IL-2 Sturmovik: Birds of Prey

Vertel ons hier over jouw ervaringen met andere Flightsimulatoren.

Moderators: greencan, Moderator-groep

IL-2 Sturmovik: Birds of Prey

Berichtdoor vliegtuig op 22 aug 2009, 14:20

Vrijdag 4 september komt deze nieuwe Sturmovik uit voor de consoles. Het zal de eerste Simulator voor de console (ace combat en die zooi kunnen we natuurlijk niet mee rekenen). Voor de gene die deze serie niet kennen: dit is een WWII combat sim.

De screens op gamespot zien er wel vet uit:
Screenshots lading 1 en lading 2.

De demo ziet er geweldig uit. Het komt wel overeen met de screenshots. Het vliegen in de simulator mode is in elk geval veeeel moeilijker dan Microsoft FS :G: .

Gaat iemand hem halen?
vliegtuig

Re: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey

Berichtdoor vliegtuig op 27 aug 2009, 13:38

Kom op jongens >< , verbreed jezelf eens, kijk verder dan MS FS.
vliegtuig

Berichtdoor FsTheo op 29 aug 2009, 08:19

Maar als je nou verder wilt kijken, en je bent niet zo 'oorlogszuchtig' :D dan kom je toch niet bij Sturmovik terecht?
Eerder bij X-Plane lijkt me.. :hm

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Frederik92 op 29 aug 2009, 12:53

en iedereen hier heeft een PC, maar niet iedereen hier heeft een PS3....

Frederik
AfbeeldingAfbeelding
Frederik92
Instructor
Instructor

Berichtdoor vliegtuig op 30 aug 2009, 17:31

Ja er moeten toch wel meer mensen zijn met een ps3 of natuurlijk ook een xdoos360.

Oorlogszuchtig? Man, dit is het betere materiaal. En op Duitsers mag je wel schieten hoor.
vliegtuig

Berichtdoor FsTheo op 30 aug 2009, 18:20

Nee maar dat bedoel ik niet. De meesten hier hebben een Civil-sim achtergrond. Die stappen niet zomaar over naar Military. Als ze dat hadden gewilt, waren ze waarschijnlijk nooit bij MSFS terecht gekomen. :hm

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Kevin op 30 aug 2009, 22:16

Ik ben het gedeeltelijk met Theo eens, maar ook gedeeltelijk niet. Ten eerste is dit forum voornamelijk gericht op het simuleren van civiele vluchten (kijk alleen al naar de banner boven het forum), waar MSFS eigenlijk ook voor gemaakt is.
Toch vlieg ik ook wel eens met de Aerosoft F-16. Waarom? Nou, omdat ik luchtvaartenthousiast ben en ik de F-16 een geweldige kist vind. Microsoft heeft ervoor gekozen om geen schiet-element in FS te stoppen en ik mis dat ook niet. Ik wil namelijk graag vliegen! Meestal met de grote jetliners, maar af en toe ook met een prachtig militair toestel als de F-16.
Zodra er ook geschoten en gebombardeerd moet worden met de vliegtuigen, wordt een sim al snel een game, omdat een realistische simulatie van beide dingen (het schiet-element en het vlieg-element) vrijwel onmogelijk zou zijn voor ons. F-16 vliegers krijgen immers niet voor niets jarenlange training en wij willen toch het liefst z.sm. een realistische vliegervaring creëren. Dat gaat het makkelijkst met civiele vliegtuigen en dus zullen de échte simmers zichzelf niet zo snel verbreden en het lekker bij MSFS op de pc houden (en een enkeling bij X-Plane). :wink:
Afbeelding
Kevin
Moderator
Moderator

Berichtdoor Marcel van Kollenburg op 24 sep 2009, 23:19

(at) Kevin,

Dit ben ik niet met je eens...Lock-On en zeker het al wat oudere Falcon 4.0 en Falcon AF zijn geen games maar echte sims waar je behoorlijk wat uurtjes zoet mee bent voor dat je ermee uit de voeten kan ( Ik spreek uit ervaring, Falcon heeft een hele steile "Learning Curve" en valt daarom voor de meeste gamers af, ik had zelf al zeker 200 uur nodig voor ik een SAM kon ontwijken! ).
Ook al zijn de graphics van Falcon niet meer van deze tijd, de cockpit is bijna helemaal switchable en de F-16 vliegt als een echte F-16.

Just my 5 cents on this...
P5E motherboard 775 Socket ,Intel Core 2 Duo E8400 ( 2 x 3000 Mhz ), Corsair DIMM 4 GB DDR2-1066 Dominator EPP Kitt, Arctic-Cooling Freezer 7 Pro CPU cooler, Antec Nine Hundred Case, Samsung SpinPoint F1 750GB internal HDD, My XFX8800GTX 768Mb.
Marcel van Kollenburg
Instructor
Instructor

Keer terug naar Other Flight Simulators