Laagdekker

Vragen en antwoorden betreffende "Freeware"

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Frisian
Student Pilot
Student Pilot

Laagdekker

Bericht door Frisian » 31 okt 2017, 12:41

Hallo allemaal!

Ik ben opzoek naar een mooie laagdekker in de stijl van een Piper PA28 of Beech Bonanza (A36 of F33). Ik vlieg veel in de cockpit, dus een mooie, goeide grafische cockpit met VC is eigenlijk wel een must. Daarnaast moet 'ie van buiten ook goed afgewerkt zijn natuurlijk.

Ik weet van het bestaan van carenado, hun addons zijn heel erg mooi, maar vind ze helaas erg duur.

Het liefst freeware, want ik ben nog maar 17 jaar, ;)

Alvast bedankt!
The Flying Dutchman

arno
Site Admin
Site Admin

Re: Laagdekker

Bericht door arno » 31 okt 2017, 12:48

Welkom op dit forum. Mij lijkt het dat je beter even een zoekfunctie kan doen via Google. Er zijn veel websites die freeware vliegtuigen aanbieden ( eigenlijk teveel om op te noemen.)
Door google vind je wellicht wat je zoekt. Let wel op dat niet alle downloads het basismodel bevat maar een repaint is. Vaak vind je dat wel in de tekst van de download of in de bijgeleverde readme.
Kom je er niet uit dan kan je altijd hier weer reageren. Succes.

Zoeken bijvoorbeeld op fsx Piper PA28 of fsx Beech Bonanza A36 c.q. F33.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Frisian
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Frisian » 31 okt 2017, 12:55

Hoi Arno,

Ik heb al even gegoogled, maar op deze zoektermen vind ik helaas niet hele mooie, of payware. Ik vroeg me eigenlijk zelfs nog meer af of er meer vliegtuigen in deze stijl zijn, qua formaat en looks e.d.
The Flying Dutchman

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 31 okt 2017, 13:32

Je hebt gelijk mbt de bonanza. Daar zijn alleen maar repaints van te vinden voor de Carenado
Freeware voor

De Piper : https://flyawaysimulation.com/downloads ... -cherokee/
en : https://flyawaysimulation.com/downloads ... -pa28-161/

A2A Simulation heeft payware modellen onder andere de Cherokee: http://www.a2asimulations.com/

Wil je van A2A iets kopen dan kan je beter even kijken in het onderdeel commerciele gedeelte van ons forum( zoeken naar A2A). Onze moderator Flips is daar meer van op de hoogte.

Verder voor freeware kan je een beetje zoeken op : www.avsim.com / www.flightsim.com / www.sim-outhouse.com . Maar zoals ik al eerder schreef er zijn er teveel om op te noemen.
Je kan ook kijken in ons onderdeel freeware addon's voor FSX http://www.dutchfs.nl/forum/viewforum.php?f=21

Als laatste ben ik niet de enige met kennis van vliegtuigen/scenery etc.. Er zijn op dit forum meer kenners maar niet iedereen is dagelijks aanwezig.Wacht dus ook even reacties af van anderen.
Echt als laatste. Misschien is een bezoek aan het fsweekend iets voor je? Komend weekend in Lelystad.

Succes
Zie daarvoor: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 39#p268839 via dat onderdeel kan je ook een kaartje met korting bestellen. ( Mod FlipS is daar ook namens dutchfs aanwezig)
https://fsweekend.com/fsw/
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin » 31 okt 2017, 17:10

Freeware in de kwaliteit die jij verlangt is héél, héél moeilijk te vinden. Ik ken er geen voorbeelden van voor het toestel dat jij zoekt. :G:

Wat ik je wel kan aanbevelen, is de Piper Cherokee 180 van A2A Simulations. Kost inderdaad wat, maar als je serieus met een vliegtuig als dit aan de slag wilt valt dat best mee. In dat geval garandeer ik je namelijk dat je er veel meer uren zoet mee zult zijn dan met de gemiddelde videogame, welke meestal meer kost. :wink:
Afbeelding

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 31 okt 2017, 19:54

Het is misschien totaal niet wat je zoekt, maar wel freeware. Ook voldoet hij aan de eisen qua uiterlijk.
http://milviz.com/flight/products/JU87/index.php
Afbeelding

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 31 okt 2017, 20:41

Goed advies wat Kevin geeft. Inderdaad is vrijwel geen mooie freeware te vinden. Dino Cattaneo heeft een aantal add-ons als freeware uitgegeven; de meeste daarvan zijn zo mooi als payware. Hij verkoopt ze ook met uitgebreide functionaliteit als payware. Maar dat zijn allemaal straaljagers.
De Dakota van Manfred Jahn en de Digital Dakota Works is ook een freeware vliegtuig met payware kwaliteit. Wel een laagdekker, maar niet wat je zoekt.

Soms wordt payware vrijgegeven als freeware zoals de Stuka die Greencan noemt. De grafische kwaliteit van zulke freeware is meestal minder dan de nieuwste payware maar doorgaans wel bevredigend.
IRIS Simulations heeft/had altijd een aantal freeware vliegtuigen maar op dit moment is hun website in revisie waardoor ik niet kan zien wat het huidige aanbod freeware is.
JustFlight heeft een freeware Cessna 150/152; die heeft ongeveer dezelfde grafische kwaliteit als de FSX default vliegtuigen. Bovendien is dat een hoogdekker. JustFlight geeft regelmatig korting op sommige van hun producten; als je dat kunt afwachten, kun je wel eens wat moois kopen. JustFlight heeft een mooie PA-28 maar de normale verkoopprijs daarvan is € 34,95.
Je kunt je via de website van JustFlight inschrijven voor hun digitale nieuwsbrief, dan blijf je op de hoogte van aanbiedingen. JustFlight verkoopt ook add-ons van een aantal andere leveranciers waaronder Alabeo en Carenado.
Virtavia is de voortzetting van AlphaSim. Je kunt een aantal verouderde AlphaSim add-ons gratis downloaden via de freeware pagina van Virtavia. Ik denk dat de grafische kwaliteit zal tegenvallen, maar je kunt het altijd even proberen.

