Milviz F-4E Phantom II

The Military Corner. Questions and answers about the Warbirds, but... in Peacetime!!

Moderator: Moderator-groep

Milviz F-4E Phantom II

Berichtdoor greencan op 22 nov 2014, 18:21

Eindelijk!
Ik heb lang geduld moeten hebben, maar nu dan toch...
Nog wel een Beta-versie, maar dat gaat wel goedkomen bij Milviz. http://www.milviz.com
Pure nostalgie. Ik spotte op Soesterberg -EHSB- in de jaren 1966-1973.
Mijn fotospulletjes waren volgens de maatstaven van nu maar van simpele kwaliteit, ach..
Scholier, 16 jaar, van De Bilt naar Soesterberg op de brommer, prachtige tijd.
Eerst de Phantoms, later de Eagles (F-15).
De F-15's waren wel aardig, maar de F-4's zijn nog altijd mijn favoriet.
De agressieve uitstraling, het geluid..Kippenvel.
Om een indruk te geven hierbij een fotomontage van een 'echte' en een FSX variant.
Er is wat ge-photoshopt, maar het gaat om het idee natuurlijk.
Dankzij het NL2000-team is EHSB voor mij toegankelijk geworden. Vanaf de spottersplaats zag je niets van de bunkers, er kwamen alleen maar veelbelovende geluiden vanaf de linkerkant.
NL2000 is zo natuurgetrouw dat ik mijn F4 op ongeveer dezelfde plaats heb kunnen zetten als bij de originele foto.

Afbeelding

Voldoet de F4 van Milviz aan de verwachtingen?
Ja!
De graphics zijn prima, het geluid is geweldig en de beleving is optimaal, voor mij in ieder geval!
Op details kan ik wel ingaan als daar vragen over komen.
:dup:
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Re: Milviz F-4E Phantom II

Berichtdoor FlipS op 23 nov 2014, 10:20

Lijkt me een interessant toestel maar ik ben natuurlijk altijd benieuwd hoe de kwaliteit zich verhoudt tot bijvoorbeeld de straaljagers van Dino Cattaneo of de F-16 van Aerosoft.
Het eerste wat me opvalt is dat de banden in het asfalt zakken. Als dat consequent gebeurt, moet je de hoogten in de contactpoints iets vergroten. Geen gezicht anders. Maar soms lost het automatisch op als je een eindje gaat taxiën.
BTW: heb je de FS toch weer geïnstalleerd?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor greencan op 23 nov 2014, 10:50

Antwoord op de laatste vraag: Ja. Uren werk, dat wel.. :mrgreen:
Voor een goede vergelijking van de diverse jagers zullen we nog even geduld moeten hebben: Veel systemen werken nog niet. Zie de Milviz site voor details.
De banden zakken niet weg. Dat het hier zo lijkt zal te maken hebben met de positie van het screenshot.
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor greencan op 16 dec 2014, 22:21

Inmiddels heeft Milviz een update uitgebracht.
De eerste download kwam met 7 liveries.
De update voegt er nog 21 aan toe, waaronder de Wolfhounds die vlogen vanaf Soesterberg.
Een uninstall is niet nodig, gewoon de exe. uitvoeren.
Dat staat niet bij de toch wel zeer summiere info.
Wel is er nu een uitleg voor de startup, die zit in de e-mail die je krijgt van Milviz.
Met shift-2 krijg je een panel met knopjes die je op 'ON' moet zetten, daarna de normale procedure.
Verder werken er wat meer displays in de VC dan eerst, maar die heb ik niet nodig.
De paints (het merendeel) zijn van Zsolt Beleznay. Ik hoop dat hij goed is betaald voor zijn werk, want hij zal nu wel in een rusthuis zitten. Wow! Wat een werk...
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor PeterL op 17 dec 2014, 10:06

Met flightsim heb ik me nog nooit bezig gehouden met de militaire luchtvaart, hoewel ik voor ik me met FS ging amuseren behoorlijk fanatiek gespot heb. Goed mogelijk dat we ooit naast elkaar gestaan hebben, daar op die spottersplek. Zijn er ooit Seymour Johnson F-4's hier in Nederland geweest ? Ik kan er in mijn gegevens niets van vinden en ik miste toch weinig deployments in die tijd.
Ik denk steeds vaker dat ik het toch eens moet proberen als ik zo'n bericht als dit lees en die foto's zie.

