Oproep: heb je ook klachten over online vliegen? IVAO/VATSIM

Stel hier je vragen betreffende On-line-flying met Flightsimulator.

Moderator: VBA007

VBA007
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Oproep: heb je ook klachten over online vliegen? IVAO/VA

Bericht door VBA007 » 24 feb 2011, 20:09

Harro,

Je hebt helemaal gelijk en daarom heb ik er ook niet altijd zin in omdat te doen. Het is voor mij een hobby, en ontspanning en niet om me kwaad te gaan maken om dit soort dingen.

@Marco

Ik blijf het niet eens met je dat het niet moet uitmaken dat iemand in de staf van de Divisie zit en bij een VA. Zeker als het de CEO en ACEO van deze VA betreft. Maar goed, daar moet de BOG maar eens een uitspraak over moeten als de tijd daar is.

(at) Patrick
Laat je niet van de wijs brengen door een paar dingen die niet goed gaan, zal altijd wel zo blijven, je moet er het leuke eruit halen, anders vlieg je een keer mee met een event van ons, dan kun je zien hoe andere met dit soort dingen omgaan als die gebeuren. En mocht er geen ATC zijn heb je een gezellig avond in ons companychannel.

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
Afbeelding

Sebastiaan
Controller
Controller

Bericht door Sebastiaan » 24 feb 2011, 22:03

Beste Dutchfs'ers, mijn plezier in IVAO is nog evenveel (misschien zelfs meer) dan in het begin. Maar wel heb ik een paar minder goede ervaring (anoniem liefst)

Mijn ervaring is dat er in bepaalde DIV's inderdaad wat minder leuk gevlogen kan worden, laatst deed ik een approach in Mallorca met mijn MD11 en opeens het ergste wat er kan gebeuren, FSX is not responding, de approach controller begint meteen te schreeuwen van dat ik mijn fs niet op pauze mag zetten te midden van veel traffic. Ik begin hem rustig uit te leggen dat ik gewoon een fs crash had, zegt hij dan dat ik onmiddelijk weg moet gaan omdat er een number 2 aan komt. Ok maar dit kan ik niet verdragen, bij ons in EBBU zegt men gewoon, spijtig om te horen ik hoop je volgende keer te zien. Maar dan vlak in mijn gezicht gezegd te krijgen dat ik onmiddellijk offline moet, ben ik niet gewoon.

Dan moet ik nog wat kwijt: In de vakanties maken we wel vaker op EBBR mee dat er opeens vliegtuigen zijn die denken dat ze mogen racen door EBBR met een fighter jet. We vragen hen dan ons te contacteren, maar nee, men doet gewoon verder, dit is iets waar we soms gewoon gefrustireerd door geraken.
Afbeelding
Proud member of SNVA Group!!!
PMDG MD-11X, Aerosoft TwinOtter X,Wilco EJets, Saitek Pro Flight Yoke and Rudder Pedals

MarcoMK
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door MarcoMK » 25 feb 2011, 12:51

Cor,

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, integendeel. Feit ligt er dat wij als NL-Staff vinden dat het geen probleem moet zijn, mits het divisie werk daar niet onder lijd. Ik ben het met je eens dat het wat anders is als de Divisie Directie ook in de Directie van een VA zit, daar zul je mij niet over horen. Dit is in NL niet het geval, maar weet van andere divisies bijvoorbeeld wel dat dit gebeurd.

Anyhoe, we raken off-topic.

Ik wil nogmaals graag die mail ontvangen, of een keer een luisterend oor bieden voor de 'problemen' die er zijn. Problemen en ongemakken zijn er om opgelost te worden.

Groets,
Intel Core i7-2600K at 4,8Ghz | Asus P8Z68-V PRO | 16GB Kingston HyperX | 2x EVGA GTX580 SLI | 2x OCZ Vertex 3 120GB
Afbeelding

Patrick

Bericht door Patrick » 25 feb 2011, 13:45

greencan schreef:
MarcoMK schreef: Ga die confrontatie aan
Dat is nu juist het probleem dat Patrick aankaart.
On-line vliegen moet een hobby blijven. Confrontaties gaan we ons hele leven al aan om het hoofd boven water te houden........
En daar slaat Greencan wat mij betreft de spijker op de kop. Het ligt ook niet aan de organisatie van IVAO of VATSIM, hoewel ik wel in het voorbeeld van Bas vond wat ik eerder zei.
Wat betreft het voorbeeld van Sebastiaan, dat is het 2e Spaanse incident. Ik denk dat de Nederlandse afdeling dit best bij de Spaanse afdeling kan aankaarten. Ook daar worden overigens hele gesprekken in het Spaans gevoerd.

Een positieve uitzondering vond ik de Fransen altijd. Ondanks dat ze ook veel ATC in het Frans doen, wat toegestaan is, zijn ze altijd hoffelijk. Het is voor mij het meest hoffelijke volk op IVAO. Maar om alleen maar in Frankrijk te gaan vliegen.

Het treurige feit is dat je op IVAO of VATSIM gaat om te ontspannen. Cor heeft natuurlijk gelijk, je kan altijd disconnecten als het vervelend wordt. Maar het zinnetje "als het vervelend wordt" zou al niet moeten.

Ik vind het oprecht vervelend voor Marco, dat ik dit heb aangekaart, maar Marco, ik wil jou absoluut niet aanvallen. Ik wilde echter wel de beperkingen die er bij IVAO voor wat meer onhandige vliegers ontstaan, waar ik toch soms wel toe behoor, aankaarten. :)

Kritiek is altijd moeilijk. Maar vanuit mij en ik denk iedereen is het wel opbouwend bedoeld. Het is een groot dilemma, want je kan helaas niet iedereen tevreden houden. Maar een signaal is misschien wel een keer goed, om de NL staff te laten weten wat sommige mensen dwars zit.

