Antialiasing Vraagbaak

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
M-1414
Instructor
Instructor
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 apr 2008, 14:55
Locatie: Amsterdam

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door M-1414 »

Hey,

Is er eigenlijk een verschil te zien tussen multisampling en supersampling?

Groetjes
MiSpA51
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 feb 2008, 22:03
Locatie: Zevenbergen

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door MiSpA51 »

Eigenlijk een heel simpel antwoord op.

Probeer het uit. Wat de ene wel een verschil vind hoef de andere geen verschil te vinden.

Er veranderd wel iets maar of het zichtbaar is. Ik denk zelf haast van wel. :D
ComputerShop Owner. Specialized in heavy Desktop's and Gaming PC's
koray-flyer96
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1043
Lid geworden op: 25 mar 2008, 19:20
Locatie: Gorinchem

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door koray-flyer96 »

http://www.overclock.net/nvidia/285683- ... pling.html

dit is één van de vele sites die ik via google vond door gewoon mulstisampling supersampling in te typen :dup:
M-1414
Instructor
Instructor
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 apr 2008, 14:55
Locatie: Amsterdam

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door M-1414 »

Heel erg bedankt. :dup:
Het is inderdaad wel te zien. Ik vind dat alles er scherper uit ziet.
Ik had ook al op verschillende sites gekeken, maar kon er niet echt wijs uit worden.
Bedankt!!!
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door 737freak »

Ik heb laatst een test filmpje van FSX gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=QLDTOs-tcYM
(blijkbaar werken de embed-tags niet, wat doe ik fout?)

Zoals je ziet, ziet het er niet uit qua AA en AF. Allemaal dansende lijntjes: op de daken van de parkeer garages, op de verhoogde snelwegen, op het WTC, etc. Daarnaast zien m'n WOAI kisten er ook niet uit, logo's zijn niet leesbaar, lijntjes verwagen op afstand. Vreemdgenoeg ziet alles in m'n VC er wel mooi uit...

Ik heb al uren gestoeid met het Nvidia control panel en Nvidia Inspector 1.94, heb tientallen settings geprobeert. Ik heb AA settings uitgeprobeerd van 8xSq tot 32xS. Heb zelfs het default profiel geprobeerd.

Daarnaast heb ik deze 'guide' gevolgd:
http://www.simforums.com/forums/nhancer ... 36586.html
precies zo ingesteld als daar beschreven wordt maar beter werd het niet...

Ik heb een GTX465 met de 258.96 drivers, AA en AF staan in FSX sp2 aangevinkt.
Weet iemand hoe ik dit op moet lossen? Tientallen zoektochten met Google brachten geen uitkomst.
Welke settings moet ik aanpassen zodat alles er in de verte acceptabel uit ziet?

Alvast bedankt :wink:
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
koray-flyer96
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1043
Lid geworden op: 25 mar 2008, 19:20
Locatie: Gorinchem

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door koray-flyer96 »

de enige manier hoe ik mijn AA goed heb gekregen was met nHancer. Op de vorige pagina of die daarvoor staat een link die ik heb gepost naar een forum met een paar shots van de instellingen van nHancer. Die instellingen werkt zowel voor fs9 als voor FSX
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door 737freak »

Helaas werkt nHancer niet meer met de drivers boven 25X.XX. Nu zul je denken: waarom pak je geen oudere driver? Nou, oudere drivers ondersteunen mijn video kaart nog niet omdat deze aardig nieuw is. Ik heb vroeger ook nHancer gebruikt, maar dit is nu (nog) niet mogelijk. Er wordt wel aan een update van nHancer gewerkt...

Van Nvidia Inpector wordt gezegd dat het dezelfde functies heeft als nHancer.
Maar net Nvidia Inspector wil het dus ook niet lukken. :(
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
koray-flyer96
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1043
Lid geworden op: 25 mar 2008, 19:20
Locatie: Gorinchem

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door koray-flyer96 »

Oh, dan is het goed dat ik nog een oudere driver heb.
http://forums.steampowered.com/forums/s ... ?t=1565992
op dit forum staat misschien wel iets dat je kan gebruiken, maar misschien heb je deze site al gezien als je al op internet gezocht heb.

EDIT: dit topic heb ik op de Avsim forums gevonden:
http://forum.avsim.net/topic/291720-how ... arency-aa/
Gebruikersavatar
Dennis
Controller
Controller
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2008, 11:19
Locatie: Friesland, 16 KM from EHLW.

