FSX op meerdere beeldschermen

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Paul94
Instructor
Instructor
Berichten: 241
Lid geworden op: 28 nov 2011, 00:31
Locatie: Zandvoort

FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Paul94 »

Hey iedereen,

Ik heb vandaag m'n computer binnengekregen en heb gelijk FSX en andere uitbreidingen zoals PMDG 747-400X erop geïnstalleerd.

Wanneer ik nu echter FSX wil uitbreiden naar al m'n beeldschermen loopt het volledig vast.

Hier even een filmpje ervan: http://www.youtube.com/watch?v=DhOhCnDnbWI

Dit zijn de specificaties van m'n computer:

Cooler Master CM 690 II, Cooler Master Silent Pro M2 1000W, Intel Core i7-3930K 3.20 GHz, CoolerMaster Hyper 412S, Asus 2011 Rampage IV Extreme, 7.1 Geluidskaart, Corsair Vengeance 24 GB DDR3-1600 Hex-Kit, OCZ Agility3 SSD Hardeschijf 120GB, 1000 GB SataIII Hardeschijf, DVD Brander Samsung Optical Disc Drive, nVidia GTX680 2GB, nVidia GTX680 2GB, 51-in-1 Cardreader, 1Gbit netwerkkaart, Windows 7 Pro 64Bit.

De resolutie van m'n beeldschermen zijn allemaal hetzelfde ingesteld; 1920 x 1080, kleurdiepte 32-bit. Dit is zowel ingesteld bij fsx als bij NVIDIA configuratie.
Alles ziet er prachtig uit en loopt heel snel en soepel, totdat ik mijn andere beeldschermen wil gaan gebruiken...

Wie o wie kan mij helpen? :G:

Alvast bedankt! :dup:

Gr, Paul [vlieg]
Zie ook mijn Beechcraft Duke GA cockpit :-)
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door FlipS »

Ik heb geen ervaring met meerdere beeldschermen zodat ik je vraag niet kan beantwoorden. Maar als ik naar je hardware kijk, dan heb ik de indruk dat je de oorzaak daar niet hoeft te zoeken.
In http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=14279 worden meerdere oorzaken van crashen genoemd en ik heb daar uitgelegd hoe je via het foutenlogboek van Windows aanwijzingen kunt vinden over de oorzaak van een crash. Misschien heb je daar iets aan.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Sboons
Controller
Controller
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jan 2012, 23:28

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Sboons »

Paul,

De errormessage is wat onscherp. Maar zie ik daar een logo van een graphics card? Of is het FSX die dan een crash geeft in de laatste seconden van je filmpje?

Overigens gebruik ik geen fullscreen mode op mijn FSX machine omdat het met de wideview een probleem geeft.

Ik heb het opgelost door fsx in windowed mode te draaien en dan uit te trekken over de monitoren die het moeten weergeven.
Je moet dan dus in je instellingen de monitoren die FSX moeten weergeven naast elkaar plaatsen en bij voorkeur de anderen eronder. Zo kan je makkelijk over de lengte FSX trekken.

Als je dan vanuit bijv PMDG de CDU enz loskoppelt, kan je die gewoon buiten FSX op een ander scherm zetten.


Groeten
Steef
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door FlipS »

Ik heb wel eens bij iemand achter de pc gezeten die FSX in fullscreen mode op zes beeldschermen heeft staan; totaal 5760 x 2400 pixels. Het zou in elk geval moeten kunnen maar misschien is dat afhankelijk van de videokaart.

Gewoonlijk kiest die man alleen VC view. Met zo'n groot beeldscherm is dat overigens zeer bevredigend, afgezien van een paar balken die door het beeld lopen. De resolutie is met zes schermen hoog genoeg om het instrumentenpaneel steeds geheel in beeld te houden en tegelijk genoeg van de buitenwereld te zien.

Ik heb ergens wel eens gelezen dat je in fullscreen mode een iets hogere framerate haalt. Of dat echt zo is, heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Paul94
Instructor
Instructor
Berichten: 241
Lid geworden op: 28 nov 2011, 00:31
Locatie: Zandvoort

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Paul94 »

Bedankt iedereen,

De tip van Sboons heeft erg geholpen, het werkte :D
Nu zit ik alleen met een ander probleem; wanneer ik iets aanklik op mijn project magenta instructor station wordt fsx ineens gesloten. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Dit is trouwens een demo van PM, iemand enig idee hoe duur andere producten van PM zijn?
Zie ook mijn Beechcraft Duke GA cockpit :-)
Sboons
Controller
Controller
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jan 2012, 23:28

FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Sboons »

Pm is niet te betalen en in vergelijking met prosim intussen achterhaald.
Prosim737 kost 300 euro ex btw en pm minimaal 10 voudige.
En nee ik heb geen aandelen prosim al zou ik ze wel kopen als t kon :)

Mbt het sluiten, sluit het echt af of gaat het is pauze?