Patrick

MarcoMK
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door MarcoMK » 25 feb 2011, 14:34

Hi Patrick,

Ik zie het niet als vervelend en als kritiek, zeker niet. Ik krijg dagelijks mailtjes binnen van mensen die problemen ervaren op het netwerk, nou daar zijn we voor om die op te lossen.

Dat we zaken kunnen aankaarten bij andere divisies kan zeker, we kunnen uiteraard echter niet garanderen dat er daadwerkelijk door het divisie management wat mee gedaan wordt. Als er al wat mee gedaan wordt is het ook maar de vraag of 'het volk' het dan ook oppikt. Je kunt een aap heel goed leren klimmen, maar probeer hem maar eens te vertellen dat hij die trap niet meer op mag ;).

Vergeet ook niet dat naast Engels en Frans, Spaans ook een officiele ICAO voertaal is en dus officieel gewoon gebruikt mag worden voor radio transmissies/communicatie. Ik ben het zeker met je eens dat het vervelend is om naar de luisteren, maar ook dit gaat allemaal conform de regels der ICAO.

Voor wat betreft die confrontatie... Ik ben iemand die hem graag aangaat, maar dat is het temperament van 'een Meerkerk'. Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het liever niet doen, maar dan nog vind ik offline gaan (wat een aantal keren is voorbij gekomen) wel de makkelijkste oplossing als ik eerlijk moet zijn.

Nogmaals ik zie dit niet als kritiek, maar als een gezonde discussie. Niet meer, zeker ook niet minder.

Groet,
Intel Core i7-2600K at 4,8Ghz | Asus P8Z68-V PRO | 16GB Kingston HyperX | 2x EVGA GTX580 SLI | 2x OCZ Vertex 3 120GB
Afbeelding

Patrick

Bericht door Patrick » 25 feb 2011, 15:38

even kort een 1e reactie (barst van de koppijn, dus denk niet helder) Ik heb juist totaal geen bezwaar tegen het Spaans op de zender, vind ik wel leuk om naar te luisteren. Dat is het probleem opzich niet.

VBA007
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door VBA007 » 25 feb 2011, 16:18

Marko,

Normaal ga ik ook graag een confrontatie aan, maar het houd een keer op en zeker ga ik geen confrontatie aan met een staflid om 07:10 uur nog voor mijn eerste kop koffie. Ik denk dat op het moment dat je staflid bent, één van je kwalificaties moet zijn dat je je normaal dient te gedragen.

En ik kan me voorstellen dat Patrick op een gegeven moment het genoeg vind. Het is voor de meeste van ons een hobby omdat we gek van de luchtvaart zijn. De èèn wil daar iets verder ingaan dan een ander, maar er is een groep die denken dat ze alles weten en helaas vergeten dat we met een hobby bezig zijn en als je dan in je eentje rond vliegt heb je meestal geen zin om die confrontatie aan te gaan.

Bij ons vliegen we heel veel samen en dan heb je minder last van dit soort dingen. Dan is het veel dat de ATC op de vlucht slaat :y:

Patrick, de uitnodiging staat nog steeds, vlieg een keer met ons mee voor de gezelligheid. Om de vrijdag houden wij in de avond een event, we zijn met een soort worldtour bezig en dat is reuze gezellig.

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
Afbeelding

Patrick

Bericht door Patrick » 25 feb 2011, 18:16

Dank je Cor,

Ik zal het overwegen, echter op dit moment even niet. Ik houd het in beraad.

Groet, P

lexsis
Instructor
Instructor

Bericht door lexsis » 05 mar 2011, 14:19

Ik heb nog een klacht.
De IVAP weather engine is erg slecht naar mijn mening.
Constant zit ik in een overspeed of een stall vanwege de idioot snel veranderende windrichting en snelheid.
Nu snap ik dat er een smoothing optie is. Maar deze is niet beschikbaar voor FSX.

Hopelijk zal dat er wel snel komen want ik moest net mijn vlucht afsluiten omdat ik bijna was neergestort door een stall, ik kon ook niet meer terug op snelheid komen. Waardoor ik telkens aan de rand van de stall snelheid zat.
Ik was het na een tijdje zat en heb IVAo afgesloten.

Patrick

Bericht door Patrick » 05 mar 2011, 14:26

Eh Sonny,

Dat soort klachten moet je even naar IVAO sturen. Ik kon het door het beperkte aantal letters in de titel niet meenemen, maar het gaat hier over klachten over medegebruikers :)

lexsis
Instructor
Instructor

Bericht door lexsis » 05 mar 2011, 15:21

Ohhh soorry.
Ik dacht dat je ook dat soort dingen kon vertellen.
Tja dan maar een mailtje naar IVAO sturen :tap:

Davem15
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Davem15 » 06 mei 2011, 01:59

Ik heb hier totaal niks van meegekregen.
Ik werd goed opweg geholpen. 1x zonder de correcte toestemming zelfs opgestegen vanaf amsterdam de ATC pakte het goed op en hielp me op weg en gaf me een paar handige tips. Eerder was het een beetje pieter peutren met de juiste frequentie en vroeg ook zomaar iemand of het wel ging en of ik hulp moest. Hier blij mee in zee gegaan en weer info gekregen. Nog niks naars :shock:
Intel Core i7 2600K (at) 4 Ghz / 12 GB DDR3 1600 Mhz 3x4GB / Nvidia GTX550 1 GB GDDR5 (1 Ghz!!) / Liquid Cooling Corsair H100 / Windows 7 Ultimate 64 Bits / 120 GB SSD 3 TB HDD

Plaats reactie

Terug naar “Online Flying (general)”