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Dennis »

Beste flightsimmers,

Ik heb een ATi Radeon HD 4850 grafische kaart.
Wat ik probeer is mijn anti-aliasing werkend te krijgen in FS2004, vele hebben hier problemen mee.
Het lukt mij alleen in full-screen, windowed lukt niet. (Ik vlieg het liefst in windowed)
Bovendien, als ik mijn profiel geactiveerd heb voor FS2004, dan blijft dit profiel actief staan wat niet de bedoeling is.
Ik speel ook andere games waarbij ik die settings/profiel niet nodig heb.
Is er iemand in geslaagd om de anti-aliasing werkend te krijgen op zijn ATi kaart?
Bedankt,

Dennis :)
Dennis, powered by :
ASUS P8Z77-V PRO| Intel i5-3570K @3,80 GHz w/ Corsair H100 | Corsair Vegenance Blue 8GB DDR3-1600 RAM |NVIDIA ASUS ENGTX590/3DIS/3GD5 |Corsair 650D| HP w2207 | Western Digital EALX 1TB | Windows 7 Home Premium x64
captain 747
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 nov 2009, 10:55

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door captain 747 »

beste simmers.

ik heb een vraagje over Nhancer in combinatie met mijn videokaart, een Nvidia gforce gt 430, want ik zit met het zelfde probleem als velen, namelijk de antialiasing die niet schijnt te werken, is Nhancer compitabel met mijn videokaart?, want ik heb m gedownload, maar hij start niet op, weet iemand van jullie wat ik moet doen, om dit probleem te verhelpen, en of welke drivers ik moet downloaden?
Alvast hartelijk dank.

Captain 747
Gebruikersavatar
Dennis
Controller
Controller
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2008, 11:19
Locatie: Friesland, 16 KM from EHLW.

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Dennis »

Waarschijnlijk heeft u de nieuwste drivers van nVidia, namelijk een vanaf de 25X.XX.
Met deze drivers is nHancer niet compatible.
Wat ik lees op het internet :
New in Release 260.89

New GPU Support

* Adds support for the newly released GeForce GT 430 GPU.
http://www.nvidia.com/object/win7-winvi ... river.html <-- bron.

Het schijnt dus dat u de 260.89 driver van nVidia heeft, immers zijn de drivers vanaf 25X.XX niet meer compatible met nHancer.
Een oudere driver installeren, één voor de 25X.XX reeks, is niet mogelijk aangezien uw videokaart toen nog niet support werd door nVidia.
U zult dus moeten wachten op een fix van nHancer die uw grafische kaart weer compatible maakt met nHancer. :wink:

Dennis :)
Dennis, powered by :
ASUS P8Z77-V PRO| Intel i5-3570K @3,80 GHz w/ Corsair H100 | Corsair Vegenance Blue 8GB DDR3-1600 RAM |NVIDIA ASUS ENGTX590/3DIS/3GD5 |Corsair 650D| HP w2207 | Western Digital EALX 1TB | Windows 7 Home Premium x64
captain 747
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 nov 2009, 10:55

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door captain 747 »

Dan is het helaas nog even wachten op een fix daarvoor
Maar is er nog een andere manier om de kartelrandjes bij mijn antialiasing weg te werken, want ik krijg die kartelrandjes maar niet weg?

m.v.g
Captain 747
Gebruikersavatar
Dennis
Controller
Controller
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2008, 11:19
Locatie: Friesland, 16 KM from EHLW.

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Dennis »

Ja, er zijn 2 optie's.

1. Wachten op de fix van Nhancer
2. Een tijdelijke oplossing totdat de fix van nHancer uit is.
Artikel aandachtig doorlezen.
1.
Download the following files:

Nvidia GForce SLI profile tool.exe for the 257.15 drivers or above

http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/nvid ... 18&p_olh=0


Here are 3 profile zips. They are made for both FS9 and FSX and use the Override function. They are named based on the AA level they set.


http://gex.flight1.net/NVIDIA_Profiles_C8xS.zip <----- This profile is what I use

http://gex.flight1.net/NVIDIA_Profiles_C8xQ.zip

http://gex.flight1.net/NVIDIA_Profiles_C16xS.zip

Download and unzip the contents



2.
RUN: the downloaded Geforce_SLI_Profile_Tool.exe

First step is to backup the original profiles so you can restore them at any time you wish. In Geforce_SLI_Profile_Tool select to EXPORT SLI PROFILES. Name the file NVIDIA Profiles Default.txt

