Spotten, Keulen, CGN, EDDK

Hier proberen we vraag en antwoord bij elkaar te brengen. Veel terugkerende vragen komen hier terecht. Ook Reviews gemaakt door Dutchfs bezoekers.

Moderator: Archivist

Spotten, Keulen, CGN, EDDK

Berichtdoor Archivist op 05 jan 2007, 08:21

Zijn er hier mensen die weten of je op Keulen airport een beetje leuk kunt spotten?? ik las dat ze wel een soort van panoramaterras hebben, maar is dit de moeite waard? Ik ga namelijk donderdag een dagje naar Keulen.

Op Keulen kun je best leuk spotten. Er is inderdaad een (gratis) panoramaterras. Nadeel is wel dat je achter glas staat en dat je ver van de vliegtuigen af staat. Je kunt ze wel goed zien, maar ze staan niet voor je neus zoals bijv op SPL.

En nu is de volgende vraag zeker hoe kom je daar? Daarvoor moet je naar Terminal 1 (In T2 heb je wel een ruimte in de terminal zelf achter glas waar je een klein deel kunt zien). Ongeveer halverwege de vertrekhal van T1 is een grote stenen trap omhoog. Ga naar boven en als goed is kom je dan op het terras uit. Maar dat weet ik ff niet meer zeker. Wat ook grappig is, is dat je als je op het terras staat, je achter de terminal langs naar een ander terras kunt gaan. Je moet daarvoor niet terug naar binnen, maar je gaat buitenom achter Terminal 1.

Hou er rekening mee dat CGN niet erg druk is. Je zal veel Germanwings en Hapag Lloyd Express zien en een aantal freighters, waaronder F27's van WDL
Afbeelding
Archivist
Archivaris

Keer terug naar The Grand Archive