NL2000 Scenery voor Nederland v 4 voor FSX

Vragen en antwoorden betreffende "Freeware"

Moderator: Moderator-groep

Re: NL2000 Scenery voor Nederland v 4 voor FSX

Berichtdoor arno op 15 jun 2015, 08:44

Gisteren is er weer een nieuwe installer ( v 4.066) uitgebracht. Wil je deze installeren dan eerste de oudere versie verwijderen.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor phmak op 09 nov 2015, 12:39

Op onze website staat vermeld, dat wij van verschillende scenery onderdelen van NL2000 updates hebben uitgebracht met versie 4.07. Tevens is er een nieuwe installer beschikbaar en werkt ook in P3Dv3. Voor meer informatie, zie onze website : http://www.nl-2000.com .
Joop Mak
NL2000 team
phmak
Controller
Controller

Berichtdoor arno op 09 nov 2015, 13:35

Installer is 4.068. Is dat juist, en niet 4.07? Bedankt voor de info
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor phmak op 11 nov 2015, 09:51

Hi Arno

Ja dat klopt, de nummering van de installer heeft niets te maken met de nummering van de update versies van de scenery zelf. 0.68 en .07 is gewoon toeval.

groeten
Joop Mak
NL2000 team
phmak
Controller
Controller

Berichtdoor henedu op 13 apr 2016, 12:20

Ik ben een ILS landing aan het oefenen en dat lukte in het begin voor geen meter.
Nu heb ik gelezen dat het door de ILS van Valkenburg komt.
Dit lukt mij door EHVB in de scenery library uit te vinken.maar nu kent FSCommander het ook niet.
Ze hebben het er over om EHVB-Closed te activeren, maar dat is een bericht uit 2014.
Bovendien kent de laatste versie van NL2000 geen EHVB-closed, zoals in de oudere versies van NL2000.
Maar gelukkig kan ik met VFR wel erheen vliegen en landen.
Is het niet mogelijk om in de bgl file van Valkenburg de ILS info weg te halen en alles bij het oude te laten ?

Nog iets: ... de PAPI van EHRD is pas zichtbaar op 1.2 mijl bij helder weer. Is dat normaal ? Bovendien lijkt het alsof de lampen ietsjes in de grond zijn gezakt. Ik gebruik versie 4.
Afbeelding
henedu
Controller
Controller

Berichtdoor phmak op 05 jun 2016, 16:57

Het NL 2000 team is constant bezig om zijn scenery en vliegvelden te optimaliseren.
Tevens wordt er gewerkt aan het geschikt maken van de NL2000 addon scenery in P3Dv3.
Het team heeft nu voor een aantal onderdelen updates in de vorm van versie 4.08 uitgebracht.
Het betreft de velden , Axel, EHAL , EHBD, EHBK , EHDL , EHDR , EHEH , EHGG , EHGR , EHHO , EHHV ,
en Middenmeer . Tevens is voor het AI traffic een FSX en P3D versie gemaakt.
De NL2000 library is ook vervangen en voor het geheel is nu de vernieuwde installer versie 4.0.74 nodig.
De handleiding is ook op onderdelen aangepast.
Een en ander is uitgebreid getest , maar het team roept gebruikers op,
om eventuele nog aanwezige bugs te melden via het forum.
Her team is nog bezig met EHAM, EHOW en EHST.

Joop Mak
NL2000 team
4 juni 2016
www.nl-2000.com
Joop Mak
NL2000 team
phmak
Controller
Controller

Berichtdoor arno op 05 jun 2016, 18:52

phmak schreef:Het betreft de velden , Axel, EHAL , EHBD, EHBK , EHDL , EHDR , EHEH , EHGG , EHGR , EHHO , EHHV ,
en Middenmeer . Tevens is voor het AI traffic een FSX en P3D versie gemaakt.

Mag ik als aanvulling voor velden nog geven: EHDP ( De Peel)
en Fireworks is ook geupdate naar 4.08
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 05 jun 2016, 19:10

Bij "saved flights" staan nu dubbele vermeldingen :mrgreen: Kan helaas op dit moment nog geen plaatje tonen.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 05 jun 2016, 22:11

Joop is het niet verstandig om op het forum ( van NL2000) ook de melding naar 4.08 te maken? Tot op heden kom ik het nog niet tegen.
Veel gebruikers ( hier ook) komen bijna nooit op de website ( maar gaan rechtstreeks naar forum) en missen dus de updatemelding.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 06 jun 2016, 17:25

arno schreef:Kan helaas op dit moment nog geen plaatje tonen.