Next, select IMPORT SLI PROFILES and browse the tool to the unzipped NVIDIA Profiles XXX.txt

Thats it! The tool will tell you: SUCCESS:
NVIDIA SLI profiles imported from XXXXX\NVIDIA_Profiles_CXxX.txt
===============================================

NOTE:
There are some reports that importing the profiles I posted results in a FAILURE message

I have tried to duplicate this issue here several times and can not get the import to fail. What ever is causing this problem its not wide-spread but it has been seen more than once

If you receive the FAIL message on profile import, do the following

1. Save a copy of the EXPORTED profiles you made in a safe place, then open the original in notepad.

2. Open the profile you wish to import in notepad, on the EDIT menu, "SELECT ALL" and then right click, select to COPY the entire contents

3. Go to the EXPORTED original profiles you have open in notepad, on the EDIT menu, "SELECT ALL" and then right click and PASTE which will overwrite the original profiles with the copied version.

4. Save (close) the new edited exported profiles list and then import that file

=======================================================


Close the Geforce_SLI_Profile_Tool

If you wish to restore the original profiles, simply rerun the SLI profile tool and import the BACKUP you made.

Also, if you use other games you must set up their profiles manually because with this hack they will all follow the global profile in the CP unless you change the GAME profile to your specific needs. Altering other game profiles should not effect the global or FSX profile however as menitiond there are bugs in this new CP that Nvidia is working on to correct



3.
Open FS9/FSX. Go to the GRAPHICS SETTINGS tab. Make sure to set FILTERING to TRILINEAR

NOTE: With the new profiles posted above and the 257.21 WHQL release drivers the full override function now works. This means you should UNCHECK the AA box in FS9 and FSX.



You are now running the settings I post for Nhancer use and FSX in the FSX tuning thread. The settings will remove shimmering and present the best trade between performance and image quality in FSX.
http://www.simforums.com/Forums/topic34873.html <-- bron.

Zelf zou ik aanbevelen om te wachten op de fix, mocht u toch de 2e optie proberen : maak een back-up!
Zo kan u namelijk, als de fix uit is, de back-up terugzetten en nHancer gebruiken.

Dennis :)
Dennis, powered by :
ASUS P8Z77-V PRO| Intel i5-3570K @3,80 GHz w/ Corsair H100 | Corsair Vegenance Blue 8GB DDR3-1600 RAM |NVIDIA ASUS ENGTX590/3DIS/3GD5 |Corsair 650D| HP w2207 | Western Digital EALX 1TB | Windows 7 Home Premium x64
captain 747
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 nov 2009, 10:55

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door captain 747 »

Bedankt Dennis, ik kijk er even naar :dup:
captain 747
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 nov 2009, 10:55

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door captain 747 »

Hi Dennis
Ik heb toch maar even besloten om op de fix te wachten, dat lijkt mij het beste, want ik wil geen risico's nemen met tweaken e.d.
Ik draai nu even op mijn ATI Radeon HD 4350 kaart, en dat gaat ook wel prima opzich, dus kan nog even vooruit gelukkig. :dup:

m.v.g
Captain 747
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door 737freak »

Je zou ook het freeware programmatje 'Nvidia Inspector 1.94' kunnen gebruiken. Met dit programmatje kan je hetzelfde bereiken als met Nhancer, zelfs met drivers boven 25x.xx. Lees hier maar verder:
http://forum.avsim.net/topic/291720-how ... arency-aa/
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
captain 747
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 nov 2009, 10:55

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door captain 747 »

Dat ga ik eens nader bekijken, bedankt 737 freak.
Gebruikersavatar
Dennis
Controller
Controller
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2008, 11:19
Locatie: Friesland, 16 KM from EHLW.

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Dennis »

De post van 737freak is het proberen waard, ook veiliger dan de post die ik stuurde.
De functie lijkt in mijn ogen hetzelfde als de functie van nHancer.
Ik ben namelijk niet meer recent geïnformeerd aangezien ik eigenaar ben van een ATi kaart.

