KC-45 Tanker

The Military Corner. Questions and answers about the Warbirds, but... in Peacetime!!

Moderator: Moderator-groep

KC-45 Tanker

Berichtdoor Tim op 11 maart 2008, 17:58

Hallo mensen.

Even een vraagje. Welke militaire basissen krijgen de KC-45

Ben bezig met een paint ervoor en natuurlijk moet ik wel weten waar ze gestationeerd worden.
Weet iemand ook waar ik de reg font van die kisten kan vinden
Afbeelding
Tim
Senior Instructor
Senior Instructor

Re: KC-45 Tanker

Berichtdoor Bandbox op 11 maart 2008, 18:08

Reg font is Amarillo USAF. Ga er maar van uit dat alle KC-135's, KC-10 weet ik niet zeker, worden vervangen door de KC-45/A330-200 Tanker, dus kun je elke willekeurige KC-135 Squadron nemen.
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor Tim op 11 maart 2008, 18:16

Aha, nu weet ik al een stuk meer, dankje :)
Afbeelding
Tim
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Mad Viper op 11 maart 2008, 19:34

Ga er maar van uit dat alle KC-135's, KC-10 weet ik niet zeker,

Alleen de KC-135's worden vervangen.
Waarom gebruik je niet gewoon een PB daarvoor?
Mad Viper
Supervisor
Supervisor

Woonplaats: eerste straat links dan een hele draai op de rotonde

Berichtdoor Zacherius8 op 13 maart 2008, 01:44

Is het al zeker dat de 330 gekocht gaat worden om als platform te dienen? Volgens mij heeft Boeing deze week nog een laatste kans rapport gepresenteerd waarin staat dat de 767 op langere termijn fuel efficenter is dan de A330..

Ik moet het nog zien. Als ooit het moment komt dat de USAF met Europees spul gaat vliegen, dan zijn de wonderen in ieder geval de wereld nog niet uit...
mcphatstudios.com / - We tear `em up, we wear ´em down, (for you to fly...)

En nee, ik doe niet aan paintrequests dus doe mij en jezelf een lol en pb me niet. Ook mag je m'n MSN niet hebben.
Zacherius8
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor Mad Viper op 13 maart 2008, 10:12

Nee het is nog niet zeker, het is een politiek spelletje. Hoewel EADS/Northrop Grumman heeft gewonnen met de A330, zijn er toch sukkels in de poltiek die er tegen zijn. Het is verkiezingsjaar dus dan krijg je dat. Het gaat niet meer om de 2 toestellen die strijd is al gestreden, gaat nu louter om politieke belangen en belangen van het eigen land.
Mad Viper
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor PaulB op 13 maart 2008, 11:18

En zelfs dat laatste is nog maar beperkt ............
Airbus gaat die kisten (+ ook de A330 freighter!) in de VS bouwen en daarmee een heel stuk werkgelegenheid creëren.

Wat hier mogelijk wèl mee speelt is de onderlinge strijd tussen twee staten binnen de VS, die allebei graag de werkgelegenheid willen (wilden) hebben.
Boeing heeft het echter over ± 8000 arbeidsplaatsen en Airbus over (zeer ruim) meer dan 10.000! Wat is dus beter voor de werkgelegeheid?

Nee, het is volgens mij inderdaad een puur politiek spelletje.
Paul.
PaulB
....
....

Berichtdoor FsTheo op 13 maart 2008, 12:35

Mad Viper schreef:politieke belangen en belangen van het eigen land.

Het is politiek, dus daar zouden we op Dutchfs niet over praten, maar volgens mij zijn dat twee heel verschillende dingen! :mrgreen:

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Mad Viper op 13 maart 2008, 12:51

Aangezien het antwoord met politiek te maken heeft moest ik dat wel melden Theo, ja ik weet dat DFS vrij moet zijn van politiek, helemaal mee eens. Maarja liegen kan ik ook niet, lijk ik net de politiek af en toe. :P

Ik ben van mening dat die 2 dingen meer met elkaar te maken hebben dan je denkt, belangen van het land worden grotendeels beslist in de politiek.

