Pagina 1 van 1

CCP

BerichtGeplaatst: 06 jan 2017, 23:39
door greencan
CCP staat voor carrier en convoy planner.
Freeware, en het vormt een onderdeel van FSX@war.
Het was er al lang, maar ik heb het tot voor kort laten liggen. FSX@war kostte me al genoeg tijd om een beetje onder de knie te krijgen.
De afgelopen weken ben ik met ccp aan de slag gegaan.
Ook dit is weer een buitengewoon mooi programma. Een soort AI engine, maar dan voor military. Schepen, landvoertuigen en vliegtuigen.
Je kunt kiezen uit een groot aanbod van bovenstaande en daar convooien mee samenstellen die vervolgens op een door onszelf bepaalde locatie starten en een via waypoints vastgestelde route afleggen.
Ze kunnen ingeschakeld worden voor militaire acties, maar ook gewoon het landschap opfleuren.
Helaas helaas, ook dit is weer zo veelomvattend dat een korte beschrijving als deze totaal geen recht doet aan de potentie van dit programma.
Maar oordeel zelf. De filmpjes zijn lang, dus ga er maar eens goed voor zitten...
https://www.youtube.com/watch?v=gP6ca4QrAsY
https://www.youtube.com/watch?v=aBMwmcibJsY

Re: CCP

BerichtGeplaatst: 08 mei 2017, 04:02
door zzip
Heb zojuist even de film bekeken,
buitengewoon prachtig !
Maar zoals gezegd niet simpel want als hier een Nederlandstalige tutorial voor gemaakt moet worden
dan ben je wel even bezig .

edit : https://www.fsxwar.com/

Grtz
Peter

Re: CCP

BerichtGeplaatst: 08 mei 2017, 06:51
door greencan
Ik moet vaak mijn eigen handleidingen weer terugkijken om er achter te komen hoe iets ook al weer zat... :mrgreen:
Zeker als je een tijd niet vliegt wil er nog wel eens iets wegzakken. :wink:

Re: CCP

BerichtGeplaatst: 23 aug 2017, 22:58
door zzip
Werkt dit ook in P3Dv4 ?

Grtz
Peter

Re: CCP

BerichtGeplaatst: 24 aug 2017, 09:36
door greencan
Volgens de makers werkt het perfect met P3D. Of dat voor alle versies geldt weet ik niet.
Ik vond in ieder geval een filmpje over p3d v.2.5:
https://www.youtube.com/watch?v=LOpfoj-2hfk

Re: CCP

BerichtGeplaatst: 24 aug 2017, 11:59
door zzip
Als ik tijd vind ga ik me er op verdiepen .
Maar tijd .... heb ik weinig .

Grtz
Peter

Re: CCP

BerichtGeplaatst: 24 aug 2017, 17:13
door greencan
Tijd.. Ja. Dat gaat het kosten.
Maar mocht je je hierin gaan verdiepen, geef even een seintje.
Ik zal je dan wat home-made bestanden doorsturen die hier goed werken.Dat moet toch de toekomst worden van het FSX@War concept: Bestanden uitwisselen.
De reden is simpel: Alles wat je zelf maakt levert geen verrassing op.
Je weet precies waar de vrienden en vijanden zitten.
De FSX@War theatres zijn me te moeilijk als solo-vlieger. Ik maak er geen schijn van kans. De theatres zijn duidelijk bedoeld voor multiplayer missions. En dan niet: Jongens, we gaan leuk een eindje vliegen en zien wel wat we tegenkomen, maar zorgvuldige planning vooraf is een absolute vereiste.
Dit zal velen te ver gaan, mij ook, maar de potentie is er.

Re: CCP

BerichtGeplaatst: 24 aug 2017, 19:36
door zzip
Dat is ook weer een probleem .
Ik hou me al een jaar of vier bezig met scenery building .
En zo ben ik eigenlijk geen echte 'vlieger' .
Bij mij is het iets maken voor je scenerie, dan meestal Y en F12 voor Top down view .
en zo af en toe een snelle vlucht .
Ik zou eigenlijk eens wat meer tijd moeten steken in het eigenlijke vliegen,
maar dan is de cirkel weer rond, ik heb niet veel tijd .
En als ik dan eens echt ga vliegen, dan zie ik weer een foutje en is het gedaan met vliegen .

Maar als het zover is, laat ik zeker iets weten .

Grtz
Peter

Re: CCP

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018, 09:45
door greencan
De laatste ccp update ( 1.3.4.2) kan een foutmelding geven bij een aantal onderdelen waar een tijd van vertrek moet worden ingegeven. Die tijd staat standaard op 00:00:00.
Stel dat ik de tijd zet op 13.45.00, dan krijg ik die foutmelding. Er mogen geen blanco velden blijven staan.
Het zou dan bijvoorbeeld zo moeten worden: 13:45:01
De foutmelding luidt:
'object reference not set to an instance of an object'.
8)
Edit: Bovenstaande kan de prullenbak in. Er is meer aan de hand en ik had toevallig geluk dat alles werkte na die tijdsaanpassing.
Er wordt wel aan gewerkt:
https://forums.vrsimulations.com/forums/phpBB3/viewtopic.php?f=108&t=18904
Nu is het in ieder geval bagger. Alle fouten in de link genoemd heb ik ook. Terug naar de vorige versie heeft ook niet geholpen.
Wachten met een update dus.

Re: CCP

BerichtGeplaatst: 05 okt 2018, 20:26
door greencan
Wie mij langer kent dan vandaag weet: greencan gaat niet op een nieuwe update zitten wachten. :mrgreen:
greencan wordt onrustig in zijn hoofd en gaat experimenteren.
Klopt.
De update vanaf de link hierboven gedownload en uitgevoerd. Ik heb geen desktop-icoon laten maken.
Opstarten gebeurt nu vanuit de menubalk die links in beeld verschijnt als je op de 'Start' button linksonder klikt.
Maar dat had ik al eens geprobeerd, zonder positief resultaat.
Dat alles nu wel werkt zoals het hoort heeft misschien te maken met mijn opstartvolgorde.
Eerst start ik FSX. Die zet ik op pauze.
Daarna start ik CCP. Ik maak een route voor een AI toestel volgens de handleiding, sla die op, breng hem naar de monitor en yes! Alles werkt weer!
De enige foutmelding die ik nog krijg is het niet kunnen verbinden met de NTP server (van belang voor multiplayer).
Maar daar maak ik geen gebruik van.
8)