Petitie voor alternatieve head-tracking in DCS-games

Vertel ons hier over jouw ervaringen met andere Flightsimulatoren.

Moderators: greencan, Moderator-groep

Petitie voor alternatieve head-tracking in DCS-games

Berichtdoor v4friend op 30 mei 2011, 21:28

Hallo DutchFS bezoekers en vlieg-fanaten,

Zoals jullie weten (en de gelukkige FS2004/FSX-gebruikers gebruiken het waarschijnlijk al) ondersteunen veel flight-sims en andere games head-tracking. Helaas zijn er ook ontwikkelaars die alleen commerciële head-trackers ondersteunen en Eagle Dynamics (ontwikkelaar van bekende sims als LockOn en Blackshark) is er daar één van.

Een aantal gebruikers van FaceTrackNoIR vroeg mij, of daar niets aan te doen was. Ik wil ze graag helpen, maar daar is de medewerking van ED voor nodig.

Vorige week heeft James Ireland daarom een petitie gelanceerd, om Eagle Dynamics ervan te overtuigen dat veel mensen gratis head-tracking willen, of tenminste hun keuze zelf kunnen maken en niet aan één (dure) leverancier vastzitten. Mijn vraag is: willen jullie a.u.b. deze petitie (http://www.petitiononline.com/Tracking/petition.html) steunen? Het kost niets, dan een minuutje van je tijd en er worden geen e-mail adressen vrijgegeven.

Des te meer ontwikkelaars 'alternatieve' headtracking ondersteunen, des te meer zullen er volgen!

Alvast bedankt!

[vlieg]

P.S.: Ruim een jaar geleden is een soortgelijke petitie met succes voor ArmA (Bohemia Interactive) gehouden...
v4friend
Student Pilot
Student Pilot

Re: Petitie voor alternatieve head-tracking in DCS-games

Berichtdoor captain 747 op 31 mei 2011, 04:02

Ik heb de petitie ondertekend, ik vind het een uitstekend initiaitief.
captain 747
Instructor
Instructor

Re: Petitie voor alternatieve head-tracking in DCS-games

Berichtdoor v4friend op 03 jun 2011, 15:58

Succes! Eagle Dynamics heeft de API voor head-tracking vrijgegeven (zie http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=73665&page=10)!
Ik heb de 32-bits versie voor de interface al werkend en binnenkort komt de 64-bits versie aan de beurt.

(at)Allen die hebben gestemd: bedankt! Jouw steun heeft tot dit supersnelle succes geleid! :ap:
(at)Allen die niet hebben gestemd: Het kan nog. Als veel mensen de petitie steunen, kan dit voor andere ontwikkelaars aantonen, dat veel mensen alternatieve head-tracking willen. :dup:
v4friend
Student Pilot
Student Pilot

Keer terug naar Other Flight Simulators