Voor de rest zal je geen politieke berichten van mij zien op dit forum. Der komt al genoeg rotzooi in de vorm van andere onderwerpen hier op het forum.
Mad Viper
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor zoek34 op 13 maart 2008, 19:56

Zacherius8 schreef:Volgens mij heeft Boeing deze week nog een laatste kans rapport gepresenteerd waarin staat dat de 767 op langere termijn fuel efficenter is dan de A330.

waaron begrijp ik dit nou niet bij boeing?

een 767 en fuel efficentie, dan kom je toch uit bij een 777???
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
zoek34
Senior Executive
Senior Executive

Woonplaats: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Berichtdoor Bandbox op 13 maart 2008, 20:42

Als ooit het moment komt dat de USAF met Europees spul gaat vliegen, dan zijn de wonderen in ieder geval de wereld nog niet uit...

Sterker nog, dat moment komt er al snel aan in de vorm van de VH-71 die de huidige Seaking Marine One moet gaan vervangen, en dat staat al voor 100% vast.
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor schokker op 13 maart 2008, 21:27

En de USAF heeft voorde LUH ook al de EC145 gekozen.
Zag van de week Gallois (baas van EADS) bij CNN en die had het over de 5e succesvolle aktie wat betreft de States.

Ze kijken daar nu ook zeker naar kwaliteit en wat er al beschikbaar is.
Scheelt een heleboel onnodige kosten en vertragingen.

Gtz,
Jan
Domme vragen bestaan niet.
Uitsluitend domme antwoorden.

Afbeelding
schokker
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor Zacherius8 op 14 maart 2008, 00:00

Bandbox schreef:
Als ooit het moment komt dat de USAF met Europees spul gaat vliegen, dan zijn de wonderen in ieder geval de wereld nog niet uit...

Sterker nog, dat moment komt er al snel aan in de vorm van de VH-71 die de huidige Seaking Marine One moet gaan vervangen, en dat staat al voor 100% vast.

Misschien had ik moeten zeggen : Als de USAF ooit met Airbusses ipv Boeings gaat vliegen/Airbus verkiest boven Boeing...

Ik weet het niet hoor... De meeste mensen kennen Boeing alleen van de civiele tak, maar vergeten dat er een behoorlijke militaire tak onder hangt ook. Het is natuurlijk wel een grote order, niet alleen qua aanschaf, maar ook qua onderhoud de komende 15-20 jaar en wat mensen hierboven al zeiden : Politiek/lobby'en speelt zeker een rol. Dat is iets wat je elke verkiezing terug ziet komen met de wapenwet, maar ook met het zorgstelsel.

Er hoeft maar één board member van Boeing vroeger op Harvard gezeten te hebben samen met de campagne leider van Obama en Airbus kan dag met z'n handje wuiven naar de order....(bij wijze van spreken dan hè).

Mij zal het een worst wezen wie de order krijgt. Me dunkt namelijk dat de Amerikaanse overheid beter een keer 30 miljard kan pompen in de zorg voor haar eigen mensen, scholing ipv altijd maar alleen maar wapentuig aan te schaffen om oorlogje te spelen. Maar goed... dat is dan weer wel politiek en dáár... dáár mag ik het niet over hebben.
mcphatstudios.com / - We tear `em up, we wear ´em down, (for you to fly...)

En nee, ik doe niet aan paintrequests dus doe mij en jezelf een lol en pb me niet. Ook mag je m'n MSN niet hebben.
Zacherius8
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor Mad Viper op 14 maart 2008, 11:03

Boeing blijft een grote partner bij de USAF, die hebben nog genoeg te bieden en niet alleen F-15's, Apache en Harriers. De nieuwe P-8 is nog altijd een omgebouwde 737.

Ja het is een grote deal, maar als het echt van enorm militair belang was dan was hij wel in eigen land gebleven. Zien jullie Amerika fighters uit een ander land kopen, nou ik niet.

A330 is een veel betere keuze als je de 2 kisten vergelijkt. 767 is kleiner dan de A330. Kan dus ook minder nuttige lading meenenem. Aangezien het ook transport kisten moeten worden net zoals de KC-135's nu. De A330 kan veel meer meenemen dan een 767 over een grotere afstand.

Ja logisch dat de keuze van de juiste mensen de A330 is.

Boeing wordt er niet slechter op als ze dit verliezen. Ze zijn nog steeds een van de grootste, zoniet de grootste, defensieleverancier van Amerika.
Mad Viper
Supervisor
Supervisor

Keer terug naar Military Aviation