dan heb je dit waarschijnlijk ook al gezien:

http://www.sim-outhouse.com/sohforums/s ... -100D-(WIP)

M.vr.gr.
Peter
PeterL
Instructor
Instructor

Berichtdoor greencan op 17 dec 2014, 11:15

De enige F4's die ik gezien heb die afweken van de CR waren een ZR en wat duitsers.
Geen SJ dus, helaas..
De Sabre van Milviz kende ik al van Simmarket, maar een review daar hield me tegen om hem aan te schaffen.
Samen gespot zonder het te weten, zou zomaar kunnen!
Speciaal voor jou nog dit screenshot:

Afbeelding

en de echte:
Afbeelding

Edit: Als ik toen had geweten dat er ooit nog zoiets zou ontstaan als Fs en Dutchfs had ik de zaken wel heel anders aangepakt. Als, als.. Daar kopen we niets voor. :oops:
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Prefix op 17 maart 2015, 17:15

dat zietr er goed uit
mijnalbum.nl/Album=EFD6FF47 My Photos!

Afbeelding
Prefix
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor greencan op 06 jul 2015, 14:20

De 4e juli -vast geen toeval? kwam de final versie van de F4e uit. Ik kreeg een mail van Milviz met een link om hem te downloaden. Geen extra kosten. Wel en paar dingetjes die wat aandacht verdienen.
De file bestaat uit een zip bestand. Ge-unzipt levert dat een .exe bestand op, een installer.
Die werkt voortreffelijk, alles gaat automatich naar de juiste plaats: simobjects/airplanes/Milviz Phantom II.
Als je die milviz map opent, staat bovenaan de map Documents. Daarin zitten twee handleidingen.
De eerste is nu even van belang, want daarin staat hoe je moet installeren. Te laat dus, het is al gebeurd!
In ieder geval virusscanner uitschakelen en installeren als administrator.
Daaarom heb ik maar een nieuwe installatie gedaan, je weet maar nooit.
Nu eens kijken wat we hebben.
Oeps! Alle oude liveries weg, twaalf andere ervoor in de plaats.
Op de Milviz site staat echter wel een free livery pack, en daar zitten ze gelukkig bij.
De handleiding verder doorlezend blijkt dat de drag-chute nu onder een button of toets te programmeren valt. (Allerlei andere functies ook trouwens).
Handig, want als je dat vanuit de VC wilt doen schiet je meestal van de baan af...
Dat programmeren moet met de desktop ACM (configuratie manager). Maar waar zit dat ding? De handleiding spreekt over een icoontje op de desktop, bij mij niets dus.
Hij blijkt te zitten in een map 'Milviz/F4E' in de hoofddirectory: Microsoft Flightsimulator X.
Chute geprogrammeerd, en nu eens testen.
Schitterend!
We hebben nu ook eindelijk smoke!
Maar: Het neuswiel werkt niet. Dat moet ook geprogrammeerd in die ACM.
Bij Flightcontrols/misc controls.
En daar gebeurt iets verwarrends: Hij ziet de voetpedalen niet!
Na een behoorlijke tijd prutsen blijkt het volgende:
Je moet gewoon een toets of een schakelaar programmeren. Door die om te zetten schakel je de besturing van je neuswiel met de voetpedalen in of uit.
Het is maar een weet...
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor greencan op 08 jul 2015, 23:16

Inmiddels weer een behoorlijk aantal uren testen en uitzoeken achter de rug.
En alleen nog maar bezig geweest met basics, die wil ik altijd eerst goed beheersen alvorens mij verder te verdiepen.
Er zullen ongetwijfeld nog allerlei snufjes zijn die me van mijn stoel doen vallen, maar zover kom ik helemaal niet.
Ik overweeg op dit moment de vorige versie ( 1.150327) terug te zetten en deze (1.150704) te laten voor wat het is tot er een patch of update komt, want wat er nu gebeurt bevalt me totaal niet.
Smoke -mooi hoor!- en een goed werkende dragchute kunnen mijn ergernis over een paar belangrijke zaken niet wegnemen.
1) De handleiding.
Die bestaat uit een zeer summier overzicht van wat zaken die ik eigenlijk niet nodig heb om een normale vlucht te maken. Voor de rest wordt verwezen naar een tweede pdf, een originele flightmanual uit 1975, 482 pagina's.
Een absolute aanrader voor de liefhebbers van grafieken, dat dan weer wel...

