Digital Combat Simulator series (DCS)

Vertel ons hier over jouw ervaringen met andere Flightsimulatoren.

Moderators: greencan, Moderator-groep

Digital Combat Simulator series (DCS)

Berichtdoor 159th_Falcon op 23 apr 2013, 14:13

~S~ allemaal,

Wellicht zijn jullie mijn topic in Supply en Demand al tegengekomen waar ik de bovenstaande kreet al heb laten vallen.
Hopelijk valt het hier in betere aarde, op enkele Engelstalige forums werdt het onderwerp bijzonder vijandig ontvangen.

Terzake, persoonlijk vermaak ik me dus niet met MS FS maar met Eagle Dynamics, Digital Combat Simulator, World (plus extensies).

Voordat ik jullie nu nog meer verveel met veel te veel woorden, hier een overview van DCS World;
let op, duurt meer dan 30 minuten! Als je (nog) niet geïnteresseerd bent in de General User Interface
kan je vanaf 3 minuten skippen naar minuut 9, een introductie over het gratis vliegbare toestel begint bij minuut 20

Dan nog een laatste mededeling, als u kinderen heeft kan u het wenselijk vinden om deze niet meet te laten kijken
vanwege demonstraties van wapensystemen. Persoonlijk denk ik echter dat dit geen enkel probleem zal zijn.

Dan nu tijd voor wat meer informatie;
DCS World speelt zich af rondom de caucasus zie link voor een kaart. (google maps) http://goo.gl/maps/reLgt
Het meest westelijke vliegveld is Anapa, en het meest oostelijke zijn de vliegvelden rondom Tiblisi
Het meest noordelijke vliegveld is Krasnodar (denk ik) en het meest zuidelijke is Batumi.

En hier zien we meteen een groot verschel met FS, we hebben een relatief kleine MAP, dit is helaas noodzakelijk
vanwege de geavanzeerde simulaties die tijdens een missie draaien.

Het simulatiemodel van de speelbare vliegtuigen in DCS behoren to de beste die er op de markt zijn.
Enige discussie punt betreft de P-51D mustang, er zijn mensen die zeggen dat de FSX versies realistischer zijn
anderen zeggen DCS, ikzelf kan niet oordelen gezien ik FSX niet heb.

En mochten je zelf nu niet geïnteresseerd zijn in het "combat" deel. Je kan natuurlijk ook gewoon rondvliegen, of online
formaties vliegen. Probeer voor de grap is een SU-25T op een vliegdekschip te landen, niet geheel realistisch, wel een leuke uitdaging.

Belangrijkste om te noemen is waarschijnlijk wel het volgende, DCS World is GRATIS, inclusief de (ook online) vliegbare SU-25T Frogfoot.
Mocht iemand nog wat specifiekere vragen hebben, stel ze gerust in dit thread, een nieuw thread of per PB.
(u kan me ook vinden onder 159th_Falcon op het officiele eagle dynamics forum)

Dan als laatste nog wat gerelateerde links, hoop dat ik hiermee geen regels overtreedt, heb ze nog niet allemaal gelezen. :fl:

http://www.digitalcombatsimulator.com de thuisbasis van de serie
http://forums.eagle.ru Het officiele forum

KA-50 Blackshark product page
A10C Warthog II product page
P-51D Mustang product page
Combined Arms product page
UH-1H Huey product page (module wordt binnenkort gereleased datum, "when its done")

En nog een lijstje van opkomende releases, zij het binnenkort, zij het over 3 jaar;
Nevada map
MIG-21 Bis Fishbed
SU-27SM Flanker
F-15E Strike Eagle
F-15C Eagle (door 2 verschillend "3rd parties")
MI-8 Hip
en nog veel meer.

En om het af te leren, nog een aerobatic video in de KA-50 blackshark gevlogen door "frazer"
159th_Falcon
Observer
Observer

Re: Digital Combat Simulator series (DCS)

Berichtdoor FsTheo op 23 apr 2013, 14:36

Welkom op Dutchfs 159th_Falcon! :D

Waarschijnlijk had je al gezien dat het 'Combat' flying hier niet de boventoon voert, al moet ik er gelijk bijzeggen dat ik zelf toch nog wel eens een militair toestel pak. :oops: :D
Maar met het wegvallen van de FS serie van Microsoft, neemt de belangstelling voor andere sims toe, waaronder ook de militaire.

Het filmpje zal ik me vanavond eens in verdiepen, 32 minuten in de baas zijn tijd wordt iets te gek! :lol:

Theo :wink:

ps,
159th_Falcon schreef:op enkele Engelstalige forums werdt het onderwerp bijzonder vijandig ontvangen.
Waarom eigenlijk? :hm
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor 159th_Falcon op 23 apr 2013, 14:45

FsTheo schreef:ps,
159th_Falcon schreef:op enkele Engelstalige forums werdt het onderwerp bijzonder vijandig ontvangen.
Waarom eigenlijk? :hm

Weet jij het weet ik het, al was het wel een forum van FS developers die zelf vliegtuigen maken.
Misschien dat het daar wat mee te maken heeft.

Nog even een screenshot van een 159th Guards Aviation Regiment Squad night.
toestellen te zien zijn, SU-33 Flanker D (achtergrond) SU-25T Frogfoot, SU-25 "vanilla toad" (rechts)
toestellen hebben alle fictional 159th gar skins.
Afbeelding
159th_Falcon
Observer
Observer

Berichtdoor arno op 05 jun 2015, 13:48

De basis van DCS-world is sinds 2 weken gratis te downloaden ( 10Gb) http://www.digitalcombatsimulator.com/en/
Alle overige zaken zullen gekocht moeten worden.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar Other Flight Simulators