Heeft iemand nog antwoord op het probleem met mijn antialiasing?
Beste flightsimmers,

Ik heb een ATi Radeon HD 4850 grafische kaart.
Wat ik probeer is mijn anti-aliasing werkend te krijgen in FS2004, vele hebben hier problemen mee.
Het lukt mij alleen in full-screen, windowed lukt niet. (Ik vlieg het liefst in windowed)
Bovendien, als ik mijn profiel geactiveerd heb voor FS2004, dan blijft dit profiel actief staan wat niet de bedoeling is.
Ik speel ook andere games waarbij ik die settings/profiel niet nodig heb.
Is er iemand in geslaagd om de anti-aliasing werkend te krijgen op zijn ATi kaart?
Bedankt,

Dennis :)
Erg slechte support van ATi voor FS2004. :?
Bedankt,

Dennis :)
Dennis, powered by :
ASUS P8Z77-V PRO| Intel i5-3570K @3,80 GHz w/ Corsair H100 | Corsair Vegenance Blue 8GB DDR3-1600 RAM |NVIDIA ASUS ENGTX590/3DIS/3GD5 |Corsair 650D| HP w2207 | Western Digital EALX 1TB | Windows 7 Home Premium x64
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door mialo »

Hoi allemaal,

Heb een Ati kaart(AGP) waar AA instellingen goed werken.

Verder een PCI kaart van nVIDIA waar ik 2 schermen mee aanstuur om Flight Commander etc. op te draaien. Heb op deze schermen last van gekartelde ILS,n.

Hoe krijg ik op deze PCI kaart ( NVIDIA Geforce 8400GS) de AA instellingen actief?

Ben er zelf al een tijd mee bezig, maar wil niet lukken.

Fijne kerst en alvast bedankt.
nickyboy19962602
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 jun 2010, 16:16

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door nickyboy19962602 »

Hey, ik heb een Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family. Weet misschien iemand waar hierop de AA-instellingen staan? Ik heb de nieuwste driver.
Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1460
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door v1rotate »

In dit zelfde topic vind je dat er op deze on-board videokaart weinig tot geen anti-aliasing zit.
Dus helaas, je zult het met de FSX Anti-Aliasing moeten doen. :cry:
- Living the dream -
captain 747
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 nov 2009, 10:55

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door captain 747 »

Het antialiasing probleem is bij mij verholpen met nvidia inspector, en ik heb nu ook mooiere strakkere textures!
bedankt voor het meedenken jongens :dup:
Gebruikersavatar
DC Daan
Instructor
Instructor
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:15
Locatie: Aalsmeer

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door DC Daan »

Dennis schreef:Beste flightsimmers,

Ik heb een ATi Radeon HD 4850 grafische kaart.
Wat ik probeer is mijn anti-aliasing werkend te krijgen in FS2004, vele hebben hier problemen mee.
Het lukt mij alleen in full-screen, windowed lukt niet. (Ik vlieg het liefst in windowed)
Bovendien, als ik mijn profiel geactiveerd heb voor FS2004, dan blijft dit profiel actief staan wat niet de bedoeling is.
Ik speel ook andere games waarbij ik die settings/profiel niet nodig heb.
Is er iemand in geslaagd om de anti-aliasing werkend te krijgen op zijn ATi kaart?
Bedankt,

Dennis :)

Dir probleem heb ik ook
heeft iemand hier een oplossing voor? Ik vlieg met fs2004/fsx op een gtx280 met windows 7

MVG Daan
Gebruikersavatar
Dennis
Controller
Controller
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2008, 11:19
Locatie: Friesland, 16 KM from EHLW.

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door Dennis »

Dir probleem heb ik ook
heeft iemand hier een oplossing voor? Ik vlieg met fs2004/fsx op een gtx280 met windows 7

MVG Daan
Beste Daan,

Helaas heb jij een NVIDIA grafische kaart en ik een ATI grafische kaart.
Misschien kan ik je toch verder helpen :
1. Drivers up-to-date van jouw grafische kaart?
2. NVIDIA Inspector al geprobeerd, een programma om je Anti-Aliasing in te stellen.

Dennis :)
Dennis, powered by :
ASUS P8Z77-V PRO| Intel i5-3570K @3,80 GHz w/ Corsair H100 | Corsair Vegenance Blue 8GB DDR3-1600 RAM |NVIDIA ASUS ENGTX590/3DIS/3GD5 |Corsair 650D| HP w2207 | Western Digital EALX 1TB | Windows 7 Home Premium x64
Gebruikersavatar
DC Daan
Instructor
Instructor
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:15
Locatie: Aalsmeer

Re: Antialiasing Vraagbaak

Bericht door DC Daan »

Hey Dennis
Bedankt voor je reactie
Morgen gaat mijn pc naar de maker en die gaat hem helemaal voor mij opschonen en alle updates uitvoeren! :D


Ik zal melden als het probleem weg is met een driver update:wink:

MVG Daan
Plaats reactie