Op dit moment kun je van een aantal softwarebouwers add-ons kopen met flinke korting. Zie bijvoorbeeld hier. Daar zitten weinig kleine vliegtuigen tussen; degene die het meest in jouw richting komt is de ORBX Lancair IV-P. Die kost in de aanbieding ongeveer € 0,33 (geen tikfout) maar daar komen nog verzendkosten bij, waarschijnlijk uit Australië. Ik kon zo gauw niet vinden wat die bedragen. Deze Haloween add-ons zijn vaak verouderd of niet geschikt voor P3D. Lees goed om geen miskoop te doen, maar dan kun je wellicht voor weinig geld een aantal leuke add-ons kopen die als één pakket verstuurd kunnen worden.

Nog even terug naar het advies van Kevin. De vliegtuigen van A2A Simulations zijn 'topnotch'. A2A Simulations heeft een toepassingsuitbreiding geschreven (Accu-Sim) die eigenschappen van FSX/P3D verbetert of aanvult. Daardoor vliegen de vliegtuigen van A2A realistischer dan welke andere dan ook voor FSX/P3D. Bovendien besteedt A2A buitengewoon veel aandacht aan de grafische kwaliteit van het hele vliegtuig en vooral de VC. Ze zijn duur maar daar krijg je erg veel kwaliteit voor.
Alabeo en Carenado bouwen erg mooie vliegtuigen, maar ze vliegen net zo moeilijk/makkelijk als de default Cessna 172; niet erg realistisch dus.
De kwaliteit van vliegtuigen van Aerosoft en JustFlight is wisselend, zowel grafisch als qua vliegeigenschappen.
Ik heb weinig van IRIS; voor zover ik weet zijn de grafische kwaliteit en de vliegeigenschappen vrij goed. Dat geldt ook voor Milviz maar die bouwt alleen militaire vliegtuigen.
Vertigo Studios levert redelijke grafische kwaliteit; de vliegeigenschappen zijn matig.
Aeroplane Heaven bouwt alleen warbirds en vintage. Er is een PA-23-250 maar die ken ik niet; die is er alleen voor FSX Steam Edition.
Er zijn meer bouwers van vliegtuig add-ons, maar daar heb ik niets van en daar ken ik de kwaliteit dus niet van.

Het is altijd verstandig om uit te zoeken hoe oud een payware add-on is. Meestal worden oude add-ons goedkoop aangeboden omdat de kwaliteit ver achterblijft bij die van nieuwe add-ons. Maar soms betaal je voor oude add-ons met grafische eigenschappen anno 2007 de volle mep. Die zou ik dan maar niet kopen.
Reviews zijn vrijwel nooit objectief en daardoor meestal te positief. Als je weinig geld hebt en je wilt een dure add-on kopen, kun je altijd op dit forum vragen naar ervaringen van anderen.

Succes met het zoeken naar een mooie laagdekker!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

Frisian
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Frisian » 09 nov 2017, 13:08

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties met tips en aanbevelingen. Ik ben voor de A2A Cherokee gevallen en heb deze aangeschaft. Een prachtig toestel! Van binnen is deze super realistisch met mooie vc.

Hij vliegt erg realistisch en bovendien zit er op de grond nog een maintenance hangar bij. Kostte even wat moeite om dit uit te vinden, maar als je het eenmaal weet is het een erg fijn toestel.

Ik vlieg nu nog een beetje op se simpele manier (trottle, flaps e.d. op de joystick), maar ik zocht een een toestel met goede vc om later ook op vc te kunnen vliegen met alle procedures e.d. Dat heb ik in dit toestel gevonden.

Tot slot, heeft iemand ervaring met de Socata Trinidad van JF of Lionheart? Ik heb gehoord dat in de Trinidad van Lionheart standaard een Martinair Flight Academy livery zit, zit deze ook in de Trinidad van JF?

Alvast bedankt allemaal!
The Flying Dutchman

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 09 nov 2017, 19:06

Met de A2A Cherokee heb je een keuze gedaan waar je veel plezier van zult hebben en waar je ook veel van zult leren! Je zult al veel opsteken van het goed bestuderen van de manual die je bij deze add-on gekregen hebt. Met wat zoeken kun je soms een manual vinden van het echte vliegtuig.

Ik neem aan dat je gelezen hebt dat je steeds de nieuwste Accu-Sim update moet installeren. Er wordt regelmatig een nieuwe update uitgebracht en daar kunnen weer verbeteringen in zitten voor de Cherokee.
Verder raad ik je aan om regelmatig op het forum van A2A Simulations te lezen. Daar is een aparte rubriek voor de Cherokee. Niet alleen vind je er antwoorden op vragen over de Cherokee maar er zijn ook Real Life piloten die het forum bezoeken en waar je ook veel van kan leren.

En kijk ook eens hier, waar je repaints kunt vinden voor je Cherokee!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

Plaats reactie

Terug naar “Freeware Addon's FSX”