ADE voor beginners

Plannen om een scenery te bouwen? Dit is de plek voor vragen en het tonen van de resultaten!

Moderator: Moderator-groep

Re: ADE voor beginners

Berichtdoor FlipS op 05 nov 2012, 10:46

Zoals ik het begrijp (en ik kan er naast zitten want ik ben nog volstrekte leek op dit gebied) kun je wel objecten toevoegen. Daar wordt dan een extra bgl-bestand voor gemaakt. Aanwezige objecten zouden niet verplaatst of verwijderd kunnen worden. Inderdaad lukte het mij wel om objecten toe te voegen, maar als ik toch al niet tussen vliegtuigen door kan, heeft het natuurlijk weinig nut om daar nog meer vliegtuigen te gaan neerzetten.

Wat waarschijnlijk wel kan, maar dat is veel werk, is alle objecten opnieuw plaatsen en daarna het oorspronkelijke object_placement.bgl-bestand verwijderen. Ik schat dat ik dan met EHLE toch zeker een dag werk heb; iemand met routine zal het sneller klaar hebben.

Misschien nog een mogelijkheid die me werd gesuggereerd (maar die ik niet geprobeerd heb omdat ik gisteren voor niet teveel geld 3 Aerosoft vliegvelden kocht waaronder EHLE), is de objecten die in de weg staan, onderdrukken met een exclude.bgl. Dan zouden diezelfde objecten op een andere plaats gezet kunnen worden. Omdat ze dan dubbel in het vliegveld zitten (maar enkel zichtbaar zijn) zou het vliegveld wel iets zwaarder worden voor de frame rate.

Overigens heeft het Aerosoft EHLE vliegveld ook wat problemen (de andere 2 heb ik nog niet bekeken) die ik wellicht met ADE kan corrigeren. Eén van die problemen is kennelijk specifiek Aerosoft en een vraag daarover ga ik in die rubriek zetten.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3176
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: ADE voor beginners

Berichtdoor FlipS op 07 nov 2012, 17:17

Helemaal begrijpen doe ik het toch nog niet. Als .bgl-bestanden niet gewijzigd zouden kunnen worden, O.K.
Maar dan zou het op zijn minst mogelijk moeten zijn om de handmatige methode die ik hiervoor noemde (exclude en hetzelfde object op een andere plaats toevoegen), binnen ADE te doen. Dat is toch de functie van ADEX bestanden?

Ik ga maar meteen weer verder met de volgende vraag. Ik heb nu dus een paar Aerosoft vliegvelden. Op twee daarvan heb ik geen gras. Ik heb die vraag al onder de rubriek Commercial add-ons - Aerosoft gesteld, maar wellicht kan ik dit probleem met ADE oplossen.
Hoe krijg ik gras tussen de runway en de taxibanen? Kennelijk hebben deze vliegvelden (EHLE en EHRD) een eigen ondergrond die andere afdekt.
Deze ondergrond is veel te groot waardoor bijvoorbeeld de bomen van het natuurgebiedje oostelijk van EHLE verdwijnen. Hoe maak ik de ondergrond kleiner?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3176
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: ADE voor beginners

Berichtdoor greencan op 07 nov 2012, 19:03

Ik ben niet bekend met scenery van Aerosoft, maar je zou wat het gras betreft het volgende kunnen proberen:
Op de plaats waar het gras moet komen maak je een polygon. Dubbelklik. Dan: Type landclass/tag grass. (Dit is dus standaard FSX gras).
En vanzelfsprekend moet de addon scenery een hogere prioriteit krijgen dan de Aerosoft scenery.
Maar dit is te simpel en dat bedoel je dus waarschijnlijk niet.
Exclude voor een object werkt volgens mij niet. Je kunt het object wel deleten of verplaatsen en klonen, maar niet onzichtbaar maken door er een exclude polygon overheen te trekken. Wel werkt dat voor autogen-objecten.
Afbeelding
Avatar gebruiker
greencan
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 3378
Geregistreerd: 06 jan 2007, 01:12
Woonplaats: Castricum

Re: ADE voor beginners

Berichtdoor greencan op 13 feb 2013, 08:39

ADE 1.55 is inmiddels uit.
Lees hier de informatie over deze versie: http://www.fsdeveloper.com/forum/showth ... p?t=424936
Download via deze link: http://www.mediafire.com/?77tgh6bg4gieiq0
Afbeelding
Avatar gebruiker
greencan
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 3378
Geregistreerd: 06 jan 2007, 01:12
Woonplaats: Castricum

Re: ADE voor beginners

Berichtdoor greencan op 14 dec 2013, 14:45

Afbeelding
Avatar gebruiker
greencan
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 3378
Geregistreerd: 06 jan 2007, 01:12
Woonplaats: Castricum

Re: ADE voor beginners

Berichtdoor greencan op 01 jan 2014, 19:54

Ter informatie:

After more than a week the registrars for http://www.fsdeveloper.com have still not sorted out the problem with the domain despite our efforts (Thanks Arno and Lefteris) to deal with them. We certainly do not recommend Joker.com as a registrar - their customer service is dreadful.

As an alternative we have set up a new domain http://www.fsdeveloper.org This is now operational and folks are beginning to be able to use it.

We will retain http://www.fsdeveloper.com and move it to another registrar just as soon as Joker.com take it out of hold


Jon
Afbeelding
Avatar gebruiker
greencan
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 3378
Geregistreerd: 06 jan 2007, 01:12
Woonplaats: Castricum

Re: ADE voor beginners

Berichtdoor greencan op 29 jun 2014, 21:07

Weer wat info:

Out of Memory Errors

We are seeing more of these errors with recent versions of ADE. It is quite common to think that this is related to the total memory that you have and wonder why such an error can arise when you have 8 or more Gb of memory. The problem is that the error is not actually related to the total memory that you have but to the amount available to ADE and how fragmented this is:

<em>An out of memory exception is thrown whenever the .Net runtime fails to allocate the memory that was just requested - this could be because the machine has run out of physical memory and the swap file is disabled (or the machine has run out of disk space), or it could be because the virtual memory space of the process is too fragmented to allocate the desired block of memory (which can happen when working with large objects). </em>

Over the years ADE has added new functions and there are some very big projects out there. The introduction of features like the custom ground objects is also adding new objects into the project. We are aware of this issue and are actively looking for ways to reduce the memory needed by ADE and also to 'predict' when it might be about to run out of memory. This is not easy however and may take a bit of time - out of memory can occur pretty much anywhere in the application depending on the state of the memory at the time and whether there is enough to allocate to a big object or complex process. So the place where the error actually arises may not be the real cause.

New Beta

This is just a note that we are getting close to releasing a new beta. This is the start of the next major update and should be released within the week. The first new feature covers project specific settings. This allows users to define where they want to save and compile to on a project by project basis. It also allows more user control over whether to save the source XML and where to save it. The compiling engine has been re-written to make it easier for more customized compiling options in the future. We have also tried to improve the way that ADE handles 'black box' library objects.

Jon

ScruffyDuck Software
Afbeelding
Avatar gebruiker
greencan
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 3378
Geregistreerd: 06 jan 2007, 01:12
Woonplaats: Castricum

Re: ADE voor beginners

Berichtdoor greencan op 11 sep 2014, 22:14

Laatste bericht van Jon:

We are pleased to announce that the next version of ADE is almost here. We have today released what we hope is the final code for Version 1.65. Whilst this is still subject to change the functionality is fixed and the code is deemed to be stable. We expect some bugs to appear (as they always do even for production versions). The new documentation is in production but most of the new features are covered on the on-line help site. Full details of the new version and a download link are available from this link: http://www.fsdeveloper.com/forum/thread ... le.431413/

There are a number of small enhancements and bug fixes as well as the following major new features

Project specific properties. These allow you to set different paths and settings by project file. We realize that not everyone will want to use these so we have tried to make them as non intrusive as possible in that case
Multi-edit for all objects types and groups of objects. Past versions of ADE have limited the editing of multiple objects to just taxiways and parking. Now you can select any group of objects from a list or the display and edit the properties they have in common
Conditional compile. Part of project properties is an expansion of compile options. For those with a ProKey it is not possible to decide which groups of objects to compile - e.g the airport, the terrain and/ or the ground polys. There is also a new feature that means you can elect not to compile objects on an object by object basis. This can be useful if you are creating more advanced airport or overlays
The ability to change the identification data of an airport such as name, city, state and so on. This is only possible with bgl files loaded before the stock airport and we have extended the change altitude function to include the identification data
New Lister. We have entirely changed the listing tool. This now allows users to re-arrange the way in which lists are displayed and have ADE remember. You can have a different arrangement for each list type including which columns to display and how to group the items in the list. It is also possible to filter the lists to quickly find the item(s) you want.
Search projects. With the introduction of project properties it is now possible to search through your collection of project files by different criteria and see where they are duplicated or where you have several files for one airport. This feature is not retrospective since it does rely on the project settings data
Import Settings from an older version. When we release a new version of ADE it is usually installed separately from existing installations. In the past we offered