Vehicle Simulator

Vertel ons hier over jouw ervaringen met andere Flightsimulatoren.

Moderators: greencan, Moderator-groep

Vehicle Simulator

Berichtdoor FsTheo op 17 sep 2009, 18:15

Het klinkt een beetje knullig... Vehicle Simulator. :lol: Dat komt omdat wij met ons woord vehikel niet het beste voertuig bedoelen.

Maar in het Engels valt het wel mee, als je wat dieper in de GPS materie zit leer je ook dat er SV's om ons heendraaien. En dat zijn dus gewoon Satelite Vehicles. :D

Ik kwam de demo van Vehicle Simulator tegen. Die draait 165 seconden en dan moet je weer op start klikken om de volgende 165 seconden te gebruiken.

De sim is gemaakt door Ilan Papini, die al wat bekendheid had met Microflight en Virtual Sailor. Deze heeft hij als het ware gecombineerd tot VS en dus kun je er in vliegen, maar ook varen. En vooruit, je kunt er ook in rijden. :mrgreen:

Maar er zit nog een dimensie in, ook in de demo zit een duikbootje meegeleverd en jawel, die kan echt onder water! :shock:
Nou ja, dat is ook een soort vliegen, dus waarom niet.

VS is begin dit jaar uitgekomen, er moet dus nog behoorlijk wat in ontwikkeld worden. Maar er komen steeds meer mensen bij die sceneries ontwikkelen en toestellen. Ik denk zelf dat dit ook een beetje de bedoeling van de maker is, hij levert de software, de engine als het ware, en de community bouwt het verder uit. (Je ziet dit ook gebeuren met de treinsimulator, BVE van Mackoy.)

Zelf heb ik geen creditcard voor dit soort dingen, dus bestelde ik VS op de langzame manier. Opgeven dat je per bank wilt betalen, brief ontvangen met de gegevens, 28,50 euro overmaken, mailtje krijgen, downloaden, ingame key opvragen en klaar!

Zoals ik schreef, het programma is nog lang niet af, maar er zitten al heel leuke dingen in. Ook heel vervelende, er is maar één geluid voor bijvoorbeeld de Beech, die ook gebruikt wordt voor de ultralights.
En dat geluid wordt, h-e-e-l--l-a-n-g-z-a-a-m, of heelsnel afgespeeld. iets verhoogd stationair klinkt dan als een stoomlocomotief. En vooral bij een ultralight... naja, klopt niet echt! :y:

Wat wel een wonderlijke ervaring is, is de scenery. En dan met name het groen. Bomen, struiken, zelfs gras staat zachtjes te wuiven in de wind! Staat zelfs krom in storm! Alleen is dat dan weer geen hanggliders-weer. 8)

Wat plaatjes:

Afbeelding
Hanging over Corsica.

Afbeelding
Beeching over Corsica. :D

Afbeelding
In de cockpit van de Mini-sub.

Afbeelding
Klaar voor onder water!

Afbeelding
Blub. :lol:

Afbeelding
Ik en mijn Porsche naar het werk. :fl:

Afbeelding
En nog even een plaatje waarop je ziet dat er ook met het weer te spelen is!

Voor de grote Boeing vliegers onder ons is er nog niet veel te halen. Maar voor de kleinere vliegers is dit best een leuke sim . En sowieso, de demo is gratis! Alhier verkrijgbaar:

http://www.hangsim.com/vsf/download.php

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Re: Vehicle Simulator

Berichtdoor Leendejager op 18 sep 2009, 08:13

Heel erg leuk Theo.

Ik heb de site ook even bezocht en dit heeft echt wel wat potentie als ik het zo zie.
Dit stelt al heel wat voor en zaken zoals die geluiden laten zich waarschijnlijk in de toekomst makelijk bijstellen.

Als we zien wat X-Plane allemaal klaar maakt , Mathijs aan het voorbereiden is enz enz.
Dan hoeven we toch echt niet bang te zijn dat we in een simloos tijdperk terecht zouden komen.

Dit ziet er echt heel fraai uit.

Leen
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster

Berichtdoor FsTheo op 01 aug 2010, 20:46

Kortgeleden is Vehicle Simulator geupgrade naar 2.0. En omdat ik hier de enige ben die er af en toe wel eens mee vliegt, schrijf ik het maar even voor mezelf op. :D
Hoewel.. :hm dat heeft natuurlijk weinig zin, ik heb hem al geupgrade! :lol: Nou ja... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Frank op 02 aug 2010, 10:22

Ziet er toch vrij aardig uit... :)
Welke verbeteringen zijn erdoor gevoerd met de upgrade?
"For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return." - Leonardo da Vinci
Frank
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor FsTheo op 02 aug 2010, 17:13

Het is ook vrij aardig, als je nagaat dat hier geen Aces Team achterzit maar, één man!
En natuurlijk zitten er (nog) onvolkomenheden in, dat geluid is nog steeds belabbert, om eens iets te noemen.

In 2.0 zijn de volgende wijzigingen doorgevoerd:

Memory leak fixed in road and track editing in design mode.
Hydro_alt paramter measured from keel line. ( compatible with VS )
Bug fixed when resizing the application caused vehicle jump into space.
Bug fixed for cloning float objects in design mode.
Thrusters will not slow the boat as before.
Water ripples made visible to 25000 ft, by resizing ripples with height.
Catamarans fully supported by creating double hull elements. ( better than in VS )
[has_catamaran] paramter added to vehicle.cfg and to design mode.
Added car components. ( see sample14 vehicle )
User manual and program documentation updated.

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Tsaar Martijn I op 02 aug 2010, 17:33

Leuk, heeft wat weg ven Rigs of Rods.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor FsTheo op 10 apr 2011, 19:48

Ondertussen is versie 2.0 alweer 2.2.4. Ik schreef al dat de maker eigenlijk alleen de basis levert en een community van mensen er om heen aan het bouwen slaat, sceneries en toestellen, freeware en payware.

Nou ja, payware... Axeonalias bijvoorbeeld bouwt boten. En die kun je kopen voor zo'n 5,50 dollar. Dat is ongeveer 3,80 euro op dit moment. :D

Maakt die man leuke boten? Ja. Stopt hij er ook leuke details in? Eh ja :hm . Wat heet leuk.
Je slaat letterlijk stijl achterover als je ziet wat hij maakt :shock: . Kijk maar:

http://hangsim.com/forums/viewtopic.php?f=49&t=3919

A. Hij zou vliegtuigen moeten bouwen. :M:
B. Hij zou voor ons moeten werken. :lol:

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar Other Flight Simulators