Hier alsnog het plaatje:
Afbeelding
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor phmak op 09 jun 2016, 09:28

Arno
Ik heb dat verschijnsel niet, maar we gaan het bekijken.
Ten aanzien van de bekendmaking hebben we veel nieuwssites ingeschakeld en de aankondiging op onze site.
Om dan ook nog eens op het forum dezelfde tekst te zetten, lijkt ons overbodig. Dat hebben we in het verleden ook nooit gedaan.

groeten
Joop Mak
NL2000 team
phmak
Controller
Controller

Berichtdoor arno op 10 jul 2016, 07:06

phmak schreef:Arno.Ik heb dat verschijnsel niet, maar we gaan het bekijken.

Joop,Is hier al meer duidelijkheid over? ( dubbele save flights?)

Zijn er meer gebruikers die dit herkennen?
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor uiver op 25 nov 2016, 15:44

hallo. wie kan mij helpen? ik heb fsx en de nederlandse scenery geladen heel mooi.m,aar by middenzeeland airport kan ik geen vliegtuigen krijgen.ik kan ook niet inloggen bij deze site al vanaf het begin toen ze nog enkel de eerste versie hadden van nl 2000 ikkrijg ook geen antwoord van deze site. bij voor baat dank. oja ik probeer fs duchts in te loggen maar dat kan ook niet al 3 jaar niet meer. groeten van uiver
uiver
Observer
Observer

Berichtdoor arno op 25 nov 2016, 15:47

uiver schreef: oja ik probeer fs duchts in te loggen maar dat kan ook niet al 3 jaar niet meer. groeten van uiver

Als je op dutchfs niet kon inloggen dan had je ook geen bericht kunnen schrijven. Dus ben je wel ingelogd.
Heb je wel de "traffic" van NL2000 ( v 4.08) geinstalleerd? En ook de laatste versie ( 4.07) Midden Zeeland? Misschien is er alleen maar statische traffic? Want ik zie wel een 1 a 2 statische vliegtuig staan bij een hangar. Ik zie ook wel auto's en vrachtwagens (verkeer) op de grote weg langs het vliegveld.
Is er in de week wel actief vliegverkeer daar, misschien wel op zaterdag en/of zondag?
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor phmak op 20 dec 2016, 15:23

Het NL2000 team heeft weer een aantal updates voor de NL2000 scenery uitgebracht. Dit onder versie nummer 4.09.
De meest aansprekende update zit in de toevoeging van autogen gebouwen en huisjes in de scenery.
Daarnaast zijn van een aantal airports verbeterde versies uitgekomen.
In EHGR is een betere framerate wijziging, in EHRD en EHEH zijn de nummering van exits en taxisigns aangebracht.
Voor EHKD is een compleet nieuwe layout van platform en taxiways gemaakt. EHOW heeft een extra taxiway en EHST
heeft een complete makeover gekregen.
Ook zitten in de NL2000 libraries aanpassingen en NL2000-3D zijn met name
in de Amsterdam Zuidas nieuwe panden neergezet.
Voor de installatie is de nieuwste versie 4.076 van de installer nodig. Ook is de handleiding aangepast.

Downloads via : www.nl-2000.com
Joop Mak
NL2000 team
phmak
Controller
Controller

Berichtdoor René Bruggink op 20 dec 2016, 18:47

Hoi allen,
Na het downloaden en voor dat je gaat installeren je virus scanner uit zetten
Mijn avast scanner zag een virus en verwijderde de installer meteen moest hem opnieuw downloaden
Ook als je de installer opstart om de rest van de bestanden te installeren virus scanner uitzetten

Groeten René
Intel Core I7 4970K 4.4GHz /8 GB DDR 3/Msi Geforce GTX 970 /2x Samsung 22" schermen/1 WD 1 TB hardeschijf 2x Samsung 250 GB SSD schijf/Windows 10 64 bit/ 7x Go Flight modules Toshiba laptop Intel Core i5 2.67Ghz Saitek pro flight yoke CH pro pedals
René Bruggink
Controller
Controller

Berichtdoor arno op 12 jan 2017, 11:53

Bericht op het forum van NL2000. Inzake gebruik NL2000 en FlyTampa

Gebleken is, dat tijdens de installatie van FlyTampa Amsterdam de default.xml (van de autogen) in zowel FSX als P3D wordt aangepast en dat is op zich geen probleem maar wordt dan opgeslagen in een andere encoding. Hierdoor is onze installer niet meer in staat om bij het herïnstalleren van de NL2000 library het default.xml bij te werken. Je ziet dat in een foutboodschap. Waarom men dat gedaan heeft is een raadsel, maar wij zullen proberen onze installer aan te passen om alsnog met dit fenomeen te kunnen omgaan.

