[Saitek Pro Flight Yoke]2e functie op één as werkt niet meer

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

[Saitek Pro Flight Yoke]2e functie op één as werkt niet meer

Berichtdoor TheSimSpirit op do apr 29, 2010 2:08 pm

dutchfs,

Ik heb al wat vlieguren erop zitten met mijn Saitek Pro Flight Yoke en hier en daar prachtige vluchten gemaakt. Echter heb ik nu een probleem dat nogal erg vervelend is. Wat is het probleem?

- In de lucht: Naar links/naar recht sturen -> de aerolons functioneren ;
- Op de grond: Naar links/naar rechts sturen -> het rudder functioneert.

Deze "twee functies per één as" functie werkt zowel in Flight Simulator X als Flight Simulator 9 niet meer. Nou heb ik weliswaar laatst een update van Saitek geïnstalleerd maar enerzijds ben ik er niet zeker van op het hier aan ligt en anderzijds heb ik geen idee hoe ik de update kan verwijderen.

Nu heb ik nog wel pedalen van een autorace stuurtje en deze kan kan ik ontkoppelen van mijn stuurtje. Maar de aansluiting van die pedalen corresponderen niet met de juiste grootte van een USB poort dat rechthoekig is. De aansluiting die dat stuurtje heeft lijkt veel op de aansluiting van een internet-kabel (dus ook met zo'n klipje) alleen is deze kleiner en ook vierkant i.p.v. rechthoekig. Dus met deze pedalen kan ik ook weinig.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want nu kan ik niet meer taxiën m.b.v. mijn Saitek Pro Flight Yoke dat eerst wel kon.

M.v.g.

Steven
TheSimSpirit

Re: [Saitek Pro Flight Yoke]2e functie op één as werkt niet

Berichtdoor arno op do apr 29, 2010 2:35 pm

Heeft de optie in fs2004 "autorudder aan/uit" misschien een vinkje of geen vinkje. Probeer dat eens uit.

In fs2004 de optie : aircraft/realisme settings/flight controls.

Misschien is het per ongeluk aan of uit gezet.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Re: [Saitek Pro Flight Yoke]2e functie op één as werkt niet

Berichtdoor TheSimSpirit op do apr 29, 2010 3:40 pm

arno schreef:Heeft de optie in fs2004 "autorudder aan/uit" misschien een vinkje of geen vinkje.

Yup, het werkt. Moest "Autorudder" aanzetten. Erg bedankt! =)
TheSimSpirit

Keer terug naar Hardware