Matrox Triplehead2go

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Matrox Triplehead2go

Bericht door PeterL »

Ik ben van plan triplehead2go aan te schaffen. Ik heb op de diverse sites de nodige inforrmatie en reviews gelezen, maar 1 ding blijft onduidelijk. Ik zie verschillende uitvoeringen: de Digital Edition, de Digital SE en de DP Edition. Mijn vraag: wat is het verschil en kan ik ze alledrie gebruiken, of misschien 1 juist niet?

Een andere mogelijkheid is een 27" beeldscherm (2e keus) Maakt het uit of ik een LED of een LCD scherm gebruik?

Voor de volledigheid hier mijn specs:
Intel DualCore 4GB GTX560ti 1GB

Graag een reaktie, bedankt.

Peter
Gebruikersavatar
MPH1938
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 okt 2008, 10:37
Locatie: Lelystad

Bericht door MPH1938 »

Ik heb ook een trippelend to go gehad maar was er niet tevreden over.
Heb daarna eyfinity gehad van ATI dat werkte beter.
Als je monitoren DVI en HDMI aansluitingen hebben zou ik adviseren om voor dat geld een nieuwe GTX 770 van nvidia te kopen en dan surround gaming
Denk dat je daar veel meer aan hebt en betere prestaties. En minder kabels.




Sent from my iPhone using Tapatalk
- Intel i7 930 - Asus Rampage II Gene - MSI ATI HD6950 2 GB - 14 GB XMS3 DDR3,1600-6GK - 2 x Samsung 7200 RPM Raid 0 - 2 x OCZ 120 GB SSD - Corsair H70 waterkoeler - Cooler Master Silent Pro 1000 W - Cooler Master Behuizing Centurion 690 -
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Matrox Triplehead2go

Bericht door FlipS »

Maakt het uit of ik een LED of een LCD scherm gebruik?
Alle platte schermen hebben Liquid Cristal Displays; deze geven geen licht maar kunnen alleen wel of geen licht doorlaten. LED's zijn lichtgevende dioden die voor het licht zorgen dat door de LCD's komt. Voor zover ik weet hebben eerdere platte schermen een soort tl-verlichting. LED's vragen iets minder energie.
Ik zou adviseren om een modern scherm te kopen (dat meestal LED's heeft) met een zo hoog mogelijke resolutie als je portemonnee kan trekken. De resolutie bepaalt de scherpte. Als je een scherm hebt met relatief hoge resolutie en kleine beelddiagonaal, kun je het op kortere afstand voor je zetten. Een hoge resolutie vraagt wel meer van je videokaart, net zoals meer beeldschermen ook meer van je videokaart vragen. Tegenwoordig zijn 1920 x 1080 en 1920 x 1200 de meest toegepaste schermen maar voor meer geld kun je beeldschermen met hogere resolutie kopen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Matrox Triplehead2go

Bericht door PeterL »

(at) MPH1938
Bedankt voor je reaktie, maar het is geen antwoord op mijn vraag. Mogelijk dat het je er niet tevreden over was, maar dan zou ik willen weten waarom niet. Eyefinity kom ik weleens tegen, maar heb geen idee wat dat zou moeten zijn. DVI en HDMI ?? Geen idee. En ik betwijfel of ik surround zou willen gamen. Voor alle duidelijkheid: als ik een engelse detective op wil nemen, stop ik een videoband in de videorecorder die is aangesloten op een tv met zo'n buik. Als ik een plaat wil draaien (zo noem ik dat nog steeds) leg ik een cd in de cd-speler die gekoppeld is aan een radio waarvan ik niet meer weet wanneer die ooit is aangeschaft. En in mijn auto ligt gewoon een wegenkaart. Hiermee is de stand der techniek hier in huis wel aangegeven. Mijn kennis over dit soort zaken staat op een vergelijkbaar niveau. Om te voorkomen dat ik iets aanschaf wat ik niet kan gebruiken, wilde ik graag weten wat de verschillen zijn tussen de Matrox digital, Digital SE en de DP uitvoeringen.

(at) FlipS
OK, duidelijk. hier heb ik wat aan als ik besluit een grote monitor aan te schaffen.

Peter
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Matrox Triplehead2go

Bericht door janlida »

Als je een videokaart hebt met witte DVI aansluitingen, dus niet die kleine blauwe vga aansluiting, of HDMI dat is een kleine wat platte aansluiting, dan kan een Triplehead2go perfect werken. Heb ik zelf ook en werkt goed. Kies wel voor de Digital Edition want de andere is DP oftewel de displaypoort en die kan alléén aangesloten worden op jouw computer wanneer er ook een displaypoortaansluiting op jouw videokaart zit.
Kijk eens op http://www.allekabels.nl daar vind je alle soorten kabels onder het blokje pc etc. Daarin staan diverse kabels aangegeven en als je dan een TH2go koopt moet je even zien welke aansluiting naar jouw monitoren gaat en welke naar jouw computer. Waarschijnlijk is dat een witte stekker met een aantal puntjes en een plat plaatje ZONDER 4 puntjes er om heen.
Hopelijk kom je hiermee wat verder.
Groet
Jan.
Plaats reactie