Je ksn een demolicense voor prosim aanvragen als je ze mailt.

Gr
Steef
Paul94
Instructor
Instructor
Berichten: 241
Lid geworden op: 28 nov 2011, 00:31
Locatie: Zandvoort

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Paul94 »

Nee, het gaat in pauze. En het probleem is; Ik heb geen 737 maar een 747 :P
Zie ook mijn Beechcraft Duke GA cockpit :-)
Sboons
Controller
Controller
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jan 2012, 23:28

FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Sboons »

Dat kan je in opties wijzigen (pause on task switch uitzetten)

Overigens is bij taak switch je geluid ook weg. Dit kan je ondervangen door een top payware addon. Weet alleen de naam niet uit hoofd, heb hem op mn sim staan.

Gr
Steef
Paul94
Instructor
Instructor
Berichten: 241
Lid geworden op: 28 nov 2011, 00:31
Locatie: Zandvoort

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Paul94 »

Hey steef,

Bedankt voor de info :dup:

Ik had alleen nog even een vraagje over de PMDG panel state. Het gaat mij er namelijk om dat wanneer ik FSX start, alle instrumenten en dergelijke gelijk op de juiste plek komen te staan. Is dit ook mogelijk met de panel state save van PMDG? Want mij lukt het maar niet.


Gr, Paul [vlieg]
Zie ook mijn Beechcraft Duke GA cockpit :-)
Sboons
Controller
Controller
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jan 2012, 23:28

FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Sboons »

Panel state is meestal de instelling welke switches in welke posities staan bij je startup. Weet eigenlijk niet of dat mogelijk is. Zal ook eens meezoeken.

Zonder je te willen pushen, vanwaar je keuze 747? Je hebt een aardige setup staan en 737 is op t gebied van hardware en software veel gangbaarder dus ook meer te verkrijgen.
Paul94
Instructor
Instructor
Berichten: 241
Lid geworden op: 28 nov 2011, 00:31
Locatie: Zandvoort

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Paul94 »

Tja, ik vind de 747 meer karakter hebben dan een 737( mijn mening ). En je ziet ook zelden mooie 747 simulators ( generic 747 simulators tellen dus niet mee ).
Ook is de cockpit makkelijker na te maken vanwege de hoekige vormen :P
Maar er is inderdaad een groot nadeel aan wat betreft de software.

Maar wie weet wordt het nog een 737 als de software echt te duur gaat worden, wie weet ;)
Zie ook mijn Beechcraft Duke GA cockpit :-)
Sboons
Controller
Controller
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jan 2012, 23:28

FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Sboons »

Oke nou hou me op de hoogte. Ben erg benieuwd.
Paul94
Instructor
Instructor
Berichten: 241
Lid geworden op: 28 nov 2011, 00:31
Locatie: Zandvoort

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Paul94 »

Ik zat net al te kijken, maar er hoeft opzich niet zo gek veel veranderd te worden om er een 737 cockpit van te maken.

http://www.projectmagenta.com/direct.html

De prijzenlijst van Project Magenta, behoorlijk duur als je het mij vraagt.

Iemand hier die toevallig nog bouwtekeningen voor een 737 heeft zodat ik een idee krijg wat ik allemaal zou moeten gaan aanpassen?

Wat ook nog een optie zou zijn is dat ik voor alle grote vliegvelden m'n vlucht opsla met de juiste panel state. Wanneer ik dan mijn vlucht open op één van die vliegvelden staan de meeste instrumenten nog op de juiste plek :D

Weet iemand trouwens ook hoe ik het volgende moet uitschakelen op fsx: wanneer ik ergens anders op klik pauzeert fsx automatisch. :S

Alvast bedankt.

Gr, Paul [vlieg]
Zie ook mijn Beechcraft Duke GA cockpit :-)
Sboons
Controller
Controller
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jan 2012, 23:28

FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Sboons »

Dat laatste had ik eerder hier gepost. Opties en dan vinkje weg bij pause on task switch.
Paul94
Instructor
Instructor
Berichten: 241
Lid geworden op: 28 nov 2011, 00:31
Locatie: Zandvoort

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Paul94 »

Bedankt :dup:

Heb je misschien ook enig idee hoe dit kan?

http://www.youtube.com/watch?v=Zw38JUWR4Fc

Wanneer ik een display wil selecteren verdwijnt deze inplaats van dat ie verschijnt :S
Zie ook mijn Beechcraft Duke GA cockpit :-)
Sboons
Controller
Controller
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jan 2012, 23:28

FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Sboons »

Denk dat t hoort als je erop klikt. Via rechter knop kan je m misschien undocken?
Paul94
Instructor
Instructor
Berichten: 241
Lid geworden op: 28 nov 2011, 00:31
Locatie: Zandvoort

