AirlineSim; voor het serieuzere werk

Vertel ons hier over jouw ervaringen met andere Flightsimulatoren.

Moderators: greencan, Moderator-groep

AirlineSim; voor het serieuzere werk

Berichtdoor Xolon op 28 sep 2009, 09:32

Eens in de zoveel tijd kom je weer eens een leuke game tegen op het internet, zo ook afgelopen week.

Zo ben ik via een tip op AirlineSim gekomen. Nu lijkt dit weer de zoveelste airline manager, maar AirlineSim ligt duidelijk een paar niveau´s hoger dan bijvoorbeeld Air Mogul of AirwaySim.

Wat maakt AirlineSim zo bijzonder? Ik zal even hun eigen uitleg erbij halen:
AirlineSim is a detailed economic simulation that gives you the opportunity to control nearly every aspect of your airline’s operations. The aircraft, the service on board, the pricing – and when the plane takes off; all this and more in an attempt to meet your passengers’ needs and lay the foundations of a whole new aviation empire. You’ll be challenged by competitors – up to 1200 of them – and who you choose to compete or cooperate with may make or break your airline. You can buy or sell shares in other companies, and can even try to take over a competitor.

Sommige punten klinken redelijk hetzelfde, maar AirlineSim onderscheid zich door 7(!!) jaar ontwikkeling met intergratie van de ´Game Theory´. De wattes?, de Game Theory is een speciale manier van het toepassen van wiskundige formules. Dit wordt o.a. toegepast voor economische simulaties. Dit geeft AirlineSim een zeer complex en zeer goed economisch stelsel.

En dan heb ik het nog geeneens over de briljante aandelenmarkt, opzetten van groundservices, echte transferpassagiers en nog veel meer :wink:. Dat het een uitdaging is, kan ik zeer zeker bevestigen. Heb al die andere ook gespeeld, maar AirlineSim is echt andere koek. Je hebt geen 100+ vliegtuigen in een weekje, nee hier moet je echt oppassen hoe je je geld besteed.

Ik zou zeggen, bezoek de website eens en start je eigen airline!
Link: http://en.airlinesim.aero/portal/

:rr: PS. je krijgt een proefaccount met een aantal credits en sommige functies zijn voor proefleden gedeactiveerd. Voor volledige toegang zal je wat credits moeten kopen..
Afbeelding
FO Boeing 737-800 | C-47 Grease Monkey
Xolon
Supervisor
Supervisor

Keer terug naar Other Flight Simulators