FSX 'opvolger' komt naar Early Access

Vertel ons hier over jouw ervaringen met andere Flightsimulatoren.

Moderators: greencan, Moderator-groep

FSX 'opvolger' komt naar Early Access

Berichtdoor dAniel #42 op 04 mei 2017, 15:26

Dovetail gaat hun doorontwikkelde versie van FSX naar Steam Early Access brengen:

https://tweakers.net/nieuws/124315/opvo ... ccess.html

https://flightsimworld.com/

(Ik zoek wel een leuke dag uit om weer eens te kijken hier)

Daniel
Afbeelding
dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor

Re: FSX 'opvolger' komt naar Early Access

Berichtdoor FlipS op 10 mei 2017, 22:03

Dovetail Games heeft inmiddels laten weten dat hun nieuwe simulator Flight Sim World op korte termijn gepubliceerd wordt. Dat zal vermoedelijk op 18 mei gebeuren.
Een heel belangrijke ontwikkeling is dat deze simulator 64-bits is. In hoeverre add-ons nog compatibel zijn met FSX zullen we binnenkort weten.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor zzip op 11 mei 2017, 22:57

Ik hoop van wel, anders kunnen honderden sceneybuilders weer aan het werk .

Peter
zzip
Instructor
Instructor

Berichtdoor VBA007 op 12 mei 2017, 10:41

Ik zal jullie snel uit de droom helpen.

Addons zijn niet compatibel met de nieuwe sim. Dus geen PMDG, Aerosoft, FSUIPC, ect ect. En eerlijk gezegd denk ik niet dat deze er gaan komen. Deze addons moeten dan namelijk ook op steam verkocht worden en dat willen deze partijen niet want steam neemt 30%.

Ook voor VATSIM en IVAO is er niets geregeld dus mensen die dat doen hebben er (voorlopig) nog niets aan. Ik denk dat het leuk is voor een nieuw groep simmers die net beginnen, maar voor de mensen die al een hoop geld hebben geïnvesteerd en die straks mogelijk heel makkelijk kunnen overstappen naar P3D V4 moet ik het nog zien of ze het kunnen volhouden.

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
Afbeelding
VBA007
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 12 mei 2017, 10:54

Ik weet niet of add-ons op Steam verkocht moeten worden. Dat is nu met FSX SE niet het geval. Ik vermoed dat Dovetail Games zich uit de markt prijst als add-ons wel via Steam verkocht moeten worden. Maar we zullen het waarschijnlijk binnen een week weten.

Of de bestaande add-ons compatibel zullen zijn met een 64-bits versie van Prepar3D, zullen we ook moeten afwachten. Sinds de eerste FS op de markt kwam, is het steeds zo geweest dat add-ons maar een paar versies meegingen, waarna je ze weer nieuw moest kopen. Begrijpelijk, want de bouwers moeten er weer opnieuw tijd in steken. Maar daardoor is de FS wel steeds mooier geworden!