E-3 Sentry AWACS boven Dronrijp

The Military Corner. Questions and answers about the Warbirds, but... in Peacetime!!

Moderator: Moderator-groep

E-3 Sentry AWACS boven Dronrijp

Berichtdoor v1rotate op 16 feb 2011, 18:22

Ik zag vandaag een E-3 Sentry EWACS boven Dronrijp (bij Leeuwarden) rondvliegen.
Ik kan overigens niets vinden op de teletekstpagina van vliegbewegingen. Het zal wel goed zijn, maar
ik ben benieuwd wat dit was. Hij maakte 2 maal een touch and go op Leeuwarden, en vloog daarna richting het zuiden.
- Living the dream -
v1rotate
Supervisor
Supervisor

Re: E-3 Sentry AWACS boven Dronrijp

Berichtdoor Kevin op 16 feb 2011, 18:30

Mathys, het heeft geen zin om topics te blijven openen over de vliegtuigen die jij spot. Zeker van militaire toestellen is het voor ons vaak niet duidelijk wat ze doen en het enige wat er van zo'n topic overblijft is een hoop speculatie.

Deze toestellen komen uit Geilenkirchen, een NAVO basis vlakbij mijn woonplaats in Zuid-Limburg. Daar vliegen ze dagelijks vele oefenrondjes. Dit was waarschijnlijk ook weer gewoon een oefening, waarna hij terugkeerde naar de basis in het zuiden. Er werkt veel KLu-personeel bij de AWACS, dus zo verwonderlijk is het niet dat ze in Nederland oefenen.
Afbeelding
Kevin
Moderator
Moderator

Berichtdoor arno op 16 feb 2011, 18:31

Gaan we voor iedere handeling in Friesland een onderwerp in dit onderdeel openen? Nee hoor, het is misschien nieuws maar doe dat svp in 't café. Liever ook daar niet want dan komt iedereen met z'n nieuwtjes uit zijn provincie.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor schokker op 16 feb 2011, 18:31

Is routine van de NAVO om regelmatig op luchtmachtbases te komen.
In geval van nood moeten ze daar de procedures kennen.

Gtz,
Jan
Domme vragen bestaan niet.
Uitsluitend domme antwoorden.

Afbeelding
schokker
Supervisor
Supervisor

Keer terug naar Military Aviation