2) De ACM. Duidelijk nog in de kinderschoenen, want vol met fouten. Zaken waarop geklikt zou moeten kunnen worden klikken niet, of soms wel. Toewijzingen van functies werken soms wel, soms niet als het om randapparatuur gaat.
Toewijzingen aan het toetsenbord werken gelukkig wel.

3) De autopilot. In dit type toestel mag je geen geavanceerde autopilot verwachten, en die is ook niet nodig. Een altitudehold is voor mij voldoende. In de 1.150327 versie werkte dat voortreffelijk, zelfs in combinatie met mijn Saitek Pro Flight Multi Panel.
In versie 1.150704 doet de multipanel niets meer. Nog niet erg, dan gewoon bediening vanuit de VC.
Dat werkt totdat je de autopilot uitschakelt. Het hoogteroer werkt dan niet meer goed en je schiet als een raket omhoog.
Push forward werkt nauwelijks, en je belandt uiteindelijk in een stall waaruit niet te recoveren valt.
Ik schoot eens door naar 52.000 ft, raakte in de stall, vervolgens een spin, viel terug naar de aarde en dat met een snelheid van 52 knots...
Oplossing: Autopilot niet gebruiken.
Hmmm...
:down:
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 09 jul 2015, 08:49

Het is inderdaad jammer dat dit product niet 'af' is. Er zitten wel vaker kleine tekortkomingen in nieuwe add-ons of updates maar dit lijken er wat veel. Ik zou niet direct weten hoe je deze tekortkomingen kunt oplossen. Je zou misschien wel een compilatie kunnen maken van oude en nieuwe onderdelen maar dan moet je uitzoeken wat wel en wat niet met elkaar samenwerkt.
Ik heb van Milviz alleen de Lockheed P-38 Lightning (civilian version). Daarvan werkt alles op zich wel goed maar de flight dynamics zijn ondermaats. Ik laat die P-38 nu vliegen op zelf aangepaste flight dynamics van een freeware P-38 ...
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor greencan op 10 jul 2015, 09:07

Dat lijkt me een aardig idee. Ik ga er eens wat mee experimenteren.
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor greencan op 08 aug 2015, 10:12

Dat experimenteren heb ik maar niet gedaan i.v.m. een komende update.
Die was er 7 augustus en alles werkt nu zo te zien naar behoren.
Misschien komen er nog wat zaken aan het licht, maar voorlopig ben ik tevreden.
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 08 aug 2015, 10:56

greencan schreef:Ik overweeg op dit moment de vorige versie ( 1.150327) terug te zetten en deze (1.150704) te laten voor wat het is tot er een patch of update komt, want wat er nu gebeurt bevalt me totaal niet.

En heb je dat nog gedaan?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor greencan op 08 aug 2015, 14:25

Zeker!
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FSVisions op 27 aug 2015, 00:43

Vorige week heb ik de laatste versie van de Phantom gekocht. Na installatie blijkt deze dus niet te werken met Prepar3D v2.4.
Na het selecteren van de Pahntom loopt de sim vast en daarna een CTD.
Fout module is MV_F4-E_sys.dll Als ik die verwijder kan ik de Phantom wel laden, nog geen idee wat ik mis.
Milviz heeft dit feit erkend in hun forum en zegt alleen de laatse versie van de sim te ondersteunen. Zelf ben ik niet van plan om naar V2.5 van P3D over te gaan, alles opnieuw installeren is iets waar ik geen zin in heb zolang alles prima werkt. Dus voorlopig de Phantom maar even in de hangar geparkeerd.

