IVAP -IVAO- Altijd Fatal ERROR!

Informatie over verschillende On-line-flying-Netwerken en Online-evenementen.

Moderator: VBA007

Plaats reactie
FlyingLOTNL
Controller
Controller

IVAP -IVAO- Altijd Fatal ERROR!

Bericht door FlyingLOTNL » 24 mei 2014, 12:37

Hallo allemaal!

Ik zit dus al een jaar op IVAO maar de laatste maanden gaat het steeds fout!
Ik zet mijn settings omlaag voor goeie FPS, ik zet alle virusscanners etc. uit zodat FSX zegmaar alleen draait.
Ik heb alleen internet aan voor ivao webeye en KLM VA.

Ik voer rustig mijn vlucht in de FMC, ik zet IVAP aan. Ik taxi naar de runway, takeoff [vlieg] .

Maar ELKE keer, ELKE KEER.. Fatal error occurred ><

Dat kan op 10000ft gebeuren, 30000ft, on approach.

Ik vlieg altijd met de NGX maar eerder heb ik er nooit problemen mee gehad! Ik heb recent 2x fsx clean-reinstall gedaan. (+windows opnieuw geinstalleerd), maar toch blijft het gebeuren.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

arno
Site Admin
Site Admin

Re: IVAP -IVAO- Altijd Fatal ERROR!

Bericht door arno » 24 mei 2014, 13:27

Op onderstaand forum ( uit UK) wordt er ook over "gesproken". Na het wijzigen van een 64-bits bestandje naar een 32-bits bestandje was het probleem verholpen. Zie de laatste opmerking op bladzijde 1 van dat bericht: http://community.vatsim-uk.co.uk/topic/ ... r-occured/
Of het in jouw geval ook zo is weet ik niet, want eigenlijk gaat dit een beetje boven mijn petje :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

FlyingLOTNL
Controller
Controller

Bericht door FlyingLOTNL » 24 mei 2014, 13:31

Ik heb het doorgelezen, maar ik snap nou niet echt wat ik daarmee moet. Er staat niet echt een uitleg bij van wat ik moet doen :hm

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin » 24 mei 2014, 20:04

Een 'oplossing' zou zijn om FSX niet fullscreen, maar in windowed mode te draaien en IVAP extern. Op die manier crasht FSX niet als IVAP crasht. Zelf draai ik IVAP en TeamSpeak zelfs op een andere pc binnen het netwerk. Misschien iets om over na te denken? :wink:
Afbeelding

FlyingLOTNL
Controller
Controller

Bericht door FlyingLOTNL » 25 mei 2014, 10:14

Kijk dat is dus het probleem :P Ik draai 'm al windowed! Maar vertel mij eens over het draaien op een andere PC? Ik heb een laptop die het prima doet, dus dan kan ik het daar eventueel op draaien :lol:

Ik heb ook nog een vraagje. Ik heb bij de installer 'Single PC' gedaaan. Maar zou ik 'Master PC' moeten aanklikken?

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin » 27 mei 2014, 11:43

Als je IVAP niet via je netwerk op een andere pc dan je FSX pc gebruikt, hoef je niet aan die optie te komen en moet je die instelling zeker op 'single pc' laten staan.

Wel is het belangrijk dat je in de settings aangeeft dat je FSX niet fullscreen draait. IVAP draait dan namelijk in een apart venster, naast FSX. In principe zou FSX dan niet mogen crashen t.g.v. een IVAP crash. :wink:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Online Flying, the Networks”