Ook moeten de NL2000 items 3D en heliports in de library boven de FlyTampa komen anders vallen gebouwen en de heliport Amsterdam weg,

Joop/NL2000team
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 22 mei 2017, 12:22

Forum en website van NL2000 hebben een nieuwe layout. De website is nog "in opbouw"
https://www.nl-2000.com/forums/
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Lowigiej op 15 sep 2017, 19:34

hallo iedereen ik heb een paar dagen geleden nl2000 scenery gedownload bij groningen werkt alles perfect maar bij maastricht en eindhoven mis ik de papi lights enig idee hoe ik dit kan oplossen?

mvg
Lowigiej
Observer
Observer

Berichtdoor arno op 15 sep 2017, 20:24

Een antwoord gaf ik in: viewtopic.php?f=21&t=20823
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 31 okt 2017, 17:59

In ons onderdeel FSWeekend 2017 heeft Joop Mak het onderstaande aangekondigd:

phmak schreef:Dit was het bericht :
Het NL2000 team is constant bezig de bestaande NL2000 scenery aan te passen en te verbeteren.
Deze keer brengen zij ter gelegenheid van het FSweekend in het Aviodrome opnieuw diverse nieuwe packages uit onder versie 4.10.
De belangrijkste aanpassingen zijn :
We plaatsten in de haven van Rotterdam het oude HollandAmerikaLijn schip de SS Rotterdam. In Amsterdam zijn gebouwen toegevoegd aan de ZuidAs.
De heliport van HeliHolland is verbeterd en de verdwenen hangar op RotterdamDenHagueAirport EHRD is weer terug.
Hoogeveen EHHO kende een wijziging van baannummering en op GroningenEelde EHGG zijn diverse objecten toegevoegd.
Het vliegveld Teuge EHTE is nu ook zichtbaar in P3D.
Op de velden EHEH en EHBK zijn de ontbrekende PAPI's toegevoegd. EHKD heeft nu verbeterde nieuwe baanverlichting.
Om de verschillende 4.10 packages te installeren, moet gebruik worden gemaakt van de nieuwe installer 4.0.80.
Hoewel het ook duidelijk vermeld staat in de nieuwe handleiding: De installer moet als "ADMINISTRATOR" worden geïnstalleerd en de
nl2 packages zelf moeten door de installer ook als "ADMINISTRATOR" worden geïnstalleerd.
Alle bestanden kunnen voor het FSweekend worden gedownload op de website : https://www.nl-2000.com/
Wij wensen alle gebruikers happy flying boven Nederland.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 03 nov 2017, 17:35

Op de site van NL2000 is inmiddels een aankondiging geplaatst voor een nieuw(ere) versie. De nieuwe installer 4.080 is inmiddels te downloaden.
De nieuwe pakketten ( versie 4.10) zijn nog niet zichtbaar.

edit:
Ook de nieuwste pakketten zijn nu te downloaden.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 26 dec 2017, 22:14

Op NL2000 is als kerstkado versie 4.11 en een nieuwe installer 4.082 uitgebracht.

Ik geloof dat alle vliegvelden ( geen provincies) zijn aangepast.
arno
Site Admin
Site Admin

NL2000 problemen: een landschap wel 3D gebouwen en education

Berichtdoor klokkie op 05 jan 2018, 20:02

Hallo

Ik heb een probleem met NL2000. Ik heb wel de 3D gebouwen en Education maar ik mis de airports, het landschap etc.
Wel staat in de scenery list alles aangevinkt en bovenaan.
Ook bij de installer zit alles erin.

Weet iemand in welke richting ik het moet zoeken?

Groet,
Tim
klokkie
Observer
Observer

Berichtdoor arno op 05 jan 2018, 22:44

Ben je begonnen met alles als "administrator" te installeren. En als eerste de "libraries" ( ook natuurlijk als administrator) geinstalleerd?
arno
Site Admin
Site Admin

Vorige

Keer terug naar Freeware Addon's FSX