet veel grote toestellen komen :(
Gevlogen toestellen Boeing 737-300/700/800, 757-200 en MD-11.
Plaatsen waar ik heb gespot Schiphol(doe ik nog steeds ;)), Düsseldorf, Manchester en Frankfurt (2x)
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Blijven er twee vraagjes over Danny; kleinere toestellen kun je niet spotten? :hm
En 'tramfreak'.. de trams zijn uit? :D

Theo [vlieg]
danny-tramfreak
Controller
Controller
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 okt 2008, 17:14

Re: Even voorstellen?

Bericht door danny-tramfreak »

FsTheo schreef:Kleinere toestellen kun je niet spotten? :hm
Jaa die zijn er ook, maar dat vind ik niet interessant. Ik concentreer me vooral op de passagiersluchtvaart.
FsTheo schreef: En 'tramfreak'.. de trams zijn uit? :D
Ik probeer zoveel mogelijk dezelfde inlognaam te gebruiken, zodat ik het makkelijker kan onthouden ;) toen der tijd vond ik trams echt geweldig, maar vliegtuigen hebben nu de overhand. ;);)
Gevlogen toestellen Boeing 737-300/700/800, 757-200 en MD-11.
Plaatsen waar ik heb gespot Schiphol(doe ik nog steeds ;)), Düsseldorf, Manchester en Frankfurt (2x)
Plaats reactie