Oude vluchtsimulator

Vertel ons hier over jouw ervaringen met andere Flightsimulatoren.

Moderators: greencan, Moderator-groep

Oude vluchtsimulator

Berichtdoor arnoudj op 01 nov 2010, 22:28

Ik heb een oude vluchtsimulator gehad maar ik ben hem kwijt. En ik weet niet meer hoe die heet. Je kon kiezen uit een aantal WWII vliegtuigen, waaronder een Spitfire, Messerschmidt, Mustang, Lightning. Je kon kiezen uit soorten vluchten, in de 'echte' vlucht was je altijd in gevecht met vijandelijke toestellen, boven een wat bergachtig landschap. Je vertrok van een vliegveld waarop ook wat toestellen geparkeerd stonden. Het was een eenvoudige simulator, te bedienen met een fatsoenlijke joystihk of het toetsenbord. Hij draaide goed op een 386 laptop.
Heeft iemand een idee hoe dit programma heette? Het zal zeker een jaar of tig oud zijn.
arnoudj

Re: Oude vluchtsimulator

Berichtdoor FsTheo op 02 nov 2010, 11:32

Welkom op Dutchfs Arnoud,

Ik zit te denken in de richting van Combat Flight Simulator? Ook van Microsoft en dan misschien een oudere versie?

http://www.microsoft.com/games/combatfs/

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 07 aug 2012, 17:59

Grappig, bijna twee jaar geleden werd deze vraag gesteld. En daarna is de vraagsteller nooit meer terug geweest. :D
Zou hij er ondertussen achter zijn? :hm

Theo :lol:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 07 aug 2012, 19:17

De toestellen die Arnoud noemt, zitten in elk geval allemaal in Microsoft Flight Simulator 3 en wellicht ook in oudere versies. Je kunt elke flight simulator besturen met een joystick maar als je in een dogfight raak wilt schieten, heb je toch wel rudder pedals nodig.
In MS CFS kun je ook een 'free flight' maken waarbij je van alles kapot kunt schieten terwijl de vijand ligt te pitten. En je kunt missies uitvoeren.
Er is op Marktplaats altijd groot aanbod in CFS3 en soms ook oudere versies.

Ik heb op een rommelmarkt ooit een combat flight simulator gekocht die werd uitgebracht door Philips (!). Als ik mij goed herinner, was die voor Windows 3.1 of daaromtrent.
Ik heb hem nog wel ergens maar door mijn verhuizing zou ik nu niet weten waar ik hem moet zoeken.

EDIT: gevonden: Fighter Duel van DICE computer games, uitgebracht door Philips. Zou voor MS.DOS 6.0 zijn en ook werken onder Windows 95. Ik heb een laptop met Windows 95 met mogelijkheid om deze in MS.DOS op te starten; in beide besturingssystemen kon ik dit spel niet aan de gang krijgen. Die laptop voldeed ruimschoots aan de systeemeisen maar wellicht schoot de grafische kaart tekort.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Keer terug naar Other Flight Simulators