Flight simulator 2014

Vertel ons hier over jouw ervaringen met andere Flightsimulatoren.

Moderators: greencan, Moderator-groep

Flight simulator 2014

Berichtdoor falcon op 27 mei 2014, 16:05

falcon
Controller
Controller

Re: Flight simulator 2014

Berichtdoor FsTheo op 27 mei 2014, 16:25

Ik kijk even naar de datum van het posten van dat bericht, "Posted on Tue, 01 Apr 2014 00:00:00 GMT"
Ik dan waag ik het toch om een klein beetje te twijfelen.. :lol:

Maar, van mij mogen ze, bij Microsoft! :dup:

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor falcon op 28 mei 2014, 15:07

Zal er denk ik helaas niet van komen :down:
falcon
Controller
Controller

Berichtdoor marquesas op 29 mei 2014, 09:31

Tenzij ACES weer aan de slag gaat is dit wel een leuke 1 Aprilgrap inderdaad, toch wel jammer dat Microsoft dit heeft laten varen. Prepar3D en nu ook X-Plane lijken goede vervangers te zijn maar FS XII of FS XIV had ik toch wel graag gezien.

Marc
marquesas
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 29 mei 2014, 10:10

Het probleem is denk ik dat Microsoft niet alleen het ACES team naar huis gestuurd heeft, maar erger nog in dit verband, ze hebben de 'engine' achter FS verkocht. (Of in elk geval de gebruiksrechten)
Dus kunnen ze er zelf niks meer mee. Een nieuwe FS van Microsoft betekent 'start from scratch', helemaal opnieuw beginnen. En dat kon wel eens te veel van het goeie zijn.. :(

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 29 mei 2014, 10:48

Maar het ACES team werkt nou toch gewoon bij Lockheed-Martin? :hm Microsoft Flight Simulator heet nu Lockheed-Martin Prepar3D. De nummering is gewijzigd; in plaats van FS 11 heb je nu P3D v.1 en v.2. Er wordt gewerkt aan de lang verwachte 64-bits versie. Grootste nadeel: als je de professional version wilt, ben je meer geld kwijt dan aan FSX. Maar P3D is wel mooier en wordt met 64-bits technologie ongetwijfeld nog mooier.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor marquesas op 29 mei 2014, 15:04

Ik heb Prepar3d (nog) niet FlipS, maar je hebt wel gelijk dat het team rondom deze sim voortkomt uit ACES. Ik heb nog steeds wel moeite met het militaire karakter van Prepar3D, Lockheed Martin zit er nu eenmaal achter.

De opzet van FS van Microsoft was altijd een min of meer pacifistische realistische simulator, en ik voelde mij wel prettig onder die paraplu. Daarom blijf ik voorlopig ook bij FSX.
marquesas
Instructor
Instructor

Berichtdoor FlipS op 29 mei 2014, 23:10

Ik zal je een publiek geheim verklappen. Microsoft had twee flight simulators waarvan de één met een oorlogszuchtig karakter (Combat Flight Simulator). De rechten van die CFS zijn al heel lang geleden verkocht aan Shockwave Productions. Shockwave Productions werd meegesleept in het failliesement van een ander bedrijf maar kon een doorstart maken als A2A Simulations. De 'engine' van de CFS is voor 95% dezelfde als die van de 'burgerlijke' MS Flight Simulator. Het is dus geen toeval dat A2A Simulations zulke ontzettend goede add-on vliegtuigen maakt voor FSX en Prepar3D. En A2A maakt niet alleen add-ons van militaire vliegtuigen.

Ik zit nu met een gerepareerde pc die ik zeer waarschijnlijk helemaal opnieuw zal moeten installeren. MSI zoekt nog naar een oplossing maar die is er waarschijnlijk niet. Het ziet er dus naar uit dat ik me de komende tijd niet hoef te vervelen. Lijkt me een goed moment om nu maar meteen over te stappen op Prepar3D. Of misschien ga ik FSX minimaal installeren (met alleen mijn meest favoriete add-ons) om de aanschaf van P3D uit te kunnen stellen tot de release van de 64-bits versie. Waarvoor de add-ons die ik nu heb dan weer ongeschikt zullen zijn ... :G:
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor FsTheo op 01 jun 2014, 09:23

FlipS schreef:Ik zal je een publiek geheim verklappen.

Ik weet er nog eentje! Het oorlogszuchtige zat in het begin zelfs gewoon in MSFS!
Je kon tot versie 4 'dogfighten' met een Sopwith Camel.
Vanaf versie 4 verdween het vechtgedeelte uit MSFS (maar de Sopwith bleef nog even! :D )

Theo [vlieg]
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 01 jun 2014, 10:33

En over de Sopwith Camel gesproken: er zijn er diverse voor FSX (waarvan sommige alleen voor FSX + Acceleration Expansion Pack) waarvan in elk geval die van Craig Richardson, Matt Ivey, Pam Brooker en Paul Frimston werkende mitrailleurs heeft. Het regent dan patroonhulzen en je ziet de lichtspoorkogels maar je kunt niets neerschieten.
Hoewel de flight dynamics als 'goed' beoordeeld worden, heb ik daar toch wat aan gesleuteld. De onstabiliteit was gerealiseerd door het zwaartepunt drie voet boven het vliegtuig te leggen en de motor (in het aircraft.cfg) uit het midden te plaatsen. Ik heb het zwaartepunt iets verlaagd, maar nog steeds boven het vliegtuig, ik heb de motor in het midden geplaatst, en ik heb de eigenschappen voor stabiliteit, torsiekrachten en p-factor gebruikt om de reacties nog wat realistischer te maken. En vooral heb ik de gyroscopische effecten gebruikt om de reacties op de rotatiemotor te simuleren. Een 'rotatiemotor' heeft niets met een Wankel-motor te maken maar ontleent zijn naam aan het feit dat de krukas is vastgebout aan het airframe zodat de hele motor met propeller rond de krukas draait.
Dat was een constructie die bedacht is om de motor meer koeling te geven want in de begintijd van de luchtvaart lukte het nog niet om voldoende pk's uit een kleine motor te persen zonder de motor over te belasten of over te verhitten. Maar zo'n grote ronddraaiende massa aan een heel licht vliegtuigje heeft natuurlijk grote effecten: trek je aan de stuurknuppel, dan gaat de neus niet alleen naar boven maar ook naar rechts, druk je, dan gaat de neus naar omlaag en naar links. Er zijn vrijwel zeker meer Camels verongelukt door onervaren piloten die niet op al deze bewegingen konden anticiperen, dan dat er neergeschoten zijn door de vijand. Wat niet wegneemt dat de geallieerden met de Camel de hegemonie in de lucht eindelijk terugwonnen op de Duitsers met hun Fokkers en Albatrossen. :Y:

Dat heeft natuurlijk niets met Flight Simulator 2014 te maken maar vermoedelijk is deze add-on zonder meer te gebruiken in P3D (32-bits) en in elk geval in FSX.
FlipS
Moderator
Moderator

Keer terug naar Other Flight Simulators