Misschien is er hier iemand die de genoemde dll heeft in een versie die wel in P3D v2.4 en lager werkt??
FSVisions
Observer
Observer

Berichtdoor greencan op 24 aug 2016, 21:47

Het zat er aan te komen natuurlijk: Een tacpack uitbreiding.
http://milviz.com/flight/products/F4E/index.php
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor greencan op 28 aug 2016, 09:06

Die dan weer problemen veroorzaakt:
Shift-n (nosewheelsteering) en shift-m (dragchute) werken niet meer.
Of er nog meer fout gaat weet ik nog niet, want ik ben gestopt met testen. Even geen zin meer.
Er is al een mail naar Milviz.
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor greencan op 30 aug 2016, 19:27

Alhoewel nog geen reactie: Ik zou Milviz tekort doen als ik geen melding maakte van inmiddels 11 updates sinds mijn eerste post. Ze worden altijd netjes via e-mail onder de aandacht gebracht.
De kinderziektes zijn er wel uit zolangzamerhand.
De nosewheelsteering is opgelost: Een nieuwe ACM neemt de oude over. De dragchute doet het nog niet (wel vanuit de cockpit), maar ik ga stug door met uitzoeken.
Het tacpackgedeelte (bommen, granaten, raketten enz.) werkt uitstekend, maar ik heb nog niet alle mogelijkheden getest.
Er is een prima instructiefilmpje op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=joe-dOvAZz4
En toch vind ik een paar dingen niet okee.
De prijs van de F4 +tacpack addon +tacpack zelf: Rond/boven de €100,-
Daar ga je geen newbies mee binnenhalen.
Beveiliging van de software is uitstekend -lijkt me, alles dichtgespijkerd voor zover ik kan overzien. Lijkt goed,maar je mist dan de reclame makende 'illegaaltjes' die indirect goed zijn voor een leuke omzet in de toekomst.
Zelf ben ik begonnen met FS1 op de TRS80 met een illegale copie.
De flightsimmannen/vrouwen hebben dat toen gemiste bedrag ondertussen ruimschoots terugverdiend. :mrgreen:
En tenslotte de gebruiksvriendelijkheid: Die is er niet. Heel veel lezen, heel veel uitzoeken. Ik vind dat wel een plus in deze pamperwereld waarin velen niet meer verder komen dan het vangen van Pokemons.
Maar voor de toekomst van FS mogen we toch wel vrezen..
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor greencan op 05 sep 2016, 18:05

Nosewheel/dragchute opgelost.
Zonder hulp van Milviz, die vond dat ik mijn vraag op hun forum moest posten.
En dan ga ik natuurlijk eens kijken wie er al zo meer met dit probleem te maken hebben.
Een aantal, zeker. Maar met de antwoorden kon ik niet veel.
Dan kun je er weer een nieuwe vraag bijzetten, maar je kunt ook zelf wat proberen uit te zoeken.
De 'oude' installatie kwam met een ACM. Daarin kun je functies aan toetsen/buttons toewijzen.
Ik vond het een brak ding want het werkte bij mij nooit lekker, en na alle updates is het ook niet beter geworden.
De nieuwe installatie -de Tacpack versie dus- levert weer een nieuw soort ACM.
Maar de oude is er nog.
Nu zou het zo maar kunnen dat die twee elkaar in de weg zitten.
Wat ik gedaan heb: Alle assignments uit de oude ACM weggehaald, en in de nieuwe geprogrammeerd.
Werkte het nog niet...
Dan maar eens wat andere combinaties proberen.
Shift-N (nosewhweel) doet het niet. Shift-M (dragchute) ook niet.
Shift-X voor de nosewheelsteering? Yes!!
De dragchute heb ik onder een button gezet. Yes!!
Als je veel vrije tijd hebt moet je een hobby zoeken die veel vrije tijd kost... :mrgreen:
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor greencan op 06 jan 2018, 15:19

Tijd voor weer eens wat aanvullende informatie.
Mijn vorige bericht was september 2016.
In 2017 heeft Milviz niet stilgezeten. Daar heb ik geen melding van gemaakt, je kunt wel aan de gang blijven.
Maar in de loop van 2017 zijn er 5 updates verschenen, de laatste op 27 december. Ook P3D/4 wordt nu ondersteund.
Misschien nuttig om even te melden.
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor zzip op 07 jan 2018, 00:26

P3Dv4 versie vliegt,.... zoals hij hoort te vliegen .
Ook een van mijn favorieten .

Grtz
Peter
Afbeelding
zzip
Instructor
Instructor

Keer terug naar Military Aviation