Virtual Cockpit in TDS 737-800

Vragen en antwoorden betreffende "Freeware"

Moderator: Moderator-groep

Virtual Cockpit in TDS 737-800

Berichtdoor Ivory op 31 jan 2018, 22:03

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier; na jaren FS2002 en FS2004 (ben van bouwjaar 1958 en fanatiek flightsimmer) ben ik eindelijk (na aanschaf nieuwe PC) overstag gegaan naar FSX en het bevalt "redelijk". Het grootste probleem wat ik tegenkom is de installatie van addon-vliegtuigen; ik was een hele tijd op zoek naar de 737-800 van Transavia en heb nu de TDS basepack + een Transavia livery geïnstalleerd. Ziet er erg leuk uit (heb er nog niet mee gevlogen....) maar ik krijg dus de VC niet zichtbaar. Typisch is dat ik op hetzelfde basepack een Corendon Livery heb gezet die wel de VC laat zien. Ik heb er nu al een uurtje of wat op zitten zoeken (vooral de verschillende texture- en model files vergeleken) maar ik kom er niet uit. Ik heb het model cfg aangepast, heb bestanden gekopieerd vanuit de standaard 737-800 van FSX maar niets help. Als ik in de Transavia livery kies voor Virtual Cockpit krijg ik de achterkant van het neuswiel te zien... en op zeker moment had ik dus het model cfg aangepast (inclusief het bestandje B737_800_interior.mdl in de modelmap gekopieerd) maar toen was het hele vliegtuig verdwenen. Kortom mijn vraag: hoe krijg ik in een extra texture in het TDS basepack 737-800 (in dit geval dus de Transavia livery) de VC zichtbaar? Verder lijkt deze TDS Transavia 737-800 er heel mooi uit te zien, maar ojee, wat zou ik graag ook de VC kunnen kiezen. Alvast enorm bedankt voor jullie support!
Ivory
Observer
Observer

Re: Virtual Cockpit in TDS 737-800

Berichtdoor FlipS op 01 feb 2018, 21:27

Ik weet niet wat er bij jou mis is gegaan. Ik ben gaan zoeken naar dit vliegtuig. Ik kon het base pack zo gauw niet vinden. Het eerste wat ik vond was het complete vliegtuig in de livery van Southwest Airlines op Simviation. Die heeft een VC.
Je kunt nog een keer proberen het download-bestand opnieuw uit te pakken, liefst niet met Windows maar met 7Zip of JZip. Vergelijk de bestanden met wat je in FSX installeerde.
Is er geen verschil (zodat je nog steeds geen VC hebt), kijk dan even welk model de Transavia repaint nodig heeft. In het pakket van Simviation dat ik downloadde zitten twee model-mappen: model.BE--P1W2 en model.BE--P1W3. Als dat dezelfde zijn als voor de Transavia repaint, dan zou je dit pakket van Simviation kunnen downloaden en dan de Transavia toevoegen (en eventueel die van Southwest Airlines verwijderen).
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor arno op 01 feb 2018, 22:23

De basis 737-800 in/van FSX heeft toch ook een VC. Daar zou je toch ook de repaint van Transavia aan kunnen plakken?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 01 feb 2018, 22:32

De TDS (Tenkuu Developers Studio) zou een eigen model hebben; het is niet zeker dat dat overeenkomt met het default model.
De VC van de TDS 737-800 is van Alejandro Rojas Lucena/FSND. Eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil met de default VC maar de TDS versie heeft een werkende FMC.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor PeterL op 02 feb 2018, 10:20

Het probleem bij dit soort freeware pakketten is dat de later gemaakte repaints niet altijd uitgaan van hetzelfde model. Als de maker van de repaint er niet bij vermeldt welk model er is gebruikt loop je tegen dit soort problemen aan. Mogelijk moet het texture.cfg uit de map texture naar de betreffende paint overgezet worden of zit er toch verschil in het model.cfg in de map model. Voor een kennis ben ik uren bezig geweest om veschillende Project Airbus repaints te installeren. Eerst een compleet vliegtuig met een werkend default vc gebruikt, daarna een paint geinstalleerd met als resultaat geen vliegtuig, maar wel de schaduw op het platform. Of een vc waar niets werkt. Daarna de 737 van Project Opensky geprobeerd, met hetzelfde resultaat. De ene repaint werkt wel, de volgende klopt weer niet. Uiteindelijk heb ik de default 737 van een panel met FMC voorzien, plus V-speed callouts tijdens de start en altitude callouts tijdens de nadering.

Misschien kom je hier mee verder:

https://www.flightsim.com/vbfs/showthre ... S-737-MAX8

Sukses
PeterL
Instructor
Instructor

Berichtdoor Ivory op 02 feb 2018, 16:12

Ontzettend bedankt allemaal, ik ga jullie tips uitproberen en laat het weten!
Ivory
Observer
Observer

Keer terug naar Freeware Addon's FSX