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door Paul94 »

Nee, je undockt m juist door er met je linkermuisknop op te klikken. Ik zal PMDG wel even opnieuw installeren :S
Zie ook mijn Beechcraft Duke GA cockpit :-)
elstoplo
Instructor
Instructor
Berichten: 406
Lid geworden op: 26 okt 2007, 16:24
Locatie: Santpoort-Noord

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door elstoplo »

Nog een vraag over meerder monitoren aansluiten.
Ben in het bezit van een AMD HD 7900 videokaart met 2x DVI, 1 HDMI en ik meen nog 4 overige aansluitingen om monitoren te verbinden. Dus in principe moet dat allemaal kunnen.
Nu overweeg ik een singel mip te gaan bouwen maar voordat wil ik eerst gewaar worden hoe en op welke wijze ik FSX op juiste wijze in kan stellen en te verdelen over drie 4 beeldschermen.
Voor de beeldvorming voeg ik er een afbeelding bij van de beoogde opstelling.

Afbeelding

Ik wil hierbij dus boven twee schermen voor het zicht, in het midden eronder de cockpit instrumenten en nog een vierde monitor voor mijn EFB, Vliegkaart.

Ik zou het plezierig vinden als iemand mij hier wat tekst en uitleg kan geven (beschrijven) hoe ik deze stappen moet doorlopen om het gewenste effect te verkrijgen.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door arno »

Als je een tablet hebt, dan kan je daar misschien iets mee?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
elstoplo
Instructor
Instructor
Berichten: 406
Lid geworden op: 26 okt 2007, 16:24
Locatie: Santpoort-Noord

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door elstoplo »

Arno,
Ik heb een tablet daar heb ik mijn FMC op draaien.
Weet verder niet wat je ermee bedoeld.
elstoplo
Instructor
Instructor
Berichten: 406
Lid geworden op: 26 okt 2007, 16:24
Locatie: Santpoort-Noord

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door elstoplo »

Niemand verder die mij van advies kan dienen?
Er zijn toch genoeg simmers die meerdere schermen in een opstelling hebben staan?
elstoplo
Instructor
Instructor
Berichten: 406
Lid geworden op: 26 okt 2007, 16:24
Locatie: Santpoort-Noord

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door elstoplo »

Nog steeds geen reactie, veel geprobeerd maar ik krijg het niet zoals ik wil.
Tips zijn meer dan welkom.
EZYTWIV
Observer
Observer
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2017, 21:25

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door EZYTWIV »

Wellicht ben je er inmiddels uit. Maar de volgende YouTube video geeft een goed beeld van de set up.

https://youtu.be/-MZRYx3ZJKU

Ik ben wel benieuwd naar vorderingen.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX op meerdere beeldschermen

Bericht door FlipS »

Sinds vele jaren draai ik FSX en P3D v2 op twee beeldschermen, met dien verstande dat ik het gewone beeld op het hoofdscherm heb en op het tweede scherm zet ik vensters van hulpprogramma's en/of extra views. Werkte prima (zowel full screen als windowed)
Recent kocht ik een nieuwe pc. Als ik nu twee beeldschermen aansluit, zakt de frame rate tot ongeveer 40% van de oorspronkelijke. Ik kan de normale frame rate alleen terugkrijgen als ik in windowed mode vlieg, maar dat is in mijn oude pc niet nodig. Niet leuk om steeds tegen die balken aan te kijken. Wat kan de oorzaak zijn van de terugval van de frame rate?

Verschillen tussen de nieuwe pc en de oude:
Windows 10 in plaats van Windows 7
GTX 1080 (intel) in plaats van HD6960 (AMD)
FSX Steam Edition in plaats van FSX boxed version en P3D v2 (ik heb P3D v4 nog niet geïnstalleerd; dat ga ik doen zodra FSX SE klaar is)

Ik heb de twee beeldschermen zowel in Windows als in de instellingen van de videokaart (identiek) ingesteld en de resolutie bovendien in FSX SE.

Hoe kan ik de goede frame rate krijgen met twee beeldschermen in full screen?

EDIT: In de videokaart kan een Surround modus worden ingesteld. Dan wordt het beeld over beide beeldschermen uitgebreid. Niet precies de oplossing die ik zoek, maar het is bruikbaar. De frame rate blijft dan hoog; wel kan dit ook alleen in windowed mode zodat ik bovenaan een hinderlijke balk houd (ik laat de taakbalk automatisch omklappen). Verder moet ik het beeld opschuiven in vliegtuigen waar piloot en copiloot of FE naast elkaar zitten en bij eenpersoonsvliegtuigen zit ik in het midden tegen de randen van de beeldschermen aan te kijken.
Dit doet vermoeden dat de oorzaak zit in de beperkingen van de programmering van de videokaart.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie