FS9.cfg & FSX.cfg

Hier proberen we vraag en antwoord bij elkaar te brengen. Veel terugkerende vragen komen hier terecht. Ook Reviews gemaakt door Dutchfs bezoekers.

Moderator: Archivist

FS9.cfg & FSX.cfg

Berichtdoor Archivist op 25 jan 2008, 19:38

Geregeld komt de vraag terug, waar staat fs9.cfg? Je moet wat aanpassen of hem zelfs weggooien, zodat FS9 automatisch een schone, nieuwe aanmaakt.

Bij Windows XP:

FS9.cfg vind je niet in de map van FlightSimulator zelf, hij heeft een plekje gekregen bij je Documenten en Settings. Zoek in de Verkenner het volgende pad op:

C:/Documents and Settings
(Jouw gebruikersnaam)
Application Data
Microsoft
FS9

Ik heb Vista. Het pad hierboven kan ik niet vinden op mijn computer.

Bij Vista zoek je het bestand hier:

C:/users(gebruikers)
(Jouw gebruikersnaam)
App Data
Roaming
Microsoft
FS9

De kans bestaat dat je dan nog geen fs9.cfg ziet, omdat hij onder de 'Verborgen Bestanden' valt.

Daarvoor ga je naar je Menubalk, klikt op Extra en dan op Mapopties.
Pak het tabje 'Weergave' en scroll naar beneden tot je Verborgen bestanden en mappen' tegenkomt.
Het groene puntje, wat bij 'Verborgen bestanden en mappen niet weergeven' staat, verplaats je naar de regel daaronder, 'Verborgen bestanden en mappen weergeven' en klikt op Toepassen.

Daarna zul je fs9.cfg ook kunnen zien.

Note van Archivaris: Lees voor fs9.cfg ook fsx.cfg

edit: En dankzij gebruiker "Frank" hieronder hoe een en ander staat in Windows 7

C:/ Users (Gebruikers) / [username] (Jouw gebruikersnaam) / AppData / Roaming / Microsoft / [FS9 / FSX]
Zoals je ziet, staat fs9.cfg / fsx.cfg op dezelfde plaats als in Vista.

Zorg ervoor dat je 'verborgen mappen en bestanden weergeven' aan hebt staan
Dit doe je door in het startmenu op 'Computer' te klikken.
Als het deelvenster opent, druk je op <Alt>, zodat de menubalk tevoorschijn komt.
Klik dan op 'Extra', dan op 'Mapopties...'.
Dan onder het tabje 'Weergave' scroll je iets naar beneden totdat je 'verborgen mappen en bestanden' ziet staan.
Daar vink je aan: "Verborgen mappen en bestanden weergeven".
That's it!
Afbeelding
Archivist
Archivaris

Keer